متن خبر

کاربران آیفون باید ویژگی محافظت از دستگاه دزدیده شده اپل را روشن کنند

کاربران آیفون باید ویژگی محافظت از دستگاه دزدیده شده اپل را روشن کنند

شناسهٔ خبر: 445111 -




اپل دیروز نسخه جدیدی از iOS را با چند ویژگی جدید منتشر کرد، مانند فهرست پخش مشترک در Apple Music و تصویر زمینه Unity جدید برای ماه تاریخ سیاه. یکی دیگر از ویژگی های جدید جالب در iOS 17.3 چیزی به نام محافظت از دستگاه سرقت شده است. به طور پیش‌فرض غیرفعال است و من کاربران آیفون را تشویق می‌کنم وقتی به iOS 17.3 به‌روزرسانی شدند آن را روشن کنند.

این ویژگی نتیجه تحقیق جوآنا استرن و نیکول نگوین برای وال استریت ژورنال است. آنها متوجه شدند که سارقان پول را می دزدند و به داده های حساسی دسترسی پیدا کرده اند که ظاهراً به طور ایمن در آیفون و حساب iCloud مربوطه ذخیره شده است.

دلیل اینکه رمز عبور اطلاعات مهمی است این است که می توانید از آن برای باز کردن قفل گوشی و تغییر برخی تنظیمات استفاده کنید. حتی زمانی که Face ID (یا Touch ID) روشن است، همچنان می‌توانید از رمز عبور به عنوان روش بازگشتی برای باز کردن قفل تلفن و تغییر تنظیمات استفاده کنید.

سارقان آیفون از این امکان استفاده می‌کنند تا آخر شب به کافه‌ها بروند و با غریبه‌ها صحبت کنند تا رمز عبور خود را از آنها بگیرند.

به عنوان مثال، یک دزد آیفون به جوانا استرن بيان کرد که به قربانیانش او میگوید که می‌خواهد آنها را به اسنپ چت اضافه کند. از آنجایی که اغلب آسان‌تر است که به جای گفتن با صدای بلند، اطلاعات تماس خود را مستقیماً در تلفن شخص دیگری وارد کنید، دزد او میگوید که می‌تواند نام کاربری خود را مستقیماً تایپ کند.

وقتی شخص گوشی را تحویل می داد، دزد گوشی را قفل می کرد و می بيان کرد آیفون قفل است. سپس فقط رمز عبور را خواست و آن را برای بعد به خاطر آورد.

پس از سرقت گوشی، می توان از رمز عبور برای باز کردن قفل دستگاه و تغییر رمز اپل آیدی در تنظیمات گوشی استفاده کرد. به این ترتیب Find My iPhone را می توان غیرفعال کرد، به این معنی که هدف نمی تواند دستگاه خود را از راه دور پاک کند.

بسیاری از کاربران آیفون همچنین گذرواژه‌هایی مانند رمزهای عبور برنامه بانکی را در iCloud Keychain خود و همچنین جزئیات کارت اعتباری را در تنظیمات ترجیحی تکمیل خودکار Safari ذخیره می‌کنند. سارقان همچنین می توانند یادداشت های رمزگذاری شده را در برنامه یادداشت ها باز کنند تا ببینند آیا شماره های تامین اجتماعی خود را در آنجا ذخیره کرده اید یا خیر.

آنها همچنین می توانند مستقیماً از Apple Pay استفاده کنند. یک بار دیگر، اگر Face ID ناموفق باشد، می‌توان از رمز عبور استفاده کرد - سارقان همچنین می‌توانند در صورت داشتن رمز عبور دستگاه، چهره خود را در Face ID ثبت کنند.

اپل یک ساعت به شما فرصت می دهد تا دستگاه خود را از راه دور پاک کنید

اپل به عنوان مکانیزم حفاظتی، محافظت از دستگاه سرقت شده را در iOS 17.3 معرفی کرده است. وقتی روشن است، برخی از عملکردها به احراز هویت بیومتریک Face ID یا Touch ID نیاز دارند، مانند دسترسی به رمزهای عبور ذخیره شده و کارت‌های اعتباری.

علاوه بر نیاز به احراز هویت Face ID یا Touch ID، تغییر گذرواژه Apple ID، تغییر رمز عبور و خاموش کردن محافظت از دستگاه دزدیده شده نیز به تاخیر امنیتی نیاز دارد. هنگامی که برای اولین بار سعی می کنید این عمل را انجام دهید، آیفون به شما می گوید که باید حداقل یک ساعت منتظر بمانید تا تغییرات اساسی ایجاد کنید.

به این ترتیب، اگر شخصی دستگاه شما را بدزدد، این فرصت را دارید که با استفاده از دستگاه دیگری آیفون خود را از راه دور پاک کنید تا مطمئن شوید که اطلاعات شما ایمن باقی می‌ماند. هر چند یک استثنا وجود دارد. اگر در یک مکان آشنا هستید، مانند خانه یا محل کار خود، نیازی به یک ساعت صبر برای انجام یک تغییر حیاتی نیست.

این کامل نیست، اما اپل در تلاش است تا تعادل مناسبی بین امنیت و راحتی ایجاد کند. برای روشن کردن این ویژگی امنیتی جدید می توانید به Settings > Face ID & Passcode > Stolen Device Protection بروید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است