متن خبر

پس از جمع آوری 1.3 میلیارد دلار، Inflection توسط بزرگترین سرمایه گذارش، مایکروسافت، زنده زنده خورد

پس از جمع آوری 1.3 میلیارد دلار، Inflection توسط بزرگترین سرمایه گذارش، مایکروسافت، زنده زنده خورد

شناسهٔ خبر: 458740 -




در ژوئن 2023، Inflection اعلام کرد که 1.3 میلیارد دلار برای ساخت آنچه که "هوش مصنوعی شخصی تر" می نامد جمع آوری کرده است. سرمایه گذار اصلی مایکروسافت بود.

امروز، کمتر از یک سال بعد، مایکروسافت اعلام کرد که اساساً Inflection را زنده می‌خورد (اگرچه فکر می‌کنم آنها آن را متفاوت بیان کردند).

بنیانگذاران مصطفی سلیمان و کارن سیمونیان به مایکروسافت خواهند رفت، جایی که اولی ریاست بخش تازه تاسیس هوش مصنوعی مایکروسافت را به همراه "چندین عضو" تیمشان به قول مایکروسافت - یا "بسیاری از کارکنان" به قول بلومبرگ به عهده خواهد داشت. آن را گزارش می کند. رید هافمن در کنار مدیر عامل جدید شان وایت خواهد ماند تا تلاش کند تا آنچه از شرکت باقی مانده است را نجات دهد، شرکتی که احساس می کنم باید تکرار کنم، 9 ماه پیش 1.3 میلیارد دلار و در اواسط سال 2022 225 میلیون دلار جمع آوری کرد.

تز Inflection یک هوش مصنوعی محاوره‌ای بود که می‌توانستید به طور معمول از طریق چندین پلتفرم با آن صحبت کنید و شما و مکالمات قبلی را به یاد می‌آورد و آن را شخصی‌تر و مفیدتر می‌ کرد. یک ایده دوست داشتنی، اما Pi، هوش مصنوعی آنها، هرگز واقعاً به آن نزدیک نشد. خوب بود، اما حتی با این همه پول، آنها نتوانستند با پیشرفت های سریع در قابلیت ها و خدمات ارائه شده توسط OpenAI (که مایکروسافت، شرط بندی های خود را نیز پشتیبان می کند)، Gemini گوگل (که دارای مزیت میدان خانگی است) ادامه دهند. جستجو)، و Anthropic (که بازی خود را برای برنامه‌های ایمن و خسته‌کننده که هوش مصنوعی می‌تواند در آنها برتری داشته باشد) انجام داد.

شاید مقصد شکست بود: واقعاً مشخص نیست که مردم یک هوش مصنوعی شخصی‌شده می‌خواهند، در حالی که همه چیز در حال حاضر به راحتی در دره عجیب و غریب بشریت قرار دارد. آنها ممکن است نخواهند که هوش مصنوعی کارشناس نوشتن کسب و کارشان، هوش مصنوعی طراحی معماری و هوش مصنوعی چت درمانی شان اصلاً یکدیگر را بشناسند. متحد کردن آنها مطمئناً یک رویکرد است، اما چه بازار آن را رد کند، چه فناوری Inflection به سادگی از اهداف خود کوتاهی کند، Pi همیشه به نظر ما یک همکار محترم به نظر می رسید.

البته، گرفتن این عکس بسیار پرهزینه بود، احتمالاً صدها میلیون دلار، با درآمد ناچیز، به طور نسبی، تصور می کنم.

تا کی به ریختن پول در سوراخ ادامه می دهید؟ چه زمانی این یک بازی طولانی نیست و تبدیل به هدر دادن سرمایه می شود؟ (من نمی گویم هدر دادن تلاش، زیرا این شرکت آثار ارزشمند زیادی در این زمینه تولید کرده است و محققان آن بدون شک افتخار می کنند.) و چه کسی این درخواست را انجام می دهد؟

هر کسی که بود، اکنون «The New Inflection» است: منهای دو بنیانگذار فنی آن (با عرض پوزش رید)، منهای محصولی که در آن سرمایه گذاری کرده است («هیچ تغییر فوری» در Pi وجود نخواهد داشت. اساساً یک حکم مرگ)، منهای برخی یا بیشتر تیمی که آن را ساخته است، و فرد تصور می کند منهای مقدار زیادی پول که مشروط به عملکرد بود. هافمن و وایت کارشان را برایشان قطع کرده اند.

تمرکز جدید، روی «کسب و کار استودیو AI، که در آن مدل‌های AI مولد سفارشی برای مشتریان تجاری ساخته، آزمایش و تنظیم می‌شوند»، احتمالاً یک یا دو سال پیش تمرکز روی آن خوب بود، اما من گمان می‌کنم که در این مرحله آن‌ها بر سر خرده ها می جنگد.

و سپس مایکروسافت وجود دارد.

این چه چیزی است که من می شنوم؟ پژواک دهه 90؟ در آغوش گرفتن… گسترش… خاموش…

آیا آن‌ها آدم خوبی هستند که در اینجا تیم ارزشمندی را از خرابه‌های یک کسب‌وکار نجات می‌دهند که در خطر نابودی آن‌ها بود؟ یا آیا آنها فرصت طلبانی هستند که از چندین اسب در یک مسابقه حمایت کردند، با این نیت صریح که هر یک از آنها را که قبل از خط پایان زمین خوردند، با خوشحالی ببلعند؟

منظورم این است که فقط در ماه نوامبر بود که دیدیم آنها در OpenAI یک لقمه پرواز می کنند - به معنای واقعی کلمه دقیقاً همان چیزی است!

برای چند ساعت OpenAI اسب افتاده بود و سم آلتمن و گرگ براکمن و وفادارانشان گوشت بودند! در نهایت مایکروسافت به جای اینکه آن را زنده بخورد، مقداری اهرم اضافی روی شرکت بدست آورد.

اکنون آنها انتخاب دوم خود را دارند و احتمالاً بسیار ارزانتر. Inflection شتاب OpenAI را ندارد، که شاید تا کنون در زمان کودتا در اوج جاه طلبی خود بوده است. خواهیم دید که آیا سلیمان و سیمونیان می توانند بخش جدید هوش مصنوعی را به طور مؤثر رهبری کنند - من در مورد شما نمی دانم، اما من پس از دیدن یک شرکت میلیارد دلاری که به سرعت تبخیر می شود، نسبت به غریزه آنها شک دارم. آیا آنها را بعد از این همه استخدام می کنید ؟

شرایط پشت این سقوط ناگهانی هر چه باشد، بر برتری شرکت های فناوری قدیمی در این فضا تأکید می کند. خواه OpenAI بود یا Inflection، مایکروسافت به اعتیاد به پول نقد و محاسبات آنها تغذیه می کرد، در مورد شراکت در گوش آنها زمزمه می کرد، و سپس به محض اینکه آنها زمین خوردند، چنگال و چاقوی پنهان بیرون آمد. فکر می‌کنید گوگل آماده نیست همین کار را با آنتروپیک انجام دهد؟ فکر نمی کنید اپل اگر می توانست همین کار را انجام دهد؟

مثل همیشه در فناوری: کسانی که می توانند، بسازند. کسانی که نمی توانند، به هر طریقی که لازم است بخرند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است