سایت خبرکاو

جستجوگر هوشمند اخبار و مطالب فناوری

FCC استفاده از صداهای تولیدشده با هوش مصنوعی را در تماس‌های ضبط‌شده ممنوع کرد

کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) استفاده از صداهای تولیدشده توسط هوش‌مصنوعی برای تماس‌های ضبط‌شده (Robocall) را غیرقانونی اعلام کرد. با وجود این حکم که روز پنجشنبه صادر شده است، دادستان‌های کل می‌توانند علیه تماس‌هایی که در آن‌ها از فناوری شبیه‌سازی صوتی هوش مصنوعی استفاده شده است، اقدام قانونی کنند. همانطور که در این حکم توضیح داده شده است، صداهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی اکنون تحت قانون حمایت از مصرف‌کنندگان تلفنی (TCPA) به‌عنوان «یک صدای مصنوعی یا از پیش ...

کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) استفاده از صداهای تولیدشده توسط هوش‌مصنوعی برای تماس‌های ضبط‌شده (Robocall) را غیرقانونی اعلام کرد. با وجود این حکم که روز پنجشنبه صادر شده است، دادستان‌های کل می‌توانند علیه تماس‌هایی که در آن‌ها از فناوری شبیه‌سازی صوتی هوش مصنوعی استفاده شده است، اقدام قانونی کنند.

همانطور که در این حکم توضیح داده شده است، صداهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی اکنون تحت قانون حمایت از مصرف‌کنندگان تلفنی (TCPA) به‌عنوان «یک صدای مصنوعی یا از پیش ضبط‌شده» در نظر گرفته می‌شوند. در این قانون تلاش‌شده تا استفاده از این صداها برای اهداف غیر ضروری یا بدون رضایت قبلی محدود شود.

هرچند در TCPA به ممنوعیت استفاده از سیستم‌های شبیه‌ساز صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی اشاره نشده است، اما حکم جدید توضیح می‌دهد که این قانون باید شامل حال این دسته از صداها نیز قرار بگیرد.

«جسیکا روزن وورسل»، رئیس FCC در بیانیه‌ای به ورج او میگوید :

«عوامل فاسد از صداهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی در تماس‌های غیرطبیعی برای اخاذی از اعضای آسیب‌پذیر خانواده، تقلید از افراد مشهور و اطلاع‌رسانی نادرست به رأی‌دهندگان استفاده می‌کند. دادستان کل ایالت اکنون ابزار جدیدی برای سرکوب این نوع کلاه‌برداری‌ها در اختیار دارد تا اطمینان پیدا کند که از مردم در برابر کلاهبرداری و اطلاعات نادرست محافظت می‌شود.»

هرچند دادستان‌های کل ایالت هم اکنون نیز می‌توانند براساس کلاهبرداری یا تقلبی که صورت گرفته، عواملی که مسئول تماس‌های ضبط‌شده هستند را ردیابی کنند، اما این حکم جدید به آن‌ها این قدرت را می‌دهد که هنرمندان را تنها به دلیل استفاده از صداهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی تحت تعقیب قرار دهند.

FCC اولین بار ماه گذشته ممنوعیت استفاده از صدای هوش‌مصنوعی در تماس‌های به اصطلاح رباتیک پیشنهاد کرده بود که می‌توانند برای مصرف‌کنندگان هزینه به همراه داشته باشند.

خبرکاو