متن خبر

چگونه امبر در حال ساخت یک شبکه اتوبوس بین شهری تمام برقی در بریتانیا است

چگونه امبر در حال ساخت یک شبکه اتوبوس بین شهری تمام برقی در بریتانیا است

شناسهٔ خبر: 460045 -




یک شرکت اسکاتلندی که یکی از اولین شبکه‌های اتوبوس بین شهری تمام برقی بریتانیا را می‌سازد، 14 میلیون دلار (11 میلیون پوند) در دور سری A سرمایه جمع‌آوری کرده است زیرا به نظر می‌رسد در سراسر کشور گسترش یابد.

ایجاد هر شبکه اتوبوسی از ابتدا - برقی یا غیره - چیزی نیست که هر کسی بتواند یک شبه با یک لپ تاپ و مقادیر بی پایان قهوه تجسم کند. یک شبکه اتوبوس، خوب، به اتوبوس نیاز دارد - و تعداد زیادی از آنها. و این همان کاری است که کیت برادبری و پیرس گلنی از زمان تأسیس Ember در خارج از ادینبورگ در سال 2019 انجام داده‌اند و در ابتدا با یک وسیله نقلیه که از یکی از معدود تولیدکنندگانی که مایل به جدی گرفتن آنها هستند، شروع کردند.

بردبری گفت: «در سال 2019، ما دامنه [وب] نداشتیم... در واقع چیزی نداشتیم. ما به این شرکت‌ها نزدیک می‌شدیم و به آنها می‌گفتیم که می‌خواهیم یک مربی برقی بخریم، زیرا تمام پولی که برای آن داشتیم، همین بود. بدیهی است که وقتی می گویید می خواهید یک کوچ برقی بخرید، هیچکس شما را جدی نمی گیرد. برخی از شرکت ها به صورت ما خندیدند.»

یکی از شرکت‌هایی که مایل به انجام تجارت بود، Yutong چین و توزیع‌کننده آن در بریتانیا Pelican بود که اولین اتوبوس Ember خود را با کمی سفارشی‌سازی فروخت. Ember اولین مسیر اتوبوس خود را در اواخر سال 2020 معرفی کرد و پایتخت اسکاتلند ادینبورگ را به شهر داندی (محل تولد Grand Theft Auto, FYI) متصل کرد و در سال‌های بعد به گلاسکو، استرلینگ، پرت و سایر پیت استاپ‌های کوچکتر گسترش یافت. و بین این شهرها

امروزه، Ember تعداد 24 اتوبوس در حال کار را دارد، اگرچه به تازگی 14 وسیله نقلیه نسل بعدی را از Yutong دریافت کرده است که دارای باتری 563 کیلووات ساعتی افزایش یافته است که قادر به تامین انرژی 510 کیلومتری سفر با یک بار شارژ است - این در مقایسه با حدود 380 کیلومتر برای اتوبوس نسل قبل

بردبری گفت: "اکنون ما به 38 رسیده ایم، ما این گزینه را داریم که در واقع در مورد ارقام جدی با Yutong صحبت کنیم و شروع به ساخت وسایل نقلیه مطابق مشخصات خود کنیم." خودروی نسل جدید ما در واقع 18 ماه پیش وجود نداشت. در حالی که فقط برای Ember ساخته نشده است، توسعه محصول ورودی های زیادی از ما داشته است - ما از نزدیک با طراحی، طرح باتری و معماری واقعی خودرو درگیر بودیم. چیزهایی وجود داشت که ما نمی‌توانستیم آنها را تغییر دهیم، و چیزهایی بود که می‌توانستیم آنها را تغییر دهیم، اما ما واقعاً توانسته‌ایم به این فرآیند کمک کنیم.»

این شرکت تاکنون کمی از سرمایه‌گذاری اولیه 2.3 میلیون دلاری از سرمایه‌گذاران فن‌آوری آب و هوایی اروپایی از جمله Blue Impact، Pale Blue Dot، Contrarian Ventures، بنیانگذار Monzo، تام بلومفیلد، و گرت ویلیامز - بنیانگذار یونیکورن مستقر در ادینبورگ، جذب کرده است. Skycanner. و با تزریق نقدینگی تازه خود، خود را برای گسترش در سراسر اسکاتلند و بازار گسترده تر بریتانیا آماده می کند.

دور Ember's Series A توسط Inven Capital، 2150 و AENU، با مشارکت برخی از حامیان فعلی آن نیز رهبری شد.

این شرکت در حال اتخاذ رویکرد "فول استک" برای توسعه ناوگان خود است، با کنترل تقریباً بر هر جنبه از ناوگان، از ساخت و زیرساخت شارژ، تا خدمات مشتری و همه نرم افزارهای اساسی که همه چیز را با هم جمع می کند.

تمام پشته

اتوبوس برقی Ember

اتوبوس برقی Ember اعتبار تصویر : Ember

هر دو نسخه قدیمی و جدید اتوبوس Ember با باتری های لیتیوم-آهن-فسفات (LFP) تغذیه می شوند که فاقد کبالت هستند و دوستدار محیط زیست هستند. با این حال، علاوه بر ظرفیت بیشتر، آخرین نسخه دارای شارژ بسیار سریع تر در 600 کیلووات است - این افزایش 400 درصدی به این معنی است که اتوبوس های آن می توانند در کمتر از یک ساعت به طور کامل شارژ شوند.

علاوه بر این، اتوبوس‌ها بزرگ‌تر هستند، با فضایی برای 53 مسافر در مقابل 38 مسافر در وسایل نقلیه قبلی، در حالی که ظرفیت چمدان بیش از دو برابر شده است.

در داخل اتوبوس ها دارای پورت های شارژ وای فای 5G و USB هستند.

داخل امبر

Inside Ember Image Credits : Ember

در حال حاضر، Ember یک هاب شارژ اصلی را در داندی با 1200 کیلووات ظرفیت شارژ که توسط توربین‌های بادی در محل پشتیبانی می‌شود، حساب می‌کند. با این حال، با ورود ناوگان اتوبوس‌های جدید، و برنامه‌ریزی برای گسترش شبکه خود در مناطق دورتر، این شرکت به دنبال اضافه کردن 4 مگاوات دیگر ظرفیت شارژ در سایت‌های دیگر در اسکاتلند در سال جاری است.

برادبری گفت: «هاب‌های شارژ در ترکیبی از مکان‌های خصوصی و عمومی خواهند بود و از نظر اندازه متفاوت هستند.

Ember از یک سیستم شارژ EV CCS (سیستم شارژ ترکیبی) استفاده می کند که از شارژ AC و DC از طریق یک دوشاخه پشتیبانی می کند - این یک استاندارد رایج در سراسر اروپا و جاهای دیگر است، به این معنی که آنها از نظر فنی فقط برای استفاده Ember نیستند. در تئوری، Ember می‌تواند به کاهش مشکل زیرساخت شارژ دائمی که بریتانیا (در میان اکثر کشورهای دیگر) را مبتلا می‌کند، کمک کند، اگرچه برادبری معتقد است که احتمالاً به اکثر آنها برای عملیات خود نیاز دارد.

او گفت: «استفاده روزمره ما آنقدر فشرده است که ظرفیت محدودی برای اشتراک گذاری دسترسی با اشخاص ثالث وجود دارد. با این حال، ما در نظر داریم که در برخی از مکان‌ها با رشد شبکه، این امکان را فراهم کنیم، به ویژه برای ناوگان تجاری که به فضای بیشتر و سرعت شارژ بسیار بالاتر نیاز دارند.

مرکز شارژ Ember در داندی

Ember charging hub در Dundee Image Credits : Ember

در زیر کاپوت، نرم افزار EmberOS اختصاصی Ember بسیاری از فرآیندهای مربوط به مدیریت ناوگان را خودکار می کند. به عنوان مثال، به طور خودکار رانندگان و وسایل نقلیه را برای شیفت‌ها و مسیرهای خاص اختصاص می‌دهد، و اگر یکی از اتوبوس‌ها برای تعمیر و نگهداری در یک روز معین برنامه‌ریزی شده باشد، Ember آن را از فهرست حذف می‌کند تا هیچ مشکل غیرمنتظره‌ای در مورد کمبود وسایل نقلیه وجود نداشته باشد.

علاوه بر این، EmberOS همچنین سرویس را برای مشکلاتی مانند مشکلات شارژ غیرمنتظره، درایور عدم نمایش، کنترل‌های دمای اتوبوس و تاخیرهای مرتبط با ترافیک کنترل می‌کند.

بردبری گفت: «اگر مشکلی شناسایی شود، EmberOS یا به صورت خودکار آن را حل می‌کند - به عنوان مثال، مسافران را در مورد تاخیر مطلع می‌کند یا از راننده می‌خواهد گرمایش را افزایش دهد - یا آن را به یک انسان در تیم عملیات پرچم‌گذاری می‌کند. با گذشت زمان، مسائل بیشتر و بیشتری می توانند به طور کامل و خودکار و بدون دخالت انسانی حل شوند.

در بخش مصرف‌کننده، مسافران می‌توانند به داده‌های بی‌درنگ درباره برنامه اتوبوس خود، از جمله اتوبوسی که در حال حاضر در آن هستند، یا اتوبوسی که می‌خواهند سوار شوند، اما نمی‌خواهند منتظر آن بمانند، دسترسی داشته باشند.

اپلیکیشن مسافربری Ember

برنامه Ember مسافران اعتبار تصویر : Ember

و این زیر شکم نرم‌افزاری است که بردبری تصور می‌کند سس مخفی است که نه تنها از شرکت‌های اتوبوس‌های درون شهری سنتی، بلکه از دیگر رقبای احتمالی از جمله شرکت‌های مستقر مانند Stagecoach برتر بالاتر می‌برد.

بردبری گفت: "ما به سود کنترل کامل استک برای دستیابی به بهبودهای اساسی در کارایی اعتقاد قوی داریم." ما در تلاش برای ایجاد یک بهبود تدریجی در یک عمودی خاص نیستیم، ما در حال بازسازی کل پشته برای ایجاد مدلی هستیم که در حال حاضر در بازار وجود ندارد. این تنها با پیوند دادن نرم افزار با سخت افزار و راهنمای عملیاتی است که می تواند این اتفاق بیفتد."

داستان تا اینجا

قبل از امبر، بردبری و هم بنیانگذارش گلنی در نقش های مختلفی در فین تک ایوکا مستقر در لندن کار می کردند. انتقال از توسعه نرم‌افزار و خدمات تامین مالی اعتباری برای کسب‌وکارهای کوچک به ساخت اتوبوس‌های برقی ممکن است بدیهی‌ترین تغییر شغلی نباشد، اما این تصمیمی است که بردبری و گلنی پس از بحث درباره علاقه مشترک در پرداختن به بحران آب و هوا و نقش برق‌رسانی گرفتند. می تواند در آن بازی کند.

بردبری گفت: «ما «مردم اتوبوس» نیستیم، ما در لندن زندگی می‌کردیم و برای یک فین‌تک کار می‌کردیم – در واقع یک شرکت SaaS ساختیم. هر دوی ما تصمیم گرفتیم که می‌خواهیم کار جدیدی انجام دهیم و واقعاً علاقه مند بودیم که چگونه برق‌سازی پتانسیل تغییر صنایع را دارد.»

و در حالی که بردبری او میگوید که می‌تواند از طیف وسیع تلاش‌ها برای رسیدگی به تغییرات آب و هوایی قدردانی کند، او راه‌حلی می‌خواست که در آن ثمره کار آنها کمی کوتاه‌مدت باشد.

بردبری گفت: «فکر می‌کنم چیزهای جالب زیادی مانند «بتن سبز» یا «همجوشی هسته‌ای» وجود دارد - به نحوی که من دوست دارم روی همه آنها نیز کار کنم، اما در واقع، آنها از روز اول قابل لمس نیستند. . "شما در حال انجام همه این تحقیق و توسعه هستید، برای چیزی که در 10 یا 20 سال به ثمر می رسد و تأثیری کاملاً عظیم خواهد داشت. اما ما کاملاً مشتاق بودیم کاری را انجام دهیم که از همان ابتدا می تواند تأثیر بگذارد، پس به وسایل نقلیه، برقی شدن و امکان همه اینها نگاه کردیم.»

در حالی که شرکت‌های بزرگی مانند Stagecoach از اتوبوس‌های برقی نیز استقبال کرده‌اند، این تلاش‌ها بیشتر در داخل شهرها هستند تا بین شهرها. و نقشی که نرم افزار در این تلاش های مختلف ایفا می کند نیز بسیار کم است.

بردبری گفت: «وقتی به صنعت قدیمی نگاه کردیم، نوآوری ندیدیم. شاید اینگونه باشد که مردم در دهه 2000 به فین‌تک نگاه می‌کردند و شرکت‌های خوب زیادی از آن بیرون آمدند. ما همین کار را در مورد حمل‌ونقل انجام داده‌ایم - می‌توانیم با چشم‌های تازه به این موضوع نگاه کنیم و به روشی کاملاً جدید برای انجام آن دست پیدا کنیم.»

چرا اسکاتلند؟

نگاهی گذرا به شهر زادگاه Ember حداقل یک ابتکار حمل و نقل نسبتاً جدید دیگر به نام Cavforth را نشان می دهد که به عنوان اولین سرویس اتوبوس عمومی مستقل بریتانیا از آن یاد می شود. این طرح آزمایشی که توسط Stagecoach اداره می‌شود، در حال حاضر یک سرویس پارک و سواری 20 دقیقه‌ای در غرب ادینبورگ ارائه می‌کند، البته برای هر موردی یک راننده ایمنی در هواپیما وجود دارد.

پس چه چیزی در مورد اسکاتلند است که خدمات حمل و نقل عمومی جدید را به خود جلب می کند؟ و چرا از بریستول، جایی که بردبری در آن زندگی می کرد، بلند شد و شبکه اتوبوس برقی خود را در شمال مرز راه اندازی کرد؟ در حالی که بخشی از آن به یک دولت اسکاتلند با برنامه‌های کمی بلندپروازانه‌تر از همتای وست‌مینستر خود برمی‌گردد، اندازه و طرح اسکاتلند نقش مهمی در متقاعد کردن بردبری برای راه‌اندازی سرمایه‌گذاری خود از اسکاتلند داشت.

بردبری گفت: «اسکاتلند از منظر حمل‌ونقل عمومی بازار خاصی نیست - کشورهای زیادی با شبکه‌های جاده‌ای و ریلی مشابه، سطوح مشابهی از مالکیت خودرو و غیره وجود دارند. با این حال، اندازه بازار آن را به مکانی جالب برای خدمات آزمایشی تبدیل می کند. برای ایجاد یک شبکه مناسب به اندازه کافی بزرگ است، اما آنقدر کوچک است که به سرعت تکرار شود. اسکاتلند اندازه بسیار خوبی دارد - شما می توانید آن شبکه را در آنچه ما به عنوان "مقیاس کوچک" توصیف می کنیم نشان دهید. شما می توانید اثرات شبکه را نشان دهید، و می توانید تقاضای مسافران را نشان دهید، و می توانید همه این کارها را بدون نیاز به تن و تن پول انجام دهید."

در حالی که Ember در حال حاضر از نظر پوشش جغرافیایی تا حدودی محدود است، برادبری او میگوید که در حال آماده شدن برای توسعه گسترده‌تری است که شامل گسترش بیشتر در سراسر اسکاتلند با قطب‌های شارژ برنامه‌ریزی‌شده برای آبردین، اینورنس، فورت ویلیام و اوبان می‌شود. و سپس در سال آینده، آنها به انگلستان نگاه خواهند کرد، با مسیرهای مشخصی که هنوز مشخص نشده است.

بردبری گفت: "مسیرهای مختلف زیادی در انگلیس وجود دارد که برای ما مفید است، به خصوص وقتی که اکنون به برد وسایل نقلیه فکر می کنیم - آنها می توانند 500 کیلومتر به اضافه انجام دهند، که به ما وسعت زیادی می دهد." همه این هاب‌هایی که در اسکاتلند فعال خواهند شد به ما این امکان را می‌دهند که شبکه اسکاتلند را به نحوی «تکمیل» کنیم، و این نشان می‌دهد که آنچه در حال حاضر با ده‌ها هزار مسافر در هفته کار می‌کند، می‌تواند در جاهای دیگر نیز اعمال شود.»

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است