متن خبر

ویژگی های جدید هوش مصنوعی Roblox زمان ایجاد آواتار و مدل های سه بعدی را کاهش می دهد

ویژگی های جدید هوش مصنوعی Roblox زمان ایجاد آواتار و مدل های سه بعدی را کاهش می دهد

شناسهٔ خبر: 458531 -




این شرکت روز دوشنبه اعلام کرد که Roblox در حال معرفی دو فناوری جدید هوش مصنوعی برای کاهش زمان لازم برای ایجاد آواتارها و مدل‌های سه بعدی است. این فناوری‌ها که بر روی هوش مصنوعی Roblox ساخته شده‌اند، برای کمک به سازندگان طراحی شده‌اند تا هنگام ساخت محتوا در پلتفرم Roblox، مراحل زمان‌بر تنظیم آواتار و بافت‌دهی را حذف کنند.

اولین ویژگی "تنظیم خودکار آواتار" نام دارد و فرآیند ایجاد آواتارها را با تبدیل خودکار یک مش بدنه سه بعدی به یک آواتار زنده و متحرک که برای کاربران آماده است، ساده می کند. هنگامی که سازنده ویژگی جدید را انتخاب کرد، Roblox تعدادی آزمایش را روی یک دارایی انجام می‌دهد و به‌طور خودکار مدل‌های سه‌بعدی را ریگ، قفس، بخش و پوسته می‌کند. راه‌اندازی خودکار مکان‌هایی را که قسمت‌های مختلف بدن آواتار برای اضافه کردن لباس قرار دارند، نقشه‌برداری می‌کند و سپس آپشن های چهره آن را برای گفت ن انیمیشن چهره ترسیم می‌کند. سپس آواتار می تواند انیمیشن سازی و تعامل با محیط اطراف خود را آغاز کند.

Roblox می گوید که Avatar Auto Setup سازندگان را قادر می سازد تا فرآیندی را که به طور سنتی چند روز طول می کشد، تنها در چند دقیقه تکمیل کنند.

اعتبار تصویر: Roblox

ویژگی دوم «Texture Generator» نام دارد و سازندگان را قادر می‌سازد تا به سرعت ظاهر اشیاء سه‌بعدی را با استفاده از اعلان‌های متنی به زبان ساده تغییر دهند. سازندگان می توانند از این ویژگی برای نمونه سازی سریع ظاهر جدید و جان بخشیدن به بافت های جدید استفاده کنند. این شیء را نقشه می‌کشد و یک بافت سه بعدی در بالای آن اضافه می‌کند که با هندسه شی مطابقت دارد.

به عنوان مثال، می‌توانید یک پیام متنی برای ایجاد بافت برای صندوقچه گنج چوبی سه بعدی وارد کنید. سپس ژنراتور بافتی ایجاد می کند که گوشه های تیز سینه را برجسته می کند و عناصر اضافی مانند تخته های چوبی و قفل را اضافه می کند. یا می‌توانید از این ویژگی بخواهید که ظاهر یک کوله پشتی چرمی قرمز رنگ را ایجاد کند، پس از آن یک بافت کاملاً سه بعدی روی دارایی ایجاد می‌کند.

Roblox او میگوید این فرآیند معمولاً ساعت‌ها یا روزها طول می‌کشد تا یک هنرمند کامل شود. با استفاده از Texture Generator، Roblox به سازندگان این امکان را می‌دهد که همان کار را در عرض 15 تا 30 ثانیه انجام دهند.

یک سازنده همچنین می‌تواند از این ویژگی برای تولید نسخه‌های متعدد از یک شی در رنگ‌ها یا بافت‌های مختلف استفاده کند. به عنوان مثال، شما می توانید یک مدل از یک جام را بردارید و سپس یک مدل در طلا، نقره و برنز تولید کنید.

پس از ایجاد یک شی 3 بعدی، می توانید انتخاب کنید که آن را ذخیره کرده و اعمال کنید. اگر آنچه را که تولید کرده است دوست ندارید، آن را مجبور می کنید دوباره امتحان کنید و نتیجه جدیدی ایجاد کنید.

نیک تورنو، معاون مهندسی سازندگان در او میگوید : «فناوری‌های جدید هوش مصنوعی ما به هر کسی از یک توسعه‌دهنده مستقل تا یک استودیوی بازی‌سازی حرفه‌ای کمک می‌کند تا به سرعت محتوای غنی و متقاعدکننده‌ای را در پلتفرم Roblox ایجاد کند - آنها را سریع‌تر از همیشه از ایده به واقعیت مشترک برساند. Roblox، در یک بیانیه مطبوعاتی. با استفاده از این ابزارها، سازندگان می‌توانند بر روی ایده‌های خلاقانه تمرکز کنند و کمتر بر روی پیاده‌سازی، تجارب خود را برای رشد تعامل و در نهایت کسب‌وکارشان افزایش دهند.

Avatar Auto-Setup به صورت آلفا و Texture Generator در نسخه بتا عمومی موجود است و در Roblox Studio قابل دسترسی است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است