سایت خبرکاو

جستجوگر هوشمند اخبار و مطالب فناوری

Porsche Macan EV شرطی است که خریداران همچنان خواهان خودروهای برقی گران قیمت هستند

پورشه روز پنجشنبه Macan EV را به پایان رساند، پروژه ای که مدت ها با تاخیر مواجه شد و آزمایش خواهد کرد که آیا مصرف کنندگان هنوز برای یک وسیله نقلیه الکتریکی با قیمت بیش از 78000 دلار میل به فنر دارند یا خیر. این افشاگری در زمان حساسی برای پورشه و بسیاری از خودروسازان دیگر رخ می دهد. تقاضا برای خودروهای برقی گران قیمت در ماه‌های اخیر کاهش یافته است و باعث شده است ...

پورشه روز پنجشنبه Macan EV را به پایان رساند، پروژه ای که مدت ها با تاخیر مواجه شد و آزمایش خواهد کرد که آیا مصرف کنندگان هنوز برای یک وسیله نقلیه الکتریکی با قیمت بیش از 78000 دلار میل به فنر دارند یا خیر.

این افشاگری در زمان حساسی برای پورشه و بسیاری از خودروسازان دیگر رخ می دهد. تقاضا برای خودروهای برقی گران قیمت در ماه‌های اخیر کاهش یافته است و باعث شده است که برخی از خودروسازان به سمت خودروهای هیبریدی برگردند و برنامه‌های پرهزینه کارخانه باتری را محدود کنند.

پورشه Macan EV بستر آزمایشی ایده‌آلی را برای سنجش احساسات مصرف‌کننده فراهم می‌کند – که زمانی که این شرکت تحویل شاسی‌بلند کامپکت تمام الکتریکی را در نیمه دوم سال آغاز کند، عملی خواهد شد. پورشه ماکان EV نه تنها در برابر پرفروش‌ترین ماکان گازسوز قرار می‌گیرد، بلکه گران‌تر نیز خواهد بود.

پورشه Macan EV در دو نوع ارائه خواهد شد: Macan 4 و Macan Turbo (بله، پورشه علیرغم اینکه یک خودروی الکتریکی است، همچنان به نشان میراث خود پایبند است). Macan 4 از 78800 دلار و Macan Turbo از 105300 دلار شروع می شود، قیمت هایی که شامل 1650 هزینه تحویل، پردازش و جابجایی نمی شود. در همین حال، Macan گازسوز از 62550 دلار شروع می شود و برای گران ترین تریم آن به 88450 دلار می رسد.

رئیس و مدیر عامل پورشه آمریکای شمالی، تیمو رش تضاد نمی بیند و در عوض فرصتی برای دادن حق انتخاب بیشتر به مشتریان می بیند.

ریش در مصاحبه اخیر خود با TechCrunch گفت: «در نهایت، این انتخاب مشتری است. برای کاری که می‌خواهم انجام دهم، آیا بیشتر در سمت موتور احتراق داخلی است یا من در سمت الکتریکی باتری؟ و سپس این تقریباً تصمیم می‌گیرد که به چه سمتی برویم. من فکر می کنم این راه رو به جلو است و برای پورشه، هیچ مسیر دیگری نمی تواند وجود داشته باشد، زیرا ما همیشه سعی می کنیم مشتری و تصمیم او و تمایل او به محصول ما را بالاترین اولویت خود قرار دهیم.

پیچ و مهره

پورشه ماکان EV

اعتبار تصویر: پورشه

پورشه از سال 2019، زمانی که این شرکت برای اولین بار اعلام کرد که پرفروش‌ترین خودروی آمریکایی خود را به یک خودروی الکتریکی تبدیل می‌کند، مشخصات خودروی برقی آینده ماکان را منتشر کرد . حتی به TechCrunch و سایر رسانه ها اجازه داد تا نمونه اولیه را در سال گذشته هدایت کنند. با عرضه رسمی، پورشه جزئیات بیشتری را در مورد دو خودروی الکتریکی ماکان به استثنای محدوده باتری منتشر کرد. این شرکت بيان کرد که ارقام محدوده EPA نزدیک به تاریخ تحویل در دسترس خواهد بود.

Macan EV دومین خودروی تمام الکتریکی پورشه و اولین خودرویی است که از Premium Platform Electric (یا PPE) جدید توسعه یافته استفاده می کند که با همکاری Audi AG توسعه یافته و برای سازنده طراحی شده است تا به راحتی فاصله محورها، عرض مسیر و فاصله از زمین را تنظیم کند. .

این خودروساز دو نسخه از SUV تمام الکتریکی را به فروش می رساند که هر دو به موتورهای الکتریکی در محورهای جلو و عقب مجهز هستند که انرژی را از یک بسته باتری لیتیوم یونی 100 کیلووات ساعتی که در قسمت زیرین خودرو قرار دارد، تامین می کند.

در مرحله اول، Macan 4 است، یک SUV تمام الکتریکی مجهز به پیشرانه ای که می تواند تا 402 اسب بخار قدرت و 479 پوند فوت یا گشتاور تولید کند. ماکان 4 می تواند در 4.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 60 مایل در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن 136 مایل در ساعت است.

همانطور که از نام آن پیداست، ماکان توربو قدرتمندتر می تواند تا 630 اسب بخار قدرت و حداکثر 833 پوند فوت گشتاور تولید کند. این همچنین به شتاب سریع تر ترجمه می شود. ماکان توربو می تواند از 0 تا 60 مایل در ساعت را در 3.1 ثانیه طی کند و حداکثر سرعت آن 161 مایل در ساعت است.

شایان ذکر است که پورشه ماکان EV اولین ماکانی است که دارای فرمان محور عقب است. همانطور که در تست درایو خود در سال گذشته اشاره کردیم، چرخ‌های عقب هنگام رانندگی با سرعت 50 مایل در ساعت یا کمتر تا 5 درجه مخالف چرخ‌های جلو می‌چرخند، که به راننده اجازه می‌دهد هنگام چرخش خودرو در پیچ‌ها احساس کند.

نرم افزار اندروید

یکی دیگر از آپشن های قابل توجه این نرم‌افزار است، یعنی پلتفرم نرم‌افزار 1.2 نیست که توسط واحد نرم‌افزار Cariad گروه فولکس‌واگن در حال توسعه است - و بارها با تأخیر مواجه شده است. نرم افزار 1.2 به طور خاص برای پورشه ماکان EV و آئودی Q6 E-Tron ساخته شده بود و در ابتدا برای تکمیل در سال 2022 برنامه ریزی شده بود. Cariad تاریخ عرضه را به پایان سال 2023 منتقل کرد تا برای مدل های 2024 VW آماده شود که پیتر بوش مسئولیت آن را بر عهده گرفت. در ماه می. اکنون، به نظر می رسد که پلتفرم نرم افزاری 1.2 حداقل تا سال 2025 در خودروها وجود نخواهد داشت.

این امر باعث معلق ماندن پورشه شد و در نهایت این خودروساز به گوگل روی آورد. سیستم اطلاعات سرگرمی Porsche Macan EV مبتنی بر سیستم عامل Android Automotive است که از سیستم عامل متن باز موبایل گوگل که بر روی لینوکس اجرا می شود، الگوبرداری شده است. این را نباید با Android Auto اشتباه گرفت، برنامه‌ای که بر روی تلفن کاربر اجرا می‌شود و به‌صورت بی‌سیم با سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو، پارکینگ، رسانه و پیام‌رسانی ارتباط برقرار می‌کند و پیام‌رسانی به سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو یا Google داخلی را که توسط Android Automotive آن ارائه می‌شود، ارائه می‌کند. سیستم عامل و خدمات گوگل را مستقیماً در خودرو ادغام می کند.

سیستم عامل Android Automotive اساساً به پورشه اجازه می دهد محصولات و خدمات خود مانند ناوبری و برنامه ها را بسازد و یکپارچه کند. همچنین از Apple CarPlay پشتیبانی می‌کند که به دارندگان گوشی‌های اپل اجازه می‌دهد روی صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی نمایش داده شوند.

تیمو که هیچ اطلاعاتی در مورد تأخیر نرم افزار 1.2 یا اینکه آیا پورشه هرگز آن را قبول خواهد کرد یا خیر، گفت: «مزایای فناوری بسیار آشکار است و می تواند بلافاصله پس از سوار شدن به خودرو توسط مشتریان ما احساس شود. هنگامی که آنها وارد Macan الکتریکی می شوند، مانند یک رابط کاربری بسیار سریع و بسیار شهودی پورشه به نظر می رسد زیرا از نظر ظاهر و احساس، نمادها و هر چیز دیگری، با ظاهر و احساس پورشه آشنا است.

خبرکاو