متن خبر

نحوه غیرفعال کردن رسید خواندن اینستاگرام

نحوه غیرفعال کردن رسید خواندن اینستاگرام

شناسهٔ خبر: 460625 -




در حالی که اینستاگرام پاسخ‌های سریع را تشویق می‌کند، شما همیشه نمی‌خواهید مردم بدانند که آیا قبلاً پیام‌هایشان را خوانده‌اید یا نه.

تا همین اواخر، اینستاگرام راه مستقیمی برای خاموش کردن رسید خواندن نداشت. اکنون آنها این ویژگی را پیاده‌سازی کرده‌اند، اما نه به راحت‌ترین روش - شما باید تمام چت‌های خود را مرور کنید تا رسید خواندن را به‌صورت جداگانه برای آنها خاموش کنید. در این مقاله، نحوه غیرفعال کردن رسید خواندن با استفاده از ویژگی جدید و همچنین نحوه استفاده از راه‌حل‌های مختلف برای خواندن پیام‌های مستقیم در اینستاگرام بدون هشدار به فرستنده را خواهید یافت.

فهرست مطالب

نحوه غیرفعال کردن رسید خواندن در اینستاگرام

اینستاگرام بالاخره قابلیتی را ارائه کرد که به شما امکان می‌دهد پیام‌ها را در اینستاگرام بدون ارسال رسید خواندن برای فرستنده، بخوانید.

در حال حاضر، این عملکرد فقط در برنامه موبایل اینستاگرام برای کاربران اندروید و iOS در دسترس است و نه در وب اینستاگرام. همچنین باید قبل از جستجوی عملکرد جدید، مطمئن شوید که برنامه اینستاگرام شما به روز است.

برای به روز رسانی برنامه اینستاگرام خود در اندروید، Play Store را باز کنید، اینستاگرام را در نوار جستجو جستجو کنید و در کنار اینستاگرام گزینه Update را انتخاب کنید.

برای آپدیت اپلیکیشن اینستاگرام در آیفون، اپ استور را باز کنید، اینستاگرام را جستجو کنید و در کنار آن گزینه Update را انتخاب کنید. سپس چند دقیقه صبر کنید تا برنامه به روز شود و دوباره آن را اجرا کنید.

اگر آخرین به‌روزرسانی‌ها را قبلاً نصب کرده‌اید، گزینه Update را در کنار نام برنامه پیدا نمی‌کنید، اما به جای آن گزینه Open it را مشاهده می‌کنید.

پس از اطمینان از به روز بودن برنامه، مراحل زیر را دنبال کنید تا این ویژگی را در چت های اینستاگرام خود فعال کنید.

    اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی هوشمند خود باز کنید.

    فهرست را با چت های خود باز کنید و گپی را انتخاب کنید که می خواهید رسید خواندن را خاموش کنید.

    در داخل چت، نام کاربری را در بالای صفحه انتخاب کنید. با این کار منوی چت باز می شود.

Screenshot of an Instagram chat

    حریم خصوصی و ایمنی را انتخاب کنید.

Screenshot of an Instagram user page

    در صفحه حریم خصوصی و ایمنی ، سوئیچ کنار رسیدهای خواندنی را تغییر دهید تا آنها را خاموش کنید.

Screenshot of Instagram settings - privacy & safety

تمام است، تا زمانی که این تنظیم غیرفعال باشد، شخص در این چت خاص وقتی پیام‌هایی را که برایتان ارسال می‌کند را می‌خوانید، اعلان Seen را نمی‌بیند. این یک راه مفید برای جلوگیری از ناراحت شدن افراد هنگام خواندن پیام های آنها و پاسخ ندادن فوری است.

راه های دیگر برای خاموش کردن رسید خواندن در اینستاگرام

تنها مشکل این ویژگی جدید این است که شما فقط می توانید آن را برای هر چت جداگانه روشن کنید. این به این معنی است که اگر می‌خواهید رسید خواندن در اینستاگرام را به طور کامل خاموش کنید، باید هر یک از چت‌های خود را مرور کنید و این گزینه را خاموش کنید. اگر یک کاربر فعال اینستاگرام هستید، این فرآیند پس از انجام چند مکالمه اول ممکن است بسیار خسته کننده شود.

اگر می خواهید از ارسال اعلان Seen به بیش از یک نفر در برنامه توسط اینستاگرام جلوگیری کنید، در اینجا چند راه دیگر وجود دارد که می توانید برای غیرفعال کردن آن رسیدهای خواندن از آنها استفاده کنید.

پیام های اینستاگرام را از پنل اعلان بخوانید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای خواندن پیام‌های اینستاگرام بدون ارسال رسید خواندن توسط اپلیکیشن برای فرستنده، از طریق پنل اعلان گوشی هوشمند است. این تنها روشی است که به هیچ وجه نیازی به دستکاری دیگر با برنامه ندارد.

خواندن پیام‌های اینستاگرام بدون فعال کردن رسید خواندن یک ترفند ساده است و در اینجا نحوه انجام آن با استفاده از پنل اعلان‌ها آورده شده است.

Screenshot of phone notifications

    هنگامی که اعلان پیام اینستاگرام را دریافت می کنید، در برابر اصرار برای کلیک کردن سریع روی آن مقاومت کنید. باز کردن پیام مستقیماً رسید مشاهده شده را فعال می کند. اگر این تنها اعلان جدیدی است که دارید، ممکن است بتوانید کل پیام را از اعلان بخوانید. اگر نه، به مرحله بعدی بروید.

Screenshot of Instagram notification on a smartphone

    برنامه اینستاگرام را باز کنید و نماد چت را در گوشه سمت راست بالای صفحه اصلی انتخاب کنید.

    صندوق ورودی خود را تازه کنید. پس از مشاهده پیام های جدید در بالای صفحه، انگشت خود را از بالای صفحه گوشی خود به پایین بکشید تا به پنل اعلان دسترسی پیدا کنید.

    اتصال به اینترنت را قطع کنید. می توانید با خاموش کردن Wi-Fi یا داده تلفن همراه خود (یا هر دو) این کار را انجام دهید.

    در حالی که اتصال اینترنت خاموش است، می‌توانید روی پیام اینستاگرامی که می‌خواهید از پنل اعلان بخوانید کلیک کنید. به این ترتیب فرستنده اعلان Seen (هنوز) را دریافت نخواهد کرد.

این روش ساده است اما یک جنبه منفی دارد - این یک راه حل موقت است. پس از اتصال مجدد به اینترنت، فرستنده اعلان Seen را دریافت می کند و می داند که پیام او را خوانده اید.

اعلان‌های اینستاگرام را غیرفعال کنید تا از ایجاد رسید خواندن جلوگیری کنید

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، وقتی روی پیام اینستاگرام از پنل اعلان‌ها با اتصال اینترنت خود کلیک می‌کنید، فرستنده اعلان Seen را دریافت می‌کند که نشان می‌دهد پیام را خوانده‌اید. یکی از راه‌های جلوگیری از انجام این کار تصادفی، خاموش کردن کامل اعلان‌های پیام اینستاگرام است.

برای غیرفعال کردن اعلان‌های پیام در برنامه اینستاگرام خود، مراحل زیر را دنبال کنید. دستورالعمل ها برای برنامه های موبایل اندروید و iOS یکسان است.

    برنامه اینستاگرام را باز کنید و نماد پروفایل خود را در گوشه سمت راست پایین صفحه انتخاب کنید.

    در صفحه نمایه خود، منوی همبرگر را در گوشه سمت راست بالا باز کنید.

Screenshot of an Instagram profile - menu icon

    از این منو، تنظیمات را انتخاب کنید.

    در منوی تنظیمات ، به پایین بروید و اعلان‌ها را انتخاب کنید.

Screenshot of Instagram settings - settings and activity

    در بخش اعلان‌ها ، پیام‌ها و تماس‌ها را انتخاب کنید.

Screenshot of Instagram Notifications settings

    بخش پیام‌ها از چت‌های فردی و گروهی را پیدا کنید و برای خاموش کردن اعلان‌ها خاموش را انتخاب کنید. همچنین اگر می‌خواهید از ارسال رسید خواندن به فالوورهای جدید خودداری کنید، می‌توانید درخواست‌های پیام را خاموش کنید.

Screenshot of Instagram settings of message requests

اکنون، اعلان‌های درخواست پیام و پیام تلفن شما را قطع نمی‌کنند و خطر باز شدن تصادفی پیام‌ها و فعال شدن رسیدهای خواندن را کاهش می‌دهند. با این روش ساده می توانید وضعیت خواندن خود را در اینستاگرام تحت کنترل داشته باشید یا یکی از تکنیک های زیر را نیز امتحان کنید.

از حالت هواپیما برای خواندن پیام های اینستاگرام بدون رسید خواندن استفاده کنید

راه حل بعدی استفاده از حالت هواپیما در گوشی هوشمند خود است. با استفاده از ترفند حالت هواپیما می توانید به طور موقت از رسید خواندن اینستاگرام طفره بروید.

قبل از تغییر حالت هواپیما در تلفن خود، برنامه اینستاگرام را برای بارگیری پیام ها باز کنید اما از باز کردن آنها خودداری کنید. این روش به شما امکان می‌دهد پیام‌ها را با احتیاط بخوانید، زیرا تا زمانی که دوباره به اینترنت متصل نشوید، رسیدهای خواندن فعال نمی‌شوند. این ترفند ساده به شما این امکان را می دهد که خواندن اینستاگرام خود را بصورت ناشناس نگه دارید.

در اینجا یک راهنمای گام به گام سریع برای iPhone و Android در مورد نحوه روشن کردن حالت هواپیما آورده شده است.

در آیفون:

Screenshot of iPhone Control Center

برای دسترسی به مرکز کنترل، انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید.

برای قطع اتصال از اینترنت ، دکمه حالت هواپیما را انتخاب کنید.

از طرف دیگر، می‌توانید به تنظیمات بروید، حالت هواپیما را تغییر دهید و Wi-Fi را غیرفعال کنید.

در اندروید:

Screenshot of Android Notifications panel

انگشت خود را به پایین بکشید تا قسمت اعلان ها باز شود.

نماد حالت هواپیما را انتخاب کنید تا فعال شود.

با انتخاب دکمه Wi-Fi از خاموش بودن Wi-Fi اطمینان حاصل کنید.

وضعیت فعالیت خود را در اینستاگرام غیرفعال کنید

راه دیگر برای خلاص شدن از دست رسیدهای خوانده شده برای همه چت ها، خاموش کردن وضعیت فعالیت خود در اینستاگرام است. این برنامه دارای گزینه Show Activity Status است و زمانی که این تنظیم برای افرادی که دنبال می‌کنید و به هر کسی که در برنامه پیام می‌دهید باشد، آخرین باری که شما فعال بوده‌اید یا در حال حاضر در اینستاگرام فعال هستید را می‌بیند.

در هر زمانی می‌توانید وضعیت فعالیت خود را خاموش کنید. در این صورت، مردم نمی توانند ببینند که آیا شما در اینستاگرام فعال هستید یا خیر. به طور تصادفی، این نیز رسید خواندن را خاموش می کند، اما فقط برای شما. به این معنی که اگر فرد دیگری وضعیت فعالیت خود را روشن کند، همچنان رسیدهای خوانده شده را می بیند و هنگامی که پیام های او را می خوانید اعلان Seen را دریافت می کند.

با این حال، اگر مطمئن هستید که وضعیت فعالیت شخصی که به شما پیام می‌دهید خاموش است، می‌توانید با خاموش کردن وضعیت فعالیت خود، رسیدهای خواندن را برای هر دوی شما به طور فعال غیرفعال کنید.

در اینجا نحوه غیرفعال کردن وضعیت فعالیت خود در اینستاگرام در چند مرحله ساده آورده شده است.

    برنامه اینستاگرام را باز کنید و به صفحه پروفایل خود بروید.

    منوی همبرگر را در گوشه بالا سمت راست باز کنید، سپس تنظیمات را انتخاب کنید.

    به بخش «چگونه دیگران می‌توانند با شما تعامل کنند» به پایین بروید. پیام‌ها و پاسخ‌های داستان را انتخاب کنید.

Screenshot of Instagram settings of messages and story replies

    در زیر چه کسی می تواند شما را آنلاین ببیند ، نمایش وضعیت فعالیت را انتخاب کنید.

    کلید کنار نمایش وضعیت فعالیت را خاموش کنید تا این ویژگی غیرفعال شود.

Screenshot of Instagram settings for Activity Status

اکنون، وضعیت فعالیت شما قابل مشاهده نخواهد بود و وقتی در اینستاگرام فعال هستید سایر کاربران از آن مطلع نمی شوند. این امر پیام رسانی محتاطانه را بدون افشای حضور آنلاین شما تضمین می کند.

فرستنده را محدود کنید

یکی از اقدامات جدی که می توانید برای مخفی نگه داشتن رسید خواندن خود انجام دهید، محدود کردن فرستنده (به طور موقت) در اینستاگرام است.

در اینجا نحوه خاموش نگه داشتن رسید خواندن در اینستاگرام با محدود کردن فرستنده آورده شده است.

    برنامه اینستاگرام را باز کنید و به پروفایل فرستنده پیام بروید.

    نماد سه نقطه را در گوشه سمت راست بالای صفحه انتخاب کنید.

Screenshot of Instagram restricting user

    از منوی گزینه ها، Restrict را انتخاب کنید.

هنگامی که فرد محدود شد، صندوق ورودی خود را تحلیل کنید. پیام مورد نظر خود را در پوشه درخواست های پیام پیدا خواهید کرد. کاربران محدود به اجازه شما برای ارسال DM نیاز دارند. به این ترتیب، می‌توانید پیام‌های آنها را بدون فعال کردن رسید خواندن بخوانید.

اگر می خواهید به پیام پاسخ دهید، به نمایه فرستنده بازگردید و از بین گزینه ها Unrestrict را انتخاب کنید. این دستکاری کوچک به شما اطمینان می دهد که هنگام فعال شدن رسیدهای خواندن کنترل کنید.

خواندن های خود را پنهان نگه دارید

این روش‌های مفید به شما امکان می‌دهند پیام‌های اینستاگرام خود را با احتیاط مرور کنید. چه تغییر حالت هواپیما یا مدیریت تنظیمات اعلان، می‌توانید پیام‌ها را هر چه راحت‌تر بخوانید.

آن را به عنوان حفظ حریم خصوصی خود و کنترل زمان پاسخ های خود در نظر بگیرید. به این تکنیک‌ها توجه کنید و از تجربه‌ای راحت‌تر در اینستاگرام لذت ببرید، بدون نگرانی از رسید خواندن فوری.

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است