متن خبر

کوچکترین پردازنده گرافیکی خارجی جهان برای متخصصان خلاق ارتقا می یابد – TDP بالاتر، اتصال Thunderbolt بهتر اما همچنان روی RX 7600M XT کار می کند

کوچکترین پردازنده گرافیکی خارجی جهان برای متخصصان خلاق ارتقا می یابد – TDP بالاتر، اتصال Thunderbolt بهتر اما همچنان روی RX 7600M XT کار می کند

شناسهٔ خبر: 453000 -




GPD G1
(اعتبار تصویر: GPD)

GPD G1 که «جعبه GPU» نامیده می‌شود، به کاربران اجازه می‌دهد تا گرافیک لپ‌تاپ خود را بدون نیاز به سرمایه‌گذاری در یک دستگاه جدید یا تعویض دستی GPU، به‌طور قابل توجهی ارتقا دهند. همچنین می‌تواند به‌عنوان یک ایستگاه اتصال نیز عمل کند و برای استفاده با بهترین لپ‌تاپ‌های تجاری امروزی ایده‌آل است.

ما برای اولین بار در اکتبر 2023 در مورد GPD G1 نوشتیم و اکنون در آستانه دریافت یک ارتقاء قابل توجه است که آن را برای متخصصان خلاق جذاب تر می کند.

GPD G1 همچنان بر روی همان پردازنده گرافیکی Radeon RX 7600M XT اجرا می شود اما در سه زمینه دیگر ارتقا یافته است. ابتدا، یک ضامن فیزیکی در کنار دکمه پاور موجود اضافه شده است. این به کاربران امکان می دهد بین حالت های بی صدا و متعادل جابجا شوند. در حالت بی‌صدا، توان گرافیکی مجموع به 60 وات محدود می‌شود و تضمین می‌کند که G1 با کمترین نویز کار می‌کند. هنگامی که به حالت متعادل تغییر می‌کنید، TGP به 100 وات افزایش می‌یابد و تجربه سازگارتری را ارائه می‌دهد.

کنترلر Thunderbolt 4 ارتقا یافته است

بعد، رابط HDMI اکنون از نرخ رفرش بالا پشتیبانی می کند. مدل اصلی G1 شامل 2 پورت DP و 1 پورت HDMI بود. در حالی که رابط HDMI از نظر تئوری از خروجی 4K / 120 هرتز پشتیبانی می کرد، تداخل سیگنال آن را به 4K / 60 هرتز محدود می کرد. مشکل تداخل با این ارتقا حل شده است و امکان خروجی 4K/120 هرتز از طریق HDMI را فراهم می کند.

در نهایت، پورت USB4 اکنون از منبع تغذیه 65 واتی پشتیبانی می کند. پورت USB4 مدل اولیه G1 (که از کنترلر Thunderbolt 4 استفاده می کند) از یک PSU 60 واتی پشتیبانی می کرد. با این حال، برخی از کاربران متوجه شدند که این لپ‌تاپ قادر به تامین برق برخی از مدل‌های لپ‌تاپ نازک و سبک سرفیس و لنوو نیست. این موضوع در مدل اصلاح شده G1 مورد توجه قرار گرفته است، که اکنون به لطف کنترلر ارتقا یافته Thunderbolt 4 و رفع سیستم عامل، منبع تغذیه ثابت 65 وات را تضمین می کند.

GPD می گوید که G1 ارتقا یافته در مراحل نهایی آماده سازی برای تولید انبوه است و برنامه ریزی شده تا پایان این ماه عرضه خواهد شد.

بیشتر از TechRadar Pro

وین ویلیامز یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که درباره کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است