Enso قصد دارد با 6 میلیون دلار سرمایه اولیه، عوامل هوش مصنوعی را به SMB ها بیاورد
اداره یک کسب و کار کوچک به معنای انجام کارهای بیشتر با کمتر است. عوامل هوش مصنوعی میتوانند کمک کنند، اما ساخت نمایندگیهای سفارشی برای گردشهای کاری خاص، حتی با ابزارهای کمکد/بدون کد امروزی، همچنان چالشبرانگیز است. ایده پشت Enso – که با اعلام یک دور سرمایه گذاری اولیه 6 میلیون دلاری در روز سه شنبه از مخفیانه بیرون آمد – این است که کسب و کارهای کوچک و متوسط (SMB) به طیف گسترده ای از عوامل هوش مصنوعی از پیش برنامه ریزی شده دسترسی پیدا کنند که می توانند وظایف تکراری را انجام دهند.
Enso که توسط میکی هاسلاوسکی، یکی از بنیانگذاران پلت فرم توسعه API RapidAPI تأسیس شده است، عوامل خاص صنعت را ارائه می دهد که به مشتریان کمک می کند تا هر کاری انجام دهند، از مدیریت تلاش های بهینه سازی موتور جستجو تا تعامل با فالوورهای اینستاگرام، ردیابی رقبا، نوشتن خبرنامه، مدیریت فاکتورها. و فروشگاه های آمازون خود را بهینه کنند. Enso این نمایندگی ها را برای حدود 70 صنعت مختلف، از حسابداران گرفته تا نمایندگی های خودرو، پیش آموزش و سفارشی سازی می کند و در مجموع بیش از 1000 ربات را ارائه می دهد.
هاسلاوسکی به TechCrunch بيان کرد که الهام بخش انسو از پدر و مادرش است که یک شرکت تولید موسیقی کوچک و یک مدرسه متوسطه را اداره می کردند. او بيان کرد که انسو نیز مانند RapidAPI سرمایهگذاری قبلی خود، اساساً حول یکپارچهسازی متمرکز است.
زمانی که شروع به ورود به این فضای عامل هوش مصنوعی کردم، متوجه شدم که اگر این کار موثر باشد، میتواند شکاف [بین کسبوکارهای کوچک و بزرگ] را پر کند، زیرا میتواند قابل استفاده باشد، زیرا میتواند خدماتی را به مشاغل کوچکتر ارائه دهد. نرم افزارهای دیگر، و اینجاست که ادغام ها وارد می شوند. دوم، من متوجه شدم که کار نمی کند. از آنجایی که امروز عوامل هوش مصنوعی را امتحان می کنید، آنها بسیار شکسته شده اند. سه، متوجه شدم که از منظر تجاری، این بسیار بزرگ است، زیرا اکثر خدماتی که اکنون میتوانند خودکار شوند، به عنوان جایگزین، در صورتی که به آژانسی مراجعه میکنید – 1000 دلار در ماه هزینه دارند.
بسیاری از رباتهایی که Enso در حال حاضر ارائه میکند، با هدف ترکیب قابلیت پیشبینی سرویسهای اتوماسیون گردش کار سنتی، که قابل اعتماد هستند، اما نیاز به اسکریپتنویسی گام به گام دارند، با خلاقیت مدلهای زبان بزرگ (LLM) دارند. هاسلاوسکی توضیح داد که این رباتها معمولاً دنبالهای از وظایف را دنبال میکنند تا حساب اینستاگرام یک کسبوکار را اداره کنند. LLM کپی و طراحی را مدیریت می کند، اما این گردش کار از پیش تعریف شده است و برای مثال یک زمانبندی سنتی نیز وجود دارد.
اغلب، این شامل تماس با چندین سرویس است. به عنوان مثال، Enso یک عامل پادکست ارائه می دهد که می تواند به طور خودکار پادکست ها را اسکریپت کند و سپس از ElevenLabs برای بخش تبدیل متن به گفتار، یک سرویس موسیقی برای مقدمه و بیرون و همچنین یک سرویس ویدیویی برای ایجاد نسخه بصری استفاده می کند.
بیشتر بخوانید
یکی از چیزهایی که در اینجا متفاوت است این است که انسو از یک رویکرد a la carte استفاده می کند که در آن دسترسی به هر نماینده چیزی بین 29 تا 79 دلار در ماه هزینه دارد. هاسلاوسکی به من بيان کرد که تصمیم به این مدل گرفت زیرا اکثر SMB ها از نظر بودجه محدود هستند و به این دلیل که او می خواست خرید را برای آنها بسیار آسان کند.
البته سوال این است که آن رباتها در یک سناریوی واقعی چقدر خوب کار میکنند – و آیا کسبوکارها حتی حاضرند برخی از این عملکردها را به عوامل هوش مصنوعی بسپارند. به طور معمول، برای مثال، یک انسان در حلقه چیزهایی مانند عوامل پادکست و خبرنامه وجود دارد، اما اگر نتایج فقط متوسط باشد و برای تبدیل آنها به محصولی که صاحب کسب و کار مایل به انتشار آن باشد، کار زیادی را شامل می شود، پس از آن، اشتراک 59 دلاری در ماه (یا حتی اشتراک های متعدد) ممکن است به سختی توجیه شود. ممکن است فروش آسانتری برای نمایندگانی باشد که گزارشهایی ایجاد میکنند یا سئو وودو را مدیریت میکنند که به کسبوکارها کمک میکند رتبه بهتری در Google کسب کنند – در نهایت هیچکس از آنها انتظار صحت ندارد.
در آینده، Enso ممکن است بازاری را برای نمایندگان شخص ثالث نیز ارائه دهد. این تیم در حال حاضر روی ابزارهای بصری کمکد/بدون کد کار میکند تا آنها را بسازد – اما در حال حاضر آنها هنوز روی یکپارچهسازیهای اساسی برای تحقق آن تمرکز دارند.
دور اولیه 6 میلیون دلاری این شرکت توسط NFX، با مشارکت تعدادی از سرمایه گذاران فرشته، از جمله یوسی ماتیاس، رئیس تحقیقات گوگل، و شمیل لوی، پزشک عمومی سابق سکویا کپیتال، رهبری شد.
Gigi Levy-Weiss، شریک NFX Ventures او میگوید : «کسبوکارهای کوچک ستون فقرات اقتصاد ما هستند، اما انقلاب هوش مصنوعی را پشت سر گذاشتهاند. «در حالی که کسبوکارهای بزرگتر با استفاده از هوش مصنوعی برای به حداکثر رساندن دستاوردهای بهرهوری سرعت میگیرند، کسبوکارهای کوچک برای انجام ابتداییترین وظایف اداری تلاش میکنند. Enso یکی از اولین شرکتهایی است که این نیاز را تشخیص داد و هوش مصنوعی درجه یک سازمانی را در دستان شرکتهای نوظهور قرار داد و با ارائه دسترسی و مقیاسپذیری هوش مصنوعی را دموکراتیک کرد. ما خوشحالیم که از Enso حمایت می کنیم زیرا چشم انداز کسب و کار را متحول می کند و مشاغل سنتی را برای شکوفایی توانمند می کند.
ارسال نظر