متن خبر

هستر پیرس از SEC هنوز قصد دارد برای یک طرح نمادین “بندر امن” تلاش کند

هستر پیرس از SEC هنوز قصد دارد برای یک طرح نمادین “بندر امن” تلاش کند

شناسهٔ خبر: 448926 -




کار ایجاد چارچوب های قانونی رمزنگاری و سرمایه گذار پسند در ایالات متحده ادامه دارد. خوشبختانه برای جامعه web3، آنها دوستانی در مکان های بالا دارند.

تقریباً سه سال از زمانی که هستر پیرس، یکی از کمیسیون‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) نسخه به‌روز شده Token Safe Harbor Proposal 2.0 را منتشر کرد، می‌گذرد - اما او تسلیم نمی‌شود.

در حالی که این پیشنهاد در اشکال قبلی خود پیشرفتی نداشته است، کمیسیونر تسلیم نمی شود. او در خلال یک گفتگوی انحصاری با TechCrunch در دانشکده بازرگانی McDonough دانشگاه جورج تاون گفت: «فکر می‌کنم اگر دولت بخواهد نوآوری ارزهای دیجیتال را در ایالات متحده زنده نگه دارد، قطعاً به نسخه 3.0 نیاز داریم.»

پیرس گفت : «جای چیزی برای رسیدگی به نگرانی‌های مشروعی که شکاکان رمزنگاری دارند و در عین حال به نگرانی‌های مشروع نوآوران رسیدگی می‌شود، وجود دارد.

پیرس بيان کرد که نسخه های قبلی این پیشنهاد با هدف "پاسخ به سؤالی که بسیاری از مردم داشتند" در مورد صدور توکن ها بود. او توضیح داد که پس از رونق عرضه اولیه سکه (ICO) در سال 2017، زمانی که بسیاری از استارت‌آپ‌ها توکن‌های خود را راه‌اندازی کردند و «افشای زیادی در اطراف آن‌ها وجود نداشت»، این مفهوم را تکرار کرد.

طرح بندر امن با هدف ارائه یک دوره مهلت سه ساله به تیم های توسعه اولیه بود که در طی آن آنها می توانستند در آن شرکت کنند و یک شبکه غیرمتمرکز ایجاد کنند و تا زمانی که شرایط خاصی رعایت شود از "مفاد ثبت قوانین اوراق بهادار فدرال معاف باشند." طبق یک سند GitHub.

هدف پیرس این بود که از مردم بخواهد برای دوره اولیه زمانی که توکن‌ها را می‌فروشند، افشاگری کنند. از آنجا، ایده این بود که «اگر بلاک چین واقعاً غیرمتمرکز بود، به طوری که هیچ کس بیش از دیگران اطلاعات [یعنی اطلاعات داخلی] نداشت، افشاگری‌ها دیگر ضروری نبود، زیرا همه اطلاعات در بیرون و در دسترس خواهند بود. به هر کسی."

در حالی که کمیسر بيان کرد که هنوز جزئیات 3.0 را ارائه نکرده است، او برای افرادی که ایده های خود را به راه می اندازند باز است. من از ایده‌ها نه تنها در مورد بندر امن توکن، بلکه به‌طور کلی‌تر استقبال می‌کنم - اگر SEC فردا بیدار شود و بگوید، ما می‌خواهیم رویکرد سازنده‌تری داشته باشیم، ایده‌ها چگونه به نظر می‌رسند [و] به کجا نیاز داریم. وقتمان را بگذرانیم؟»

پیرس فکر می‌کند، غیرمنطقی است که انتظار داشته باشیم یک پروژه توکن جدید همان نوع افشاگری‌ها و درک حقوقی را داشته باشد که شرکتی که 15 سال است در حال فعالیت است و IPO انجام می‌دهد. پیرس گفت: "فقط یک عدم تطابق واقعی بین انتظاراتی که برخی از افراد دوست دارند در این پروژه های نمادین انجام دهند و واقعیت وجود دارد." نتیجه این است که ما در بدترین هر دو جهان قرار می گیریم: ما هیچ افشاگری دریافت نمی کنیم و شرکت ها را مجبور می کنیم به خارج از ایالات متحده حرکت کنند.

به گفته ماریا شن، شریک عمومی Electric Capital، اکوسیستم توسعه دهندگان Crypto در حال گسترش در سطح جهانی است و 74 درصد از توسعه دهندگان خارج از آمریکای شمالی هستند. بر اساس گزارش توسعه دهندگان این شرکت در سال 2023، در نتیجه، سهم توسعه دهندگان فعال بلاک چین در ایالات متحده به 24 درصد در سال گذشته کاهش یافت که نسبت به 40 درصد در سال 2017 کاهش یافت و 5 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت.

پیرس گفت: "من فکر می کنم پیامی که ارسال شده این است که انجام تجارت در ایالات متحده واقعاً پیچیده است. " پس بسیاری از مردم به دنبال جای دیگری هستند یا فقط به دنبال انجام کاری متفاوت هستند، و من فکر می کنم این مشکل ساز است.

او اضافه کرد که اگر قوانین روشنی وجود نداشته باشد، هم برای استارتاپ‌ها و هم برای تنظیم‌کننده‌ها سخت‌تر می‌شود که خوب و بد را «بر اساس کتاب» مرتب کنند.

پیرس گفت: «مردم زمان زیادی را صرف چرخاندن چرخ‌های خود به فکر مقررات می‌کنند، که می‌توانند به این فکر کنند که چه کارهای واقعی می‌توان با این فناوری انجام داد.»

او به شوخی بيان کرد که "بسیار خوش بینانه" است که فرض کنیم "روز جدیدی در SEC طلوع می کند" پس از تایید آژانس 11 صادرکننده ETF بیت کوین در ماه گذشته. اما از طرف دیگر، او اضافه کرد: "ما باید آماده باشیم تا زمانی که آن روز اتفاق بیفتد."

این داستان از قسمتی از پادکست Chain Reaction TechCrunch الهام گرفته شده است. برای شنیدن داستان‌ها و نکات بیشتر از کارآفرینانی که نوآورترین شرکت‌های امروزی را ایجاد می‌کنند، در Chain Reaction در پادکست‌های اپل، Spotify یا پلتفرم پاد مورد علاقه‌تان مشترک شوید.

با ما در ارتباط باشید:

در X، که قبلا توییتر نامیده می شد، اینجا.

از طریق ایمیل: chainreaction@techcrunch.com

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است