متن خبر

پلتفرم داده بدون سرور Upstash تنها دو سال پس از سرمایه گذاری اولیه به یک میلیون دلار ARR رسید

پلتفرم داده بدون سرور Upstash تنها دو سال پس از سرمایه گذاری اولیه به یک میلیون دلار ARR رسید

شناسهٔ خبر: 449148 -




Upstash تقریباً دو سال پیش یک دور اولیه 1.9 میلیون دلاری و ایده ای برای ساخت یک پلت فرم داده بدون سرور برای برنامه های کاربردی داده فشرده که با Redis و Kafka ساخته شده بود، اعلام کرد. به نظر نمی رسد که مدت ها قبل باشد، اما از آن زمان تاکنون چیزهای زیادی در چشم انداز داده ها تغییر کرده است.

به سرعت تا به امروز و شرکت دارای ARR 1 میلیون دلاری، سری A 10 میلیون دلاری به رهبری a16z و پایگاه داده بردار جدید است. چیزی که در این دو سال کوتاه از زمان راه‌اندازی شرکت تغییر کرده است، رشد هوش مصنوعی مولد است، که همانطور که ممکن است متوجه شده باشید یک برنامه بسیار فشرده داده است.

بنیانگذار و مدیر عامل شرکت، Enes Akar او میگوید که ایده او برای ایجاد یک مدل قیمت‌گذاری مبتنی بر مصرف، به این معنی که تا زمانی که داده‌ها در سیستم حرکت نکنند، پولی پرداخت نمی‌کنید، برای توسعه‌دهندگان، به‌ویژه آن‌هایی که از Kafka یا Redis برای داده استفاده می‌کنند، جذاب بوده است.

او می گوید که مدل قیمت گذاری ریسک ایجاد اپلیکیشن ها را کاهش می دهد. "قیمت مصرف بزرگترین تمایز ما در بازار است زیرا موانع را برای توسعه دهندگان از بین می برد. به‌عنوان یک توسعه‌دهنده، اگر شرکتی را راه‌اندازی کنم، تا زمانی که ترافیک واقعی دریافت نکنم و واقعاً محبوب شود، مجبور نیستم پولی بپردازم.»

به نظر می رسد این رویکرد با این شرکت کار می کند که از 12000 توسعه دهنده در مارس 2022 به 85000 امروز افزایش یافته است. این نوع کشش تمایل به جلب توجه دارد، و آکار او میگوید که آندریسن هوروویتز در واقع در مورد تأمین مالی به او مراجعه کرده است، نه داستانی که این روزها در مواقع سخت‌تر شدن کیف پول سرمایه‌گذاران می‌شنوید.

او یک ایمیل ناخواسته در ژوئن گذشته از a16z دریافت کرد که یک جلسه را پیشنهاد می کرد، اما آکار می گوید که به دنبال بودجه اضافی نبود. در واقع، او بیشتر به مستقل ماندن علاقه مند بود تا زمانی که کسب و کار خود را ایجاد می کرد، اما وقتی به آنها پیشنهاد دادند که در مرکز شهر پالو آلتو در مورد غذاهای هندی صحبت کنند، او تصمیم گرفت حداقل با هم گپ بزند، زیرا شوخی می کرد، او واقعاً می خو است. به هر حال آن رستوران را امتحان کنید

در طول شام متوجه شد که او برای دریافت این بودجه نیازی به تشکیل هیئت مدیره ندارد و این به دلیل تمایلش برای ماندن در استقلال تا زمانی که می تواند توجه او را جلب کرد. «احساس می‌کردم هنوز زود است. من هنوز پول داشتم. من همچنین اهداف تهاجمی مانند ایجاد محصولات جدید داشتم، اما به آنها گفتم که علاقه ای ندارم.»

با این حال، در ماه آگوست، هنگامی که مشاهده کرد که هوش مصنوعی مولد شروع به تسخیر خود کرد، افکار دومی به ذهنش خطور کرد. آکار که اهل آنکار ترکیه است، برای تعطیلات به خانه بازگشته بود، زمانی که تصمیم گرفت با تماس تلفنی تماس بگیرد تا ببیند آیا آنها همچنان به تأمین بودجه علاقه مند هستند یا خیر. معلوم شد که هستند و شروع به مذاکره کردند. این معامله حدود یک ماه بعد بسته شد.

پایگاه داده برداری جدید، که نقشی کلیدی در کمک به یافتن برنامه های کاربردی هوش مصنوعی مولد اطلاعات ایفا می کند، پاسخی مستقیم به علاقه زیاد به این فناوری است و به طور خاص توسعه دهندگان هوش مصنوعی را هدف قرار می دهد. برنامه های کاربردی هوش مصنوعی همراه با OpenAI API یا Hugging Face API و از Upstash Redis برای کش و ذخیره داده ها استفاده می کنند. اکنون Upstash Vector را معرفی کرده‌ایم که می‌توانند از آن درست مانند Pine Cone یا دیگر پایگاه‌های داده برداری استفاده کنند.»

این شرکت که در حال حاضر حدود 16 کارمند دارد و بسیاری از کارمندان آن هنوز در ترکیه مستقر هستند، اخیراً ملک پلن اسین، دوست دیرینه خود را استخدام کرده است که سابقه MBA از MIT، سابقه کاری در مک کینزی و کار در فیس بوک در بخش فروش را شامل می شود. سمت مدیریت، به عنوان COO. او بخش تجاری خانه را اداره می کند، در حالی که آکار مهندسی را اداره می کند. آنها هر دو در سیلیکون ولی مستقر هستند.

آنها قصد دارند 15 یا بیشتر کارمند دیگر را در سال آینده استخدام کنند و بر پشتیبانی حرفه ای و موفقیت مشتری تمرکز کنند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است