متن خبر

گوگل LLM های باز جدید منتشر می کند، Rivian کارکنان را اخراج می کند و سیگنال نام های کاربری را منتشر می کند.

گوگل LLM های باز جدید منتشر می کند، Rivian کارکنان را اخراج می کند و سیگنال نام های کاربری را منتشر می کند.

شناسهٔ خبر: 453314 -




دوستان، به Week in Review (WiR)، خبرنامه منظم TechCrunch که رویدادهای قابل توجه در صنعت فناوری را پوشش می دهد، خوش آمدید.

این هفته، گوگل دو مدل زبان بزرگ باز جدید Gemma 2B و Gemma 7B را در ادامه تلاش خود برای تسلط بر هوش مصنوعی مولد راه اندازی کرد. این شرکت، که LLM ها را «الهام گرفته از جمینی»، خانواده پرچم‌دار مدل‌های GenAI توصیف می‌کند، هر کدام را برای استفاده تجاری و تحقیقاتی در دسترس قرار داد.

در جای دیگر، شرکت پایگاه داده جنگ زده MariaDB فاش کرد که می تواند در یک معامله 37 میلیون دلاری خصوصی شود. پل می نویسد که این پیشنهاد غیر الزام آور 14 ماه پس از انتشار عمومی MariaDB از طریق SPAC ارائه می شود.

خیلی چیزهای دیگه هم اتفاق افتاد ما همه را در این نسخه از WiR خلاصه می کنیم - اما ابتدا یادآوری برای ثبت نام برای دریافت خبرنامه WiR در صندوق ورودی خود هر شنبه.

اخبار

تراژدی: اوایل این هفته، مارکو تروپر، پسر 19 ساله مدیر عامل سابق یوتیوب سوزان وویچیکی، در کالیفرنیا برکلی به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر جسد پیدا شد.

فروش کیک: آینده استارتاپ موتورسیکلت برقی ورشکسته Cake هنوز نامشخص است، اما اکثر موجودی آن در ایالات متحده به مردی در فلوریدا می رسد.

Change Healthcare: Change Healthcare، یکی از بزرگترین شرکت های فناوری مراقبت های بهداشتی در ایالات متحده، تأیید کرد که اخیراً یک حمله سایبری به سیستم های آن رخ داده است.

اخراج ریوان: ریوین 10 درصد از نیروی کار حقوق بگیر خود را اخراج می کند تا هزینه ها را در بازار سخت تر خودروهای برقی کاهش دهد و فشار بیشتری را بر خودروی برقی مقرون به صرفه تری به نام R2 وارد کند.

خرید Dunzo: به گزارش Manish، غول تجارت الکترونیک هند، Flipkart در هفته‌های اخیر درباره خرید احتمالی Dunzo، استارت‌آپ تحویل ابرمحلی تحت حمایت Reliance Retail، بحث‌هایی را انجام داده است.

حریم خصوصی بیشتر: سیگنال اکنون به شما امکان می دهد شماره تلفن خود را با راه اندازی نام های کاربری خصوصی نگه دارید.

یوتیوب پیروز: بر اساس آخرین گزارش نیلسن، یوتیوب بر پخش تلویزیونی در ایالات متحده غالب است.

مانیش می نویسد: Byju's می گوید که اخیراً انتشار حقوق 200 میلیون دلاری آن به طور کامل مشترک شده است، اما موسس استارتاپ از برخی از سرمایه گذاران اصلی خود خواست تا در میان شکاف بین گروه edtech و برخی از بزرگترین سهامداران آن مشارکت کنند.

منابع مالی

نظافت سودآور: پلانیتی مستقر در فرانسه 48 میلیون دلار جمع آوری کرده است تا محصول نرم افزاری خود را به عنوان خدمات برای آرایشگاه ها گسترش دهد.

روبات‌های آجری: استارت‌آپ هلندی Monumental مبلغ ۲۵ میلیون دلار برای چرخ دستی‌ها و بازوهای روباتیک خود که به چیدن آجر برای ساخت و ساز کمک می‌کند، فرود آورد.

تحلیل و بررسی

بخش در معرض تهدید: الکس و رون به دلایلی که Segment، شرکت اطلاعات مشتریان، می تواند توسط شرکت مادر Twilio برای فروش گذاشته شود، نگاهی انداخته اند. فشار فعالان ارتباط زیادی با آن دارد.

پادکست ها

در Equity ، خدمه درباره IPO آتی Reddit، همراه با برخی افزایش‌های چشمگیر برای استارت‌آپ edtech Loora، Bioptimus و Dili صحبت کردند.

با شان-لین ما، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل زولا، به شبکه عظیم صنعت عروسی وارد شد . ما در مورد اینکه چرا پس از تلاش برای خرید هدیه برای یکی از دوستان و فهمیدن این که دفاتر ثبت عروسی هنوز در گذشته زندگی می‌کنند، تصمیم به راه‌اندازی کسب‌وکار گرفت.

و Chain Reaction در مورد استیو کاچینسکی، نویسنده همکار کتاب «Token Everything» و یکی از مجریان برنامه صبحگاهی web3 «قهوه با کاپیتان» بود.

دور جایزه

سرمایه‌گذاری جدید تراشه‌های هوش مصنوعی: طبق گزارش‌ها، Masayoshi Son از گروه SoftBank به دنبال 100 میلیارد دلار برای ایجاد یک سرمایه‌گذاری جدید است که با شرکت‌هایی مانند Nvidia در زمینه تراشه‌های هوش مصنوعی رقابت می‌کند.

OnePlus به ساعت‌ها بازگشت: Watch 2 آینده OnePlus - اولین ساعت هوشمند این شرکت در سال‌ها - نوید یک صد ساعت شگفت‌انگیز را در «حالت هوشمند کامل» می‌دهد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است