متن خبر

Lordstown Motors با نام جدیدی برای مبارزه با Foxconn از ورشکستگی خارج شد

Lordstown Motors با نام جدیدی برای مبارزه با Foxconn از ورشکستگی خارج شد

شناسهٔ خبر: 458045 -




Lordstown Motors با نامی جدید و تمرکزی تقریباً منحصر به فرد از ورشکستگی خارج شده است: ادامه دادخواهی خود علیه فاکسکان سازنده آیفون به اتهام "تخریب کسب و کار یک استارت آپ آمریکایی".

این شرکت در یک پرونده نظارتی اواخر پنجشنبه اعلام کرد که طرح تجدید ساختار فصل 11 را که اخیراً توسط دادگاه ورشکستگی دلاور تأیید شده است، اجرایی کرده است. این باعث می‌شود که یکی از اولین استارت‌آپ‌های برقی الکتریکی باشد که به نوعی از فرآیند ورشکستگی جان سالم به در می‌برد، هرچند بسیار کاهش یافته است. Electric Last Mile Solutions در فصل 7 در سال 2022 منحل شد، در حالی که روند فصل 11 IndiEV هنوز در کالیفرنیا در حال انجام است. یک دهه پیش، هم Fisker Automotive و هم Coda در تجدید ساختار فصل 11 خود را به خریداران دیگر فروختند.

نسخه بازسازی‌شده Lordstown Motors که اکنون با نام Nu Ride Inc شناخته می‌شود، «ترکیب‌های تجاری بالقوه» را نیز دنبال می‌کند، اگرچه اشاره‌ای به نوع ادغام‌هایی که به دنبال آن است، ارائه نشده است. این شرکت چیزی به نام خود باقی نمانده است. کارخانه سابق جنرال موتورز که زمانی متعلق به آن بود را به فاکسکان فروخت. دارایی های مربوط به وانت برقی آن توسط استیو برنز، بنیانگذار Lordstown، ربوده شد.

با اجرای طرح بازسازی، Nu Ride اکنون توسط هیئت مدیره و فهرست مدیران کاملاً جدید هدایت می شود. اکنون در بازارهای خارج از بورس با عنوان "NRDE" معامله می شود.

این شرکت که به تازگی نامگذاری شده است، دو تحقیق فدرال و پرونده های قضایی دیگری دارد که باید فراتر از گوشت گاو خود با فاکسکان حل و فصل کند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار اخیراً این شرکت را به گمراه کردن سرمایه گذاران در مورد موفقیت بالقوه پیکاپ برقی منسوخ خود متهم کرده است و Lordstown را مجبور به کنار گذاشتن 25.5 میلیون دلار برای کمک به حل و فصل برخی از دعوای حقوقی سهامداران کرد. به گفته آژانس، این تحقیقات همچنان فعال است، همانطور که یکی از تحقیقات دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک است.

Lordstown Motors در ژوئن 2023 از فاکسکان شکایت کرد، زمانی که در ابتدا درخواست حمایت از ورشکستگی داد. این شرکت ادعا کرد که شرکت تایوانی استارت‌آپ را درباره برنامه‌هایش برای همکاری در مجموعه‌ای از خودروهای الکتریکی گمراه کرده است. دعوای لردستون کم و بیش در حالی که مراحل رسیدگی به فصل 11 ادامه داشت، متوقف شده بود.

فاکسکان اکنون کارخانه ای را اداره می کند که زمانی مالک آن Lordstown بود و حتی چند ده وانت برقی این استارت آپ را قبل از فراخوانی ساخت. تلاش فاکسکان برای تبدیل شدن به یک سازنده قراردادی برای خودروهای الکتریکی آمریکایی عمدتاً تا به امروز شکست خورده است. دو نفر از چهار مشتری احتمالی آن - Lordstown و IndiEV - درخواست ورشکستگی کردند، در حالی که Fisker (که طبق گزارش ها در حال تحلیل پرونده ورشکستگی خود است) اخیراً از این شرکت فاصله گرفته و گفته است که ترجیح می دهد با یک خودروساز معتبر شریک شود. تنها چیزی که فاکسکان در کارخانه خود در اوهایو ساخته است، تراکتور برای Monarch مستقر در کالیفرنیا است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است