متن خبر

کارخانه تسلا در برلین پس از آتش سوزی مشکوک و قطع برق برای چند روز تعطیل می شود

کارخانه تسلا در برلین پس از آتش سوزی مشکوک و قطع برق برای چند روز تعطیل می شود

شناسهٔ خبر: 455846 -




کارخانه تسلا در خارج از برلین آلمان احتمالاً برای روزها تعطیل خواهد شد و بیش از 100 میلیون دلار برای این خودروساز هزینه خواهد داشت، پس از یک آتش سوزی مشکوک در شبکه برق محلی.

آتش به کارخانه تسلا سرایت نکرد و به کسی آسیبی نرسید، هرچند کارکنان تخلیه شدند. هزاران نفر از ساکنان این منطقه نیز برای مدت کوتاهی برق را قطع کردند.

یک سازمان ادعایی فعال که خود را "گروه آتشفشانی" می نامد، در نامه ای که روز سه شنبه در اینترنت منتشر شد، اعتبار آتش سوزی را بر عهده گرفت. به گزارش رویترز، مقامات دخالت خود را تایید نکرده اند. همین گروه اعتبار آتش سوزی مشابه در نزدیکی سایت در سال 2021 را بر عهده گرفت.

این گروه بيان کرد که تسلا را خراب کرده است زیرا این شرکت «زمین، منابع، مردم، نیروی کار را می خورد و 6000 SUV، ماشین های کشنده و کامیون های هیولا را در هفته بیرون می ریزد. هدیه ما برای 8 مارس تعطیل کردن تسلا است. زیرا نابودی کامل گیگافکتوری و همراه با آن اره کردن «تکنوفاشیست‌هایی» مانند ایلان ماسک گامی در مسیر رهایی از پدرسالاری است.

مدیر عامل شرکت ایلان ماسک (به آلمانی) در پستی در شبکه اجتماعی خود، X، نوشت که آتش افروزان "بسیار احمق" بودند.

این کارخانه - تنها کارخانه تسلا در اروپا - چند سال اول بحث برانگیز بوده است. قبل از افتتاح آن در سال 2021، ساخت و ساز با تاخیر مواجه شد زیرا مردم محلی به خاطر نگرانی های زیست محیطی با تسلا چانه زنی کردند. ماه گذشته، طرح تسلا برای توسعه کارخانه نیز با رأی عمومی مخالفت کرد. اما برای عملیات تسلا در این قاره بسیار مهم است، زیرا اکنون حدود 6000 خودروی الکتریکی در هفته تولید می کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است