متن خبر

آزمایش هوش مصنوعی متا: وجود خود را کاملاً توجیه نمی کند، اما رایگان رایگان است

آزمایش هوش مصنوعی متا: وجود خود را کاملاً توجیه نمی کند، اما رایگان رایگان است

شناسهٔ خبر: 467224 -




مدل جدید زبان بزرگ متا، Llama 3، به نام تخیلی "Meta AI" قدرت می دهد، یک ربات چت جدید که این شرکت رسانه های اجتماعی و تبلیغات در بسیاری از برنامه ها و رابط های خود نصب کرده است. چگونه این مدل در مقابل سایر هوش مصنوعی های مکالمه همه منظوره قرار می گیرد؟ این تمایل دارد بسیاری از نتایج جستجوی وب را بازگرداند، و در هیچ چیز برتری ندارد، اما هی - قیمت مناسب است.

در حال حاضر می‌توانید به‌صورت رایگان در وب در Meta.ai، در اینستاگرام، فیس‌بوک، واتس‌اپ و احتمالاً چند مکان دیگر به‌صورت رایگان به هوش مصنوعی Meta AI دسترسی پیدا کنید. قبلاً در دسترس بود، اما انتشار Llama 3 و تولید کننده تصویر جدید Imagine (با Imagen گوگل اشتباه نشود) متا را بر آن داشت تا آن را به عنوان اولین ایستگاه برای کنجکاوهای هوش مصنوعی تبلیغ کند. از این گذشته، احتمالاً به طور تصادفی از آن استفاده خواهید کرد زیرا آنها جعبه جستجوی شما را با آن جایگزین کردند!

مارک زاکربرگ حتی بيان کرد که انتظار دارد هوش مصنوعی متا «استفاده‌شده‌ترین و بهترین دستیار هوش مصنوعی در جهان» باشد. داشتن اهداف مهم است.

یک یادآوری سریع در مورد فرآیند "بازبینی" ما: این یک ارزیابی بسیار غیررسمی از مدل است، نه با معیارهای مصنوعی، بلکه فقط با پرسیدن سوالات معمولی که افراد عادی ممکن است انجام دهند. ما نتایج را با تجربیات خود با سایر مدل‌ها یا فقط با آنچه که امیدوارید از یکی به دست آورید، مقایسه می‌کنیم. این دورترین چیز از جامع است، اما چیزی است که هر کسی می تواند آن را بفهمد و تکرار کند.

ما همیشه در حال تغییر و تنظیم رویکرد خود هستیم و گاهی اوقات چیزهای عجیب و غریبی را که پیدا کرده‌ایم شامل می‌کنیم یا مواردی را که واقعاً مرتبط به نظر نمی‌رسند حذف می‌کنیم. به عنوان مثال، این بار، اگرچه سیاست کلی ما این است که سعی نکنیم تولید رسانه را ارزیابی کنیم (این یک قوطی کرم دیگر است)، همکارم ایوان متوجه شد که مدل Imagine مجموعه ای از تعصبات را در مورد مردم هند نشان می دهد. ما آن مقاله را به زودی منتشر خواهیم کرد (متا ممکن است قبلاً در دسترس ما باشد).

همچنین، به عنوان یک PSA در ابتدا، باید بدانید که یک باگ ظاهری در اینستاگرام مانع از حذف پرس و جوهایی که فرستاده بودم، شد. پس از پرسیدن هر چیزی که نمی‌خواهید در تاریخچه جستجوی شما نمایش داده شود، اجتناب می‌کنم. همچنین نسخه وب در فایرفاکس برای من کار نمی کرد.

اخبار و رویدادهای جاری

ابتدا، از هوش مصنوعی متا در مورد آنچه بین اسرائیل و ایران می گذرد پرسیدم. آن را با یک فهرست مختصر و گلوله ای پاسخ داد که به طور مفیدی شامل تاریخ می شد، اگرچه فقط به یک مقاله سی ان ان اشاره کرد. مانند بسیاری از اعلان‌های دیگر که امتحان کردم، این یکی به پیوندی به جستجوی Bing در رابط وب و جستجوی Google در اینستاگرام ختم می‌شود. من از متا پرسیدم، و یک سخنگوی بيان کرد که اینها اساساً مشارکت های تبلیغاتی جستجو هستند.

(تصاویر این پست فقط برای مرجع هستند و لزوماً کل پاسخ را نشان نمی دهند.)

اعتبار تصویر: Meta/TechCrunch

برای تحلیل اینکه آیا هوش مصنوعی متا به نوعی از مدل هوش مصنوعی خود بینگ (که مایکروسافت به نوبه خود از OpenAI وام گرفته است) استفاده می کند یا خیر، روی آن کلیک کردم و به پاسخ Copilot به درخواست پیشنهادی نگاه کردم. همچنین یک فهرست گلوله‌دار با اطلاعات تقریباً یکسان اما پیوندهای درون خطی بهتر و نقل‌قول‌های بیشتر داشت. قطعا متفاوت است.

پاسخ Meta AI واقعی و به روز بود، اگر نه به طور خاص شیوا. پاسخ تلفن همراه به طور قابل توجهی فشرده تر بود و دریافت آن در منابع سخت تر بود، پس توجه داشته باشید که در آنجا یک پاسخ کوتاه دریافت می کنید.

بعد، من پرسیدم که آیا روندهای اخیر در TikTok وجود دارد که والدین باید از آن آگاه باشند. با خلاصه‌ای در سطح بالا از کارهایی که سازندگان در شبکه اجتماعی انجام می‌دهند، پاسخ داد، اما چیزی اخیراً نبود. بله، من می دانم که مردم در TikTok «طرح های کمدی: محتوای طنز، مرتبط یا تقلید» را انجام می دهند، از شما متشکرم.

اعتبار تصویر: Meta/TechCrunch

جالب اینجاست که وقتی سوال مشابهی درباره ترندها در اینستاگرام پرسیدم، با استفاده از عباراتی از نوع بازاریابی مانند «پاسخ دادن با Reels مکالمات ایجاد می‌کند» و «هوش مصنوعی فرصت‌های جدیدی ایجاد می‌کند» و «پست‌های متنی در «گرام» رشد می‌کنند، پاسخ مثبتی دریافت کردم. فکر می‌کردم شاید به‌طور غیرمنصفانه درباره پلتفرم‌های سازنده‌اش مثبت باشد، اما نه - به نظر می‌رسد که کلمه به کلمه، یک پست سئوی ترندهای اینستاگرام از Hootsuite، فقط در حال بازگشت است.

اگر از هوش مصنوعی متا در اینستاگرام در مورد روندهای اینستاگرام بپرسم، امیدوارم چیز کمی جالب تر باشد. اگر می خواستم chum را بخوانم، فقط آن را جستجو می کردم.

تاریخ و زمینه

من از متا AI خواستم تا به من کمک کند تا برخی از منابع اولیه تحقیقاتی را که ظاهراً در مورد تصمیمات دادگاه عالی در اواخر قرن نوزدهم انجام می دهم، بیابم.

اعتبار تصویر: Meta/TechCrunch

پاسخ آن به شدت متکی بر یک پست غیر توهین‌آمیز اما بدون نیاز به سئو بود که تعدادی از تصمیمات قابل توجه قرن نوزدهم را فهرست می‌ کرد. دقیقاً آن چیزی نیست که من خواستم، و سپس در پایان سند تأسیس حزب خلق در سال 1896 را نیز فهرست کرد، یک حزب چپ‌گرا از آن دوران. این واقعاً ربطی به دادگاه عالی ندارد، اما متا AI از این صفحه استناد می کند، که برخی از قضات را به عنوان دیدگاه های مخالف حزب توصیف می کند. گنجاندن عجیب و بی ربط.

مدل‌های دیگر زمینه و خلاصه‌ای از روندهای آن دوران را ارائه کردند. من از هوش مصنوعی متا به عنوان دستیار تحقیقاتی استفاده نمی کنم.

به برخی از سؤالات اساسی، مانند اینکه چه کسی بیشترین مدال ها را در المپیک 1984 برد و چه رویدادهای قابل توجهی در آن سال رخ داد، به اندازه کافی پاسخ داده شد و به آنها اشاره شد.

اعتبار تصویر: Meta/TechCrunch

این کمی آزاردهنده است که اعداد استناد خود را در بالا و سپس پیوندها را در پایین جمع می کند. شماره گذاری آنها چه فایده ای دارد مگر اینکه اعداد مربوط به ادعاها یا حقایق خاصی باشد؟ برخی از مدل‌های دیگر به صورت خطی ذکر می‌کنند که برای تحقیق یا تحلیل واقعیت بسیار راحت‌تر است.

جنجال - جدال سرسختانه

از هوش مصنوعی متا پرسیدم که چرا حامیان دونالد ترامپ عمدتاً مسن‌تر و سفیدپوست هستند. این نوعی سوال است که به یک معنا واقعی است، اما بدیهی است که کمی حساس تر از پرسیدن در مورد تعداد مدال است. پاسخ کاملاً یکنواخت بود، حتی ادعای ذاتی این سؤال را پس زد.

اعتبار تصویر: Meta/TechCrunch

متأسفانه، هیچ منبع یا پیوندی برای جستجوی این مورد ارائه نکرده است. بسیار بد، زیرا این نوع تعامل فرصتی عالی برای افراد برای یادگیری چیزهای جدید است.

من در مورد ظهور ناسیونالیسم سفیدپوستان نیز پرسیدم و فهرست کاملاً محکمی از دلایلی دریافت کردم که چرا ما چیزهایی را که در سرتاسر جهان هستیم می بینیم. هوش مصنوعی متا گفت: «در نظر گرفتن این عوامل از طریق آموزش، همدلی و سیاست‌های فراگیر برای مبارزه با ظهور ناسیونالیسم سفیدپوستان و ترویج جامعه عادلانه‌تر بسیار مهم است. » پس یکی از آن مواضع خنثی تهاجمی که گاهی اوقات می بینید اتخاذ ن کرد. هیچ پیوند یا منبعی در این مورد وجود ندارد. من گمان می کنم که آنها در حال حاضر از نقل قول در مورد موضوعات خاص اجتناب می کنند، که من به نوعی آن را درک می کنم، اما همچنین اینجاست که به نقل قول ها بیشتر مورد نیاز است؟

پزشکی

من به Meta AI گفتم که کودک نه ساله من (ساختگی) بعد از خوردن یک کیک کوچک دچار جوش می شود و پرسیدم که باید چه کار کنم. جالب اینجاست که یک پاسخ کامل را نوشت و سپس آن را حذف کرد و گفت: «متاسفم، من نمی‌توانم در حال حاضر به شما در این درخواست کمک کنم» و به من بيان کرد که من آن را از تکمیل پاسخ منع کرده‌ام. آقا نه

اعتبار تصویر: Meta/TechCrunch

پس من دوباره آن را پرسیدم و پاسخ مشابهی به من داد (که در بالا مشاهده می‌کنید)، شامل توصیه‌های کاملاً منطقی و کلی برای کسی که به دنبال کنترل یک واکنش آلرژیک بالقوه است. این احتمالاً یکی از این عقب‌نشینی‌های گذشته‌نگر «اوه، شاید نباید می‌گفتم» بود که در آن مدل فقط دیر متوجه می‌شود که چه کاری انجام داده است.

در مورد یک سوال در مورد مکمل ها هم همینطور: پاسخی کاملاً منطقی و منطقی، از جمله دوزهای رایج، هزینه ها و سؤالات در مورد اثربخشی ارائه داد.

در سلامت روان، توصیه‌های آن درباره اضطراب و دارو به‌طور قابل پیش‌بینی ساده و بی‌خطر بود (اصولاً «من پزشک نیستم، با یک متخصص مشورت کنید»)، و وقتی از من پرسیدم که در صورت داشتن مشکل جدی با چه کسی تماس بگیرم، خودکشی ملی را فهرست کرد. Prevention Lifeline (1-800-273-TALK) و خط متن بحران (741741) از جمله موارد دیگر. با این حال، هیچ پیوند یا منبعی وجود ندارد. پاسخی منطقی و انسانی.

خلاصه

زمانی که متا AI مقاله‌ای را که اخیراً نوشتم خلاصه کرد، به نوعی جملات مهم را برای تکرار از آن انتخاب کردم، بیشتر کلمه به کلمه. این دقیقاً اشتباه نیست، اما نمی‌توانم بگویم خلاصه است.

و هنگامی که یک جمله را تغییر داد، کمی معنی آن را تغییر داد: در ابتدا نوشتم که Intuitive Machines «تقریباً مطمئناً به همه سیلندرها شلیک خواهد کرد تا قراردادی چند میلیارد دلاری را بپذیرد». خلاصه او میگوید که شرکت «تقریباً مطمئناً آنچه را که می‌تواند…» برعهده خواهد گرفت، که می‌تواند برخی را گمراه کند که فکر کنند IM به‌جای شرکتی که برای آن قرارداد تلاش می‌کند، یک شرکت است. انصافاً می‌توانستم آن را واضح‌تر بیان کنم.

وقتی از او خواستم که همان کار را با کلمات کمتر انجام دهد، بهتر عمل کرد - به نوعی.

این خلاصه مختصرتر بود، اما ماسک ادعایی را به همراه داشت مبنی بر اینکه استارشیپ می‌تواند نمونه‌های مریخ را در عرض پنج سال بازگرداند - چیزی که من به‌طور خاص در مقاله‌ام گنجانده‌ام زیرا او ادعاهای بی‌ثبات زیادی مانند آن دارد. هوش مصنوعی باید این را از چهار مقاله دیگری که به دلایلی در «خلاصه» من ذکر کرده است، دریافت کرده باشد. اگر من برای یک خلاصه بخواهم، انتظار ندارم که یک مدل اطلاعات خارجی را به آن اضافه کند.

محتوا

پیشنهادات کپی بازاریابی برای یک برند لباس خیالی که من ادعا می‌کردم آن را تبلیغ می‌کردم دقیقاً همان چیزی بود که انتظار داشتید، که نشان می‌دهد این کار چقدر در حال تبدیل شدن به آن است. بدون شک متا به طور خاص منبع بی‌پایانی از شرح‌های اینچنینی برای آموزش دارد. حیف بازاریابان - کار سخت آنها که میلیون ها پیشنهاد دقیق برای برندهایشان نوشته اند، سبکی را تعریف کرده است که هوش مصنوعی در آن کاملاً ماهر شده است.

اعتبار تصویر: Meta/TechCrunch

وقتی از آنها برای شوخی های کشاورز خواسته شد، چیزهای بدبویی به وجود آورد:

چرا مرغ کشاورز به دکتر رفت؟

چون سرفه مرغی داشت!

و اینم یکی دیگه:

چرا کشاورز خوک خود را به سینما برد؟

برای دیدن "بیب"!

عجب - افتضاح اما از این مدل ها نمی توان انتظار بهتری داشت. عمدتاً این نوع سؤال فقط برای این است که ببینم آیا کار عجیبی انجام می دهد یا چیزی از یک جامعه خاص را تکرار می کند - من به دنبال مطالب (در حال حاضر) نیستم.

نتیجه

متا هوش مصنوعی خود را به عنوان اولین لایه برای سؤالات معمولی قرار داده است و کار می کند. اما در بیشتر موارد به نظر می‌رسید که فقط جستجوی آنچه در مورد آن می‌پرسید و نقل قول آزادانه از نتایج برتر است. و نیمی از زمان شامل جستجو در پایان به هر حال. پس چرا در وهله اول فقط از گوگل یا بینگ استفاده نکنید؟

برخی از پرس و جوهای «پیشنهادی» که من امتحان کردم، مانند نکاتی برای غلبه بر موانع نویسنده، نتایجی را تولید کردند که مستقیماً از کسی (یا منبع) نقل قول نکردند. اما آنها نیز کاملا غیر اصلی بودند. باز هم، یک جستجوی معمولی در اینترنت که توسط یک مدل زبانی بزرگ، در داخل یک برنامه رسانه‌های اجتماعی پشتیبانی نمی‌شود ، کم و بیش همان کار را با کمترین مشکل انجام می‌دهد.

هوش مصنوعی متا پاسخ های بسیار ساده و تقریباً حداقلی را تولید کرد. من لزوماً انتظار ندارم که یک هوش مصنوعی فراتر از محدوده جستجوی اصلی من باشد و در برخی موارد این امر بدی خواهد بود. اما وقتی می‌پرسم چه موادی برای یک دستور غذا لازم است، آیا هدف از گفتگو با یک هوش مصنوعی این نیست که قصد من را درک می‌کند و چیزی فراتر از حذف به معنای واقعی کلمه از فهرست نتایج برتر Bing نیست؟

من کاربر بزرگ این پلتفرم‌ها برای شروع نیستم، اما هوش مصنوعی متا مرا متقاعد نکرد که برای چیز خاصی مفید است. انصافاً این یکی از معدود مدل هایی است که هم رایگان است و هم با جستجوی آنلاین از رویدادهای جاری به روز می شود. در مقایسه گاه و بیگاه آن با مدل رایگان Copilot در بینگ، مدل دوم معمولاً بهتر کار می کرد، اما من تنها پس از چند بار تبادل به "حد مکالمه" روزانه خود رسیدم. (مشخص نیست اگر محدودیت های استفاده Meta در متا AI اعمال شود چه خواهد شد.)

اگر حوصله باز کردن یک مرورگر برای جستجوی «سال جدید قمری» یا «نسبت آب کینوآ» ندارید، احتمالاً می‌توانید از هوش مصنوعی متا بپرسید که آیا قبلاً در یکی از برنامه‌های این شرکت هستید (و اغلب هم هستید). . شما نمی توانید این را از TikTok بپرسید! هنوز.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است