Applied Intuition ارزش 6 میلیارد دلاری برای نرم افزار خودروهای خودران مبتنی بر هوش مصنوعی دارد
![](https://khabarkaav.ir/wp-content/uploads/2024/03/applied-intuition-ADAS-SensorSim.jpg)
![](https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/03/applied-intuition-ADAS-SensorSim.jpg?resize=1200,800)
شرکت نرمافزار خودروهای خودمختار Applied Intuition ۲۵۰ میلیون دلار در یک دور جمعآوری کرده است که ارزش این استارتآپ را ۶ میلیارد دلار میکند، زیرا تلاش میکند هوش مصنوعی بیشتری را به بخشهای خودرو، دفاع، ساختوساز و کشاورزی بیاورد.
دور چشمگیر سرمایه گذاری آخرین نمونه از شور و شوق سرمایه گذاران برای هوش مصنوعی است. به نظر میرسد که Applied Intuition نقطه شیرین خاصی را برای VCهایی که در جستجوی استارتآپهایی با محصولات هوش مصنوعی هستند که وارد صنایع بزرگ با بودجههای کلان میشوند - با فرصتهای ظاهراً بیپایان - وارد صنایع بزرگ شده است.
دور سری E توسط بلال زوبری از لوکس کاپیتال، الاد گیل سرمایهگذار و مدیریت سرمایهگذاری پورشه، بازوی سرمایهگذاری مستقل این سازنده خودروهای اسپورت رهبری میشد. دیگرانی که به این دور پیوستند، اندرسن هوروویتز، صندوق رشد مری میکر، باند، و حتی قهرمان فرمول 1 جهان، نیکو روزبرگ بودند. Lux Capital، Elad Gil و Andreessen Horowitz همگی قبلاً دورهای تأمین مالی Applied Intuition را رهبری می کردند.
قصار یونس، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت، در مصاحبه ای به تک کرانچ می گوید: سرمایه جدید - تمام سهام - به سمت تأمین مالی «جاه طلبانه ترین پروژه هایی که داریم، بدون سیل شرکت و شکستن فرهنگ ما، مصرف می شود».
Applied Intuition که در سال 2017 تأسیس شد، نرمافزاری را ایجاد میکند که خودروسازان و دیگران از آن برای توسعه راهحلهای خودروی خودران استفاده میکنند. برخی از این کارها شامل ایجاد شبیهسازیهایی است که به مشتریان اجازه میدهد ادراک و سیستمهای رفتار خودروی خود را آزمایش و دوباره آزمایش کنند، یا به آنها کمک میکند تا مجموعهای از دادههای مربوط به توسعه AV را مدیریت کنند.
یونس او میگوید : «وقتی آنها فکر میکنند که «من این مشکل نرمافزاری یا هوش مصنوعی را دارم»، ما عموماً میخواهیم در مورد ما فکر کنند. "مثل اینکه قصد داریم اولین تماس باشیم."
به نظر میرسد که این رویکرد موفق است: این شرکت ادعا میکند که با 18 خودروساز از 20 خودروساز برتر، از جمله جنرال موتورز (جایی که یونس قبل از حضور در گوگل و Y Combinator در آن کار میکرد)، تویوتا و فولکس واگن و همچنین استارتآپهای خودروهای خودران کار میکند. مانند Gatik، Motional و Kodiak. این شرکت همچنین با ارتش و واحد نوآوری دفاعی قرارداد دارد.
پیتر لودویگ، یکی از بنیانگذاران و CTO، به TechCrunch او میگوید که فکر میکند «برای یک خودروساز خطرناک است که از جهاتی با ما شریک نشود، فقط به دلیل پیچیدگی محض و تأثیری که برخی از فناوریهایی که روی آن کار میکنیم».
دور جدید بودجه در زمانی میآید که توسعه خودروهای خودران مجدداً مورد تحلیل قرار میگیرد، با کروز متعلق به جنرال موتورز در تحقیقات متعدد پیرامون تصادف عابر پیاده در اواخر سال گذشته، اولین فراخوان نرمافزار Waymo (و تصادف جزئی اخیر با یک دوچرخهسوار. ) و همچنین اخراج و سایر تغییرات در حوزه برخی از جاه طلبانه ترین پروژه ها در این فضا.
با این حال، اشتها برای هوش مصنوعی نمی تواند بیشتر از این باشد. یونس، در بیانیه ای، بيان کرد که ساخت فناوری هوش مصنوعی بیشتر در محصولاتش «به طور تصاعدی تولید خودروهای نسل بعدی را تسریع می کند».
یونس به TechCrunch می گوید که این می تواند به معنای چند چیز باشد، مانند استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به تولید محیط های شبیه سازی شده پویاتر برای شرکت ها برای آزمایش وسایل نقلیه خودران خود. او می گوید: "شبیه سازها، آنها بسیار پیچیده هستند." ما تیمها و تیمهایی از دکترا داریم که تمام روز روی این مسائل عرق میکنند.» یونس او میگوید Applied Intuition با برخی از فناوریهای مهیجتر مانند مدلهای زبان بزرگ کار میکند، اما همچنین «موارد گمانهزنی بیشتری که به حوزه تحقیقاتی بیشتری نزدیک میشوند».
یونس او میگوید : «اگر یک تیم هوش مصنوعی کلاس جهانی به تمام مشکلات خودرو اشاره کردهاید، میوههای کم آویزان زیادی وجود دارد.
ارسال نظر