متن خبر

واتس اپ روی روشی کار می کند که کاربران را از گرفتن اسکرین شات از عکس نمایه شما باز دارد

واتس اپ روی روشی کار می کند که کاربران را از گرفتن اسکرین شات از عکس نمایه شما باز دارد

شناسهٔ خبر: 452339 -




حالت تاریک واتس اپ
(اعتبار تصویر: Shutterstock)

متا ممکن است لایه دیگری از حفاظت از حریم خصوصی را برای WhatsApp منتشر کند که از گرفتن اسکرین شات از عکس نمایه شما در این سرویس جلوگیری می کند.

این ویژگی آینده در جدیدترین نسخه آزمایشی WhatsApp در اندروید توسط WABetaInfo کشف شد. طبق tomsguide ، در بخش حریم خصوصی در منوی تنظیمات قرار خواهد گرفت. با دسترسی به ابزار مسدود کردن، آنها سعی کردند از یک عکس نمایه اسکرین شات بگیرند اما از انجام این کار منع شدند. این نشریه با اعلانی در پایین صفحه مواجه شد مبنی بر اینکه آنها نمی توانند اسکرین شات بگیرند "به دلیل محدودیت های برنامه".

همانطور که در این گزارش توضیح داده شد، WhatApp حدود پنج سال پیش گزینه ای را برای جلوگیری از ذخیره "عکس های پروفایل دیگران" توسط کاربران معرفی کرد. قرار بود از اشتراک گذاری تصاویر بدون رضایت مالک توسط بازیگران بد جلوگیری شود. با این حال، اسکرین شات به طور کامل این را دور می زند. WABetaInfo استدلال می‌کند که مسدود کردن مستقیم قابلیت عکس‌برداری از صفحه به WhatsApp اجازه می‌دهد تا «مفهوم حفظ حریم خصوصی و رضایت کاربر» را در سرویس خود تقویت کند. ظاهراً نمی‌خواهد بازیگران بد از عکس‌های مردم برای کلاهبرداری، جعل هویت یا آزار و اذیت استفاده کنند.

تجزیه و تحلیل: یک موضوع کوچک و در عین حال مهم

اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که "آیا گرفتن اسکرین شات های غیرمجاز از عکس نمایه واتس اپ واقعا اینقدر مشکل است؟"

خب، بر اساس تحقیقات مختصری که انجام دادیم، به نظر می رسد اسکرین شات گرفتن از عکس های نمایه مشکل بزرگی نیست که پایگاه کاربران را آزار می دهد، اما اضطرابی است که توسط یک گروه کوچک وجود دارد. ما پست های متعددی را در Reddit دیده ایم که در آن افراد نگرانی خود را در مورد این موضوع ابراز کرده اند. حتی شخصی در Subreddit Privacy پرسید که آیا می توان فهمید که چه کسی از عکس نمایه WhatApp آنها اسکرین شات گرفته است؟

ما همچنین یک پست جالب در Medium توسط نویسنده Bilge Tekin پیدا کردیم که در سال 2021 مفهوم ویژگی محدودیت اسکرین شات را برای WhatsApp پیشنهاد کرد. ایده Tekin با جلوگیری از گرفتن اسکرین شات در اتاق های چت آن را یک قدم جلوتر برد. وقتی از مردم خواست ایده‌اش را امتحان کنند، به نظر می‌رسید که آزمایش‌کنندگان این گزینه را دوست داشتند که دیگران را از اشتراک‌گذاری مکالمات خصوصی محدود کنند.

مسلماً، هیچ یک از این نمونه ها از یک مطالعه علمی متا فاینانس یا یک نظرسنجی رسمی به دست نمی آیند. تا آنجا که ما می توانیم بگوییم، هیچ مطالعه ای در مقیاس بزرگ در مورد این پدیده وجود نداشته است. اما حداقل، می تواند واتس اپ را با جلب توجه به این زیرمجموعه خاص از پایگاه کاربر، برتری بیشتری نسبت به رقبا ایجاد کند. نه تلگرام و نه سیگنال چنین قابلیتی ندارند. به علاوه، داشتن این گزینه ضرری ندارد.

اگر علاقه مند به آزمایش ابزار جدید هستید، ابتدا باید به برنامه بتا برنامه گوگل بپیوندید و سپس نسخه بتا واتس اپ را نصب کنید. به‌روزرسانی مسدودکننده ممکن است در دسترس شما نباشد زیرا فقط یک گروه منتخب در حال حاضر دسترسی دارند، اما WABetaInfo بیان می‌کند که در هفته‌های آینده برای کاربران بیشتری عرضه خواهد شد.

تا زمانی که شما را داریم، حتماً به کانال واتساپ اختصاصی TechRadar بپیوندید تا آخرین نظرات ما را مستقیماً روی تلفن خود دریافت کنید.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده

سزار کادناس چندین سال است که در مورد صنعت فناوری می نویسد و در زمینه لوازم الکترونیکی مصرفی، دستگاه های سرگرمی، ویندوز و صنعت بازی تخصص دارد. اما او همچنین علاقه زیادی به گوشی‌های هوشمند، پردازنده‌های گرافیکی و امنیت سایبری دارد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است