ProducePay 38 میلیون دلار برای مقابله با ضایعات زنجیره تامین جمع آوری می کند
ضایعات مواد غذایی یک مشکل اساسی است.
تنها در ایالات متحده، تقریباً 30 تا 40 درصد از عرضه به محل های دفن زباله ختم می شود. یک گزارش سازمان ملل تخمین میزند که حدود یک سوم مواد غذایی جهان هر ساله هدر میرود و به 1.3 میلیارد تن میرسد که ارزش آن تقریباً یک تریلیون دلار است.
با توجه به مقیاس - و پیامدهای اجتماعی - ضایعات مواد غذایی، جای تعجب نیست که گروهی از استارتاپها تلاش میکنند تا با این چالش از زوایای مختلف مقابله کنند.
پلت فرم Yume به تولیدکنندگان کمک می کند ضایعات غذایی بالقوه را به پول نقد تبدیل کنند. هدف Divert مقابله با ضایعات فروشگاه های مواد غذایی به صورت الگوریتمی است. آیدا از هوش مصنوعی برای جلوگیری از مازاد عرضه در سوپرمارکت ها استفاده می کند. و Choco سیستم غذایی پایدارتری را برای رستوران ها و تامین کنندگان ایجاد می کند.
یکی دیگر از سرمایهگذاریهای مبارزه با ضایعات غذایی، ProducePay مستقر در لسآنجلس است که مأموریت اعلامشده آن ارائه شفافیت و انعطافپذیری بیشتر به تولیدکنندگان و خریداران محصولات تازه در زنجیره تامین مواد غذایی است.
پت مک کالو، مدیرعامل شرکت تک کرانچ در یک مصاحبه ایمیلی به TechCrunch گفت: «ProducePay ماموریتی برای حذف ضایعات اقتصادی و غذایی ناشی از ماهیت فرار و تکه تکهشده زنجیره تامین محصولات تازه جهانی امروزی دارد. کسب و کار خود را با ارائه دسترسی بی سابقه به سرمایه، شبکه تجارت جهانی، بینش و دیده شدن زنجیره تامین."
پابلو بورکز شوارتزبک ProducePay را در سال 2015، اندکی پس از فارغ التحصیلی از کرنل با MBA خود، تأسیس کرد.
اولین بار شوارتزبک در معرض مشکلات تولید در مزارع مارچوبه و انگور خانواده اش در مکزیک بود. در جوانی، شوارتزبک که اکنون مدیر اجرایی ProducePay است، برای شرکتهای Giumarra، یک تولیدکننده میوه و سبزیجات، کار کرد، جایی که او او میگوید که واقعاً متوجه بزرگی معایب تولیدکنندگان شده است.
شوارتزبک گفت: "یک محموله محصول معمولاً 1600 مایل را طی می کند و توسط 4 تا 8 واسطه انجام می شود." در طول مسیر، عواملی مانند آب و هوای غیرقابل پیشبینی، بازارهای نوسان، بیماریهای محصولات کشاورزی و آفات، وضعیت ثابتی از بیثباتی را ایجاد میکنند که در سراسر زنجیره تامین ویرانی ایجاد میکند. این بی ثباتی و غیرقابل پیش بینی بودن، همراه با ماهیت پراکنده و سوداگرانه زنجیره تامین، منجر به ناکارآمدی های عظیم و اقدامات بیهوده می شود.
همانطور که شوارتزبک اشاره کرد، کشاورزان با فشارهای زیادی روبرو هستند - اما یکی از شدیدترین آنها رقابت شدید برای قراردادهای خریدار است. در گزارشی از سازمان محیط زیست Feedback که در مورد زنجیرههای تامین مواد غذایی بینالمللی تحقیق میکند، از هر ده کشاورز، شش کشاورز اعتراف کردند که برای جلوگیری از از دست دادن قراردادها، بیش از حد تولید کردهاند که در نتیجه عرضه بیش از تقاضا و در نتیجه، ضایعات مواد غذایی است.
راه حل ProducePay دو جنبه دارد: نظارت بر زنجیره تامین و تامین مالی محصولات برای تولیدکنندگان و تامین کنندگان مواد غذایی.
ProducePay سرمایه در گردش را برای کمک به تولیدکنندگان و توزیعکنندگان برای پرداخت هزینههای عملیاتی، ارتقای فناوری و تملک زمین فراهم میکند. علاوه بر این، ProducePay نقدینگی را به تولیدکنندگان و توزیعکنندگان پس از برداشت گسترش میدهد، و به تولیدکنندگان این امکان را میدهد تا به موقعیتهای نقدی قویتری برای چرخه رشد بعدی خود برسند - و توزیعکنندگان با ارائه پرداختهای سریعتر و بزرگتر، تولیدکنندگان مورد تقاضا را جذب کنند.
آیا شرایط وام مطلوب است؟ برخی از مشتریان فکر می کنند که چنین هستند - مک کالو ادعا می کند که ProducePay اکنون با بیش از 60 کالا در 20 کشور کار می کند و تاکنون بیش از 4.5 میلیارد دلار برای برداشت سرمایه گذاری کرده است.
وی گفت : «این موفقیت کاملاً بر اساس اعتماد ساخته شده است. "تولید کنندگان اعتماد دارند که ما آنجا هستیم تا به رشد آنها کمک کنیم. و ما شبکهای قوی از تولیدکنندگان و خریدارانی ساختهایم که میدانیم میتوانند به تعهدات خود عمل کنند.»
فراتر از خدمات مستقل، ProducePay محصولات مالی خود را با ابزارهای دید زنجیره تامین برای ایجاد آنچه مک کالو "برنامه های تجارت قابل پیش بینی" می نامد، بسته بندی می کند. این برنامه ها خرده فروشان را متعهد به قیمت گذاری و حجم ثابت قبل از شروع فصل رشد در ازای محصولات تولیدکنندگان آزمایش شده می کنند. تیم کشاورزی ProducePay از طریق حمل و نقل و پس از ورود نهایی، کیفیت سفارش را از میدانی در طول هر برنامه نظارت و ارتباط برقرار می کند.
مککالو او میگوید یکی از مشتریانی که ProducePay برای آن برنامهای ساخته است، Four Star Fruit، از آن برای اتصال به تولیدکنندگان، تبلیغکنندگان و خردهفروشان در شبکه 1000 مشتری ProducePay استفاده میکند و در عین حال «واسطههای بدون ارزش گفت ه» را دور میزند. او ادامه داد: "ما با سرمایه، فناوری و تیم کشاورزان خود به نوسانات می پردازیم تا به طور موثرتر تمام ارزش هایی را که به واسطه این واسطه ها و سایر ناکارآمدی ها از دست رفته است، بدست آوریم."
کسب و کار ProducePay - کاهش هر تراکنش از طریق پلتفرم خود - کاملاً پرسود بوده و درآمد آن در سال گذشته 76 درصد نسبت به سال 2022 افزایش یافته است. به گفته مک کالو، حجم تجارت در این پلتفرم تقریباً 3 برابر افزایش یافته است، در حالی که حجم معاملات افزایش یافته است. در مسیر رسیدن به 2 میلیارد دلار تا اواخر سال 2023.
به وضوح از این ارقام راضی هستند، سرمایه گذاران پول بیشتری را به سرمایه گذاری شوارتزبک سرازیر می کنند.
امروز، ProducePay اعلام کرد که 38 میلیون دلار در دور سری D به رهبری Syngenta Group Ventures با مشارکت Commonfund و Highgate Private Equity، G2 Venture Partners، Anterra Capital، Astanor Ventures، Endeavor8، Avenue Venture Opportunities، Avenue Sustainable Solutions و Redar جمع آوری کرده است. فرشتگان. سرمایه جدید، که مجموع جمع آوری ProducePay را به 136 میلیون دلار می رساند، برای حمایت از گسترش شرکت در اروپا، آسیا، آفریقا و استرالیا و رشد تیم ProducePay متشکل از 300 کارمند تمام وقت اختصاص داده خواهد شد.
مک کالو گفت: «اگرچه بسیاری از صنایع کاهش رشد داشته اند، محصولات تازه همیشه ضروری خواهند بود و همچنان به رشد خود ادامه می دهند زیرا مصرف کنندگان انتخاب های غذایی سالم تری را طلب می کنند. "ما آن را از طریق همه گیری دیدیم و همچنان شاهد این روند رو به افزایش هستیم."
ارسال نظر