متن خبر

مرورهای هوش مصنوعی گوگل برای چه چیزی خوب است؟

مرورهای هوش مصنوعی گوگل برای چه چیزی خوب است؟

شناسهٔ خبر: 474596 -




گوگل برای برخی از پاسخ‌های نادرست، خنده‌دار و کاملاً عجیب و غریب که از طریق مرورهای هوش مصنوعی در جستجو ارائه می‌کند، داغ شده است.

AI Overviews نتایج جستجوی تولید شده توسط هوش مصنوعی است که گوگل در اوایل این ماه به طور گسترده‌تر منتشر کرد، با نتایج متفاوت - ظاهراً، به کاربری که به دنبال کمک برای چسباندن پنیر به پیتزا خود بود، گفته شد که چسب اضافه کند (توصیه‌ها از یک پست قدیمی Reddit)، و به شخص دیگری گفته شد که "یک سنگ کوچک در روز" بخورد (از The Onion)

اگر خودتان پاسخ‌ها را دریافت نکردید، یا نمی‌توانید جستجوهای ویروسی دیگر را تکرار کنید، ناامید نشوید، زیرا گوگل در تلاش است تا نتایج نادرست را حذف کند - سخنگوی شرکت در بیانیه‌ای بيان کرد که شرکت در حال انجام «اقدامات سریع» است. و از این مثال‌ها برای ایجاد پیشرفت‌های گسترده‌تر در سیستم‌های ما استفاده می‌کند.»

علیرغم آنچه که تفسیر Google AI از WebMD می گوید، خیره شدن به خورشید بدون توجه به رنگ پوست برای چشمان شما مضر است https://t.co/O27O9Ex0iu

— دکتر گلوکومفلکن (@DGlaucomflecken) 24 مه 2024

سخنگو گفت: «اکثریت قریب به اتفاق مرورهای هوش مصنوعی اطلاعات با کیفیت بالا را با پیوندهایی برای جستجوی عمیق تر در وب ارائه می دهند. «بسیاری از نمونه‌هایی که دیده‌ایم، پرسش‌های غیرمعمولی بوده‌اند، و همچنین نمونه‌هایی را دیده‌ایم که تحلیل شده‌اند یا نتوانستیم آن‌ها را بازتولید کنیم. قبل از راه‌اندازی این تجربه جدید، آزمایش‌های گسترده‌ای انجام دادیم، و مانند سایر آپشن های ی که در جستجو راه‌اندازی کرده‌ایم، از بازخورد آن قدردانی می‌کنیم.»

پس بله، احتمالاً می توان تصور کرد که این نتایج با گذشت زمان بهتر می شوند و برخی از اسکرین شات هایی که در شبکه های اجتماعی می بینید برای خنده ایجاد شده اند.

اما با دیدن این همه نتایج جستجوی هوش مصنوعی تعجب کردم: آنها در واقع برای چه هستند؟ حتی اگر همه چیز عالی کار می کرد، چگونه از جستجوی معمولی وب بهتر بود؟

واضح است که گوگل در تلاش است تا پاسخ های مورد نیاز کاربران را بدون اینکه آنها را در چندین صفحه وب پیمایش کند، بیاورد. در واقع، این شرکت نوشت که در آزمایش‌های اولیه AI Overviews، «مردم بیشتر از جستجو استفاده می‌کنند و از نتایج رضایت بیشتری دارند».

اما ایده کشتن "10 پیوند آبی" یک ایده قدیمی است. و در حالی که گوگل قبلاً آنها را کمتر مرکزی کرده است، من فکر می کنم زود است که آن پیوندهای آبی را برای همیشه دفن کنیم.

بررسی اجمالی هوش مصنوعی در پاسخ <a href= به جستجوی "techcrunch چیست"" class="wp-image-2784556" srcset="https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/05/what-is-techcrunch.jpg 591w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/05/what-is-techcrunch.jpg?resize=69,150 69w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/05/what-is-techcrunch.jpg?resize=139,300 139w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/05/what-is-techcrunch.jpg?resize=314,680 314w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/05/what-is-techcrunch.jpg?resize=554,1200 554w" sizes="(max-width: 591px) 100vw, 591px">
اسکرین شات: گوگل

بیایید یک جستجوی کاملاً خودخواهانه داشته باشیم: «تکنیک کرانچ چیست» خلاصه‌ای به من داد که عمدتاً دقیق است، اما به طرز عجیبی مانند دانش‌آموزی که سعی می‌کند حداقل تعداد صفحات را برآورده کند، با اعداد ترافیکی که به نظر می‌رسید از یک وب‌سایت حرفه‌ای ییل آمده است، پر شده است. سپس اگر به «چگونه می توانم یک داستان را در techcrunch دریافت کنم» پیش برویم، مرور کلی مقاله ای قدیمی درباره نحوه ارسال ستون های مهمان (که دیگر آن را نمی پذیریم) نقل می کند.

اسکرین شات نمای کلی هوش مصنوعی گوگل برای جستجوی "چگونه می توانم یک داستان در techcrunch دریافت کنم"
اسکرین شات: گوگل

نکته فقط یافتن راه‌های بیشتری نیست که مرورهای هوش مصنوعی باعث اشتباه می‌شوند، بلکه پیشنهاد می‌کنیم که بسیاری از خطاهای آن کمتر دیدنی و سرگرم‌کننده و در عوض پیش پا افتاده‌تر خواهند بود. و اگرچه - به اعتبار گوگل - مرورهای کلی شامل پیوندهایی به صفحاتی است که منبع منبع پاسخ‌های هوش مصنوعی را ارائه می‌کنند، اما فهمیدن اینکه کدام پاسخ از کدام منبع می‌آید، ما را به تعداد زیادی کلیک باز می‌گرداند.

گوگل همچنین او میگوید نتایج نادرست که در رسانه‌های اجتماعی فراخوانی می‌شوند اغلب در فضای خالی داده‌ها هستند – موضوعاتی که اطلاعات دقیق زیادی در آن‌ها وجود ندارد. که منصفانه است، اما بر این واقعیت تأکید می کند که هوش مصنوعی، مانند جستجوی معمولی، به یک وب باز سالم و پر از اطلاعات دقیق نیاز دارد.

متأسفانه، هوش مصنوعی می تواند یک تهدید وجودی برای همان وب باز باشد. از این گذشته، اگر مردم صرفاً خلاصه‌ای را که با هوش مصنوعی تولید شده است، به‌طور دقیق یا غیرواقعی بخوانند، انگیزه بسیار کمتری برای نوشتن یک مقاله دقیق یا شکستن یک داستان تحقیقاتی بزرگ وجود دارد.

گوگل او میگوید که با مرورهای هوش مصنوعی، «مردم از تنوع بیشتری از وب‌سایت‌ها برای کمک در مورد سؤالات پیچیده‌تر بازدید می‌کنند» و «لینک‌های موجود در مرورهای هوش مصنوعی نسبت به زمانی که صفحه به‌عنوان یک فهرست وب سنتی برای آن جستجو ظاهر می‌شد، کلیک‌های بیشتری دریافت می‌کنند. ” من خیلی دوست دارم که این حقیقت داشته باشد. اما اگر اینطور نباشد، هیچ پیشرفت فنی بخش وسیعی از وب را که ممکن است ناپدید شوند، جبران نخواهد کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است