متن خبر

کوین بیس پس از شکست برآوردهای سه ماهه چهارم، استیبل کوین ها را به عنوان اولویت های کلیدی سال 2024 ذکر می کند.

کوین بیس پس از شکست برآوردهای سه ماهه چهارم، استیبل کوین ها را به عنوان اولویت های کلیدی سال 2024 ذکر می کند.

شناسهٔ خبر: 450977 -




پس از افشای نتایج مالی بهتر از حد انتظار در گزارش درآمد سه ماهه چهارم، شرکت آمریکایی کوین بیس برنامه های بزرگی دارد.

دومین صرافی بزرگ کریپتو به سرمایه گذاران خود بيان کرد که قصد دارد در سال جاری به شدت روی کار خود با استیبل کوین محبوب USDC تکیه کند، از پایگاه بلاک چین لایه 2 خود به عنوان راهی برای آزمایش و بهبود ابزار بلاک چین استفاده کند، و قول داد که به کار خود ادامه دهد. کار نظارتی از طرف خودش و صنعت بزرگتر web3. همه اینها در حالی است که بازار صعودی و جریان‌های ورودی مؤسسه‌ها به بازی بازمی‌گردند.

نتایج قوی کوین بیس در سه ماهه چهارم پس از بازگشت به شکل گیری خود صنعت کریپتو به دست آمد که بیشتر سال 2023 را در رکود سپری کرد. با پایان یافتن سال گذشته، فعالیت های معاملاتی افزایش یافت و شروع سال 2024 با یک برد نظارتی مهم در خصوص ETF های بیت کوین نقطه ای همراه بود که می توانست شروع قدرتمندی را برای کوین بیس و همتایانش در سال فراهم کند.

به طور کلی، کل سرمایه بازار کریپتو در یک دوره هفت روزه 14 درصد افزایش یافته و به 1.96 تریلیون دلار رسیده است که بالاترین سطح از آوریل 2022 قبل از فروپاشی Terra LUNA است. با رشد اخیر در بازار کریپتو، بسیاری از بازیگران بازار نیز انتظار داشتند که درآمدهای مبتنی بر تجارت کوین‌بیس نیز افزایش یابد – و همینطور هم شد.

در سه ماهه چهارم، Coinbase به ارزش 529.3 میلیون دلار از تراکنش یا تجارت درآمد ایجاد کرد که 492.5 میلیون دلار از فعالیت خرده فروشی و 36.7 میلیون دلار از معامله گران نهادی حاصل شد. این رقم از 288.6 میلیون دلار در سه ماهه سوم 83.4 درصد افزایش یافته است.

با وجود اینکه بورس روشن به نظر می رسد، کل درآمد معاملاتی صرافی همچنان 44 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است، زیرا بازار در مسیر خود به سطح بازار صعودی صعود می کند.

نتایج مالی

در سه ماهه چهارم سال 2023، کوین بیس 953.8 میلیون دلار درآمد داشت که بسیار بیشتر از 629.1 میلیون دلار تولید شده در سه ماهه چهارم سال 2022 بود. همچنین به راحتی از درآمد 674.1 میلیون دلاری که در سه ماهه سوم سال گذشته ثبت کرده بود، بالاتر بود. ارقام گزارش شده این شرکت انتظارات را که شامل درآمد 820 میلیون دلاری می‌شد، ناکام گذاشت.

سود به ازای هر سهم 1.04 دلار به ازای 275.7 میلیون دلار درآمد خالص رسید که بسیار بالاتر از انتظار 0.02 دلار برای هر سهم بود.

بادهای دمی

کوین بیس می تواند در سه ماهه اول سال 2024 از نتایج قوی سه ماهه چهارم خود پیشی بگیرد، دوره ای که شامل برنده های نظارتی، از جمله تصویب و راه اندازی مجموعه ای از ETF های بیت کوین نقطه ای است که برای نگهداری دارایی های دیجیتال خود به شرکت تکیه می کنند. (از آنجایی که آنها AUM بیشتری ایجاد می کنند، کسب و کار نگهداری کوین بیس باید به صورت خطی با این جریان ها گسترش یابد.)

اما کوین‌بیس متولی 8 مورد از 11 صادرکننده نقدی ETF بیت‌کوین است، به این معنی که جریان نقدینگی از آن مسیر را نیز پیدا می‌کند. و هر چه بازار نقدی ETF بیت کوین بیشتر رشد کند، شانس بیشتری برای کسب درآمد کوین بیس دارد. (این شرکت نسبت به این موضوع خوش‌بین است و تأیید SEC از ETF‌های بیت‌کوین نقطه‌ای را «لحظه‌ای برای گسترش اقتصاد رمزنگاری‌شده» می‌خواند.)

تا 13 فوریه، سند درآمد آن اشاره می‌کند که این شرکت «تقریباً 320 میلیون دلار» درآمد معاملاتی را ثبت کرده است، که آن را با سرعتی تقریباً 640 تا 650 میلیون دلاری در سه‌ماهه افزایش می‌دهد. با برآورد درآمد اشتراک و خدمات "در محدوده 410-480 میلیون دلار" برای سه ماهه فعلی، Coinbase می تواند برای اولین بار در بسیاری از سه ماهه از 1 میلیارد دلار درآمد سه ماهه فراتر رود.

با توجه به تقاضای بیشتر برای محصول نگهبانی خود در آینده، افزایش کارمزدهای معاملات و بازیابی قیمت ارزهای دیجیتال بیشتر قدرت قبلی خود را به دست آورده است، کوین بیس نسبت به سال گذشته در جایگاه بسیار قوی تری قرار دارد. در عین حال، برخی از بادهای مخالف بالقوه در افق برای شرکت وجود دارد. کوین‌بیس، مانند بسیاری از بازیگران فین‌تک، از افزایش نرخ‌های بهره سود زیادی برده است که ارزش ذخایری که توسط USDC نگهداری می‌شود و درآمدی که توسط ذخایر نقدی خود تامین می‌شود، تقویت می‌کند. پیش بینی می شود نرخ بهره در بازار داخلی کوین بیس در سال جاری تعدیل شود که می تواند رشد درآمدهای مبتنی بر بهره را در این شرکت محدود کند. همچنین این احتمال وجود دارد که برخی از مصرف کنندگان به جای خرید مستقیم بیت کوین از طریق Coinbase به محصولات ETF روی بیاورند، که می تواند منجر به ناهمواری در درآمد معاملاتی آن شود.

با این حال، Coinbase تصمیم گرفت تا EBITDA تعدیل شده مثبت را حتی در طول رکود طولانی بازار ایجاد کند. این کار را انجام داد، و اکنون به عنوان یک شرکت باریک به منطقه رشد بازمی گردد. این به سختی مکان بدی برای شروع سال است و کمی گرما را برای صنعتی فراهم می کند که در زمستان طولانی فرو رفته است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است