متن خبر

کاهش ارزش Byju به 250 میلیون دلار در زمینه حقوق در میان تنگنای نقدینگی می‌پردازد

کاهش ارزش Byju به 250 میلیون دلار در زمینه حقوق در میان تنگنای نقدینگی می‌پردازد

شناسهٔ خبر: 446422 -




Byju's، با ارزش‌ترین استارت‌آپ edtech جهان، درخواست ارزش‌گذاری خود را به ۲۵۰ میلیون دلار در موضوع حقوقی که روز دوشنبه راه‌اندازی کرد، کاهش داد، زیرا این شرکت هندی برای رفع نیازهای سرمایه در گردش خود تلاش می‌کند. این استارت آپ به دنبال جذب 200 میلیون دلار در زمینه حقوق است، سرمایه ای که به گفته آن "برای جلوگیری از هر گونه کاهش بیشتر ارزش ضروری است. "

به گفته یک منبع آگاه، این استارت‌آپ در حال تغییر ارزش خود در موضوع حقوقی است که در آن همه سرمایه‌گذاران موجود فرصت مشارکت دارند. اگر Byju's موفق به جمع آوری 200 میلیون دلار شود، ارزش گذاری پس از پول استارتاپ بین 220 تا 250 میلیون دلار خواهد بود که 99 درصد کاهش نسبت به ارزش 22 میلیارد دلاری استارتاپی که قبلاً به دست آورده بود، خواهد بود.

در نامه ای به سهامداران، موسس بیجو، بیجو راوندران، بيان کرد که بنیانگذاران گروه edtech در 18 ماه گذشته 1.1 میلیارد دلار در استارت آپ مستقر در بنگالورو سرمایه گذاری کرده اند و به دنبال حمایت مستمر از سرمایه گذاران هستند.

ما به خاطر شرکت فداکاری های شخصی زیادی کرده ایم. ما زندگی خود را صرف ساختن این شرکت کرده‌ایم و به ماموریت آن ایمان داریم.»

موضوع حقوق در حالی مطرح می شود که Byju به دنبال تامین سرمایه در میان تنگنای شدید بودجه است. این استارت‌آپ که در سال‌های 2021 و 2022 2.5 میلیارد دلار برای خرید بیش از دوازده شرکت هزینه کرد، بیش از 5 میلیارد دلار سهام و بدهی از حامیانی از جمله Peak XV، Lightspeed، Chan Zuckerberg Initiative، BlackRock، UBS، Prosus Ventures و B Capital جذب کرده است.

21 ماه از آخرین افزایش سرمایه خارجی ما می گذرد، که در طی آن ما سوخت خود را کاهش داده ایم و برای تبدیل شدن به یک سازمان ناب و متمرکز بر اعدام تلاش کرده ایم. هیئت مدیره بر این باور است که ضروری است که شرکت سرمایه خود را به منظور ایجاد مسیری برای ارائه ارزش سهام قوی افزایش دهد.

Byju's نزدیک به یک سال است که به دنبال تامین مالی جدید است. این استارت آپ در مراحل پایانی بود تا حدود 1 میلیارد دلار در سال گذشته جمع آوری کند، اما پس از خروج حسابرس Deloitte و سه عضو اصلی هیئت مدیره این استارتاپ، مذاکرات از مسیر خارج شد. در عوض، Byju's در آن دور کمتر از 150 میلیون دلار از دیویدسون کمپنر جمع آوری کرد و مجبور شد پس از نکول فنی در یک وام مدت دار 1.2 میلیارد دلاری جداگانه، کل مبلغ تعهد شده را به سرمایه گذار بازپرداخت کند.

بر اساس اطلاعات افشا شده توسط مدیر دارایی، تحلیل بودجه جدید به دنبال کاهش ارزش سهام خود در Byju's توسط بلک راک صورت می گیرد و ارزش ضمنی استارت آپ هندی را به حدود 1 میلیارد دلار کاهش می دهد.

Byju در حال آماده شدن برای عرضه عمومی در اوایل سال 2022 از طریق قرارداد SPAC بود که ارزش شرکت را تا 40 میلیارد دلار می کرد. با این حال، به گفته یک منبع آگاه، تهاجم روسیه به اوکراین در ماه فوریه، بازارها را به نزول رساند و Byju's را مجبور کرد تا برنامه های عرضه اولیه سهام خود را متوقف کند. با بدتر شدن شرایط بازار، چشم انداز تجاری Byju's نیز بدتر شد. این شرکت با فشار فزاینده ای از سوی سرمایه گذاران برای رسیدگی به مسائلی که قبلاً حل نشده رها کرده بود، شروع کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است