متن خبر

گوگل بدافزار اندروید را با یک سرویس تشخیص تهدید زنده مبتنی بر هوش مصنوعی هدف قرار می دهد

گوگل بدافزار اندروید را با یک سرویس تشخیص تهدید زنده مبتنی بر هوش مصنوعی هدف قرار می دهد

شناسهٔ خبر: 471869 -




گوگل در حال آماده شدن برای راه اندازی یک سیستم جدید برای کمک به رفع مشکل بدافزار در اندروید است. سرویس جدید تشخیص تهدید زنده آن از هوش مصنوعی Google Play Protect برای تجزیه و تحلیل برنامه‌ها از نظر رفتارهای مخرب استفاده می‌کند. این سرویس که پس از رویداد توسعه‌دهنده Google I/O در روز سه‌شنبه اعلام شد، سیگنال‌های مختلف مربوط به استفاده یک برنامه از مجوزهای حساس و تعامل با سایر برنامه‌ها و سرویس‌ها را تحلیل می‌کند.

در صورت مشاهده رفتار مشکوک، Google Play Protect می‌تواند برنامه را برای تحلیل بیشتر به Google ارسال کند و همچنین به کاربرانی که برنامه را نصب کرده‌اند هشدار دهد یا حتی در صورت لزوم برنامه را غیرفعال کند.

این شناسایی همچنین از Private Compute Core گوگل بهره می برد، زیرساخت حفظ حریم خصوصی اندروید که در سال 2022 معرفی شد و یک محیط پردازش داده ایزوله را در داخل سیستم عامل اندروید ارائه می دهد. ایده هسته محاسباتی خصوصی یا PCC این است که به کاربران امکان کنترل بر روی اینکه آیا، چگونه و چه زمانی داده های آنها به اشتراک گذاشته می شود را می دهد. با استفاده از PCC، ویژگی جدید تشخیص تهدید زنده می تواند از کاربران بدون جمع آوری داده های آنها محافظت کند.

اعتبار تصویر: گوگل

گوگل می گوید که این سیستم را اواخر امسال در دستگاه های پیکسل گوگل مستقر خواهد کرد. سایر تولیدکنندگان از جمله Oppo، Honor، Lenovo، OnePlus، Nothig، Transsion، Sharp و غیره به آن خواهند پیوست.

این سرویس می‌تواند به کاربران اندرویدی کمک کند تا احساس راحتی بیشتری در دانلود و استفاده از برنامه‌ها از Google Play داشته باشند – اگرچه مسلماً، آنها ترجیح می‌دهند بدافزار را در وهله اول دانلود نکنند. در عوض، آنها دوست دارند برنامه های مخرب در حین تحلیل برنامه دستگیر شوند. این یک منطقه تمرکز برای اپل است، که به طور منظم مزایای فروشگاه App خود را برای مصرف کنندگان و توسعه دهندگان تبلیغ می کند. اگرچه بازیگران بد اغلب از شکاف‌های آن عبور می‌کنند، اما قبل از اینکه به آن‌ها اجازه دهد در اپ استور به صورت زنده پخش شوند، تعداد بیشتری را از طریق سیستم تحلیل فشرده‌تر خود حذف می‌کند. برای مثال، قبل از I/O، اپل اعلام کرد که تقلب 1.8 میلیارد دلاری در اپ استور را متوقف کرده است.

علاوه بر سرویس تشخیص تهدید زنده، گوگل اعلام کرد که گذرواژه‌های یک‌بار مصرف را از اعلان‌ها مخفی می‌کند تا بردار حمله رایج برای کلاهبرداری و جاسوس‌افزار را کاهش دهد. همچنین تنظیمات محدود اندروید 13 را گسترش می‌دهد، که اکنون برای فعال کردن مجوزهای برنامه زمانی که برنامه‌ها را روی دستگاه خود قرار می‌دهند، به تأییدیه کاربر اضافی نیاز دارد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است