متن خبر

کاربران Mastodon اکنون می توانند پروفایل خود را از طریق کد QR در اندروید به اشتراک بگذارند

کاربران Mastodon اکنون می توانند پروفایل خود را از طریق کد QR در اندروید به اشتراک بگذارند

شناسهٔ خبر: 454466 -




شبکه اجتماعی غیرمتمرکز Mastodon اپلیکیشن رسمی خود را برای اندروید به روز کرده است تا کاربران به راحتی پروفایل های خود را با کدهای QR به اشتراک بگذارند. این شرکت در یک پست وبلاگ بيان کرد که این می تواند در مکان های پر سر و صدا مانند لابی های رویداد و هتل ها برای تبادل پروفایل مفید باشد.

برای اشتراک‌گذاری کد QR، کاربران می‌توانند به برگه نمایه خود رفته و روی نماد QR در کنار نام خود ضربه بزنند تا کد مربوط به نمایه‌ای را که دیگران می‌توانند اسکن کنند، دریافت کنند.

این سازمان همچنین در تلاش است تا Fediverse را برای کاربران ساده کند. برای این منظور، اکنون توضیحاتی در مورد نام دامنه در دسته های Mastodon اضافه کرده است. هنگامی که روی یک دسته ضربه می زنید، برنامه به شما گفتگویی را نشان می دهد که توضیح می دهد چرا نام کاربری و نام سرور متفاوت است. این برنامه همچنین با ضربه زدن روی توضیحات، نام کاربری یا نام سرور را در دسته برجسته می کند.

کارت توضیح دسته ماستودون

اعتبار تصویر: Mastodon.org

Mastodon همچنین درخواست‌هایی را برای مسدود کردن و بی‌صدا کردن به‌روزرسانی کرده است تا تأثیرات انجام این اقدامات را در نمایه توضیح دهد.

کارت توضیح اکشن ماستودون بی صدا

اعتبار تصویر: mastodon.org

اندروید جدید همچنین دارای چند به‌روزرسانی کوچک‌تر است، مانند پیش‌نمایش کارت پیوند جدید که نویسنده و تاریخ یک پست را نمایش می‌دهد. و منوهای کشویی قابل فهم در پروفایل ها.

Mastodon اکنون با رقابت سختی در فضای شبکه های اجتماعی غیرمتمرکز روبرو است زیرا Bluesky در اوایل این ماه به روی عموم باز شد و همچنین کار خود را در فدراسیون آغاز کرده است. کاربرانی که Mastodon را امتحان می کنند از ماهیت پیچیده داشتن سرورهای مختلف در شبکه ActivityPub شکایت کرده اند. این شرکت باید روی آسان‌تر کردن درک و هدایت دنیای اجتماعی غیرمتمرکز برای کاربران کار کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است