متن خبر

موزیلا مایکروسافت را سوت می‌زند: گزارش «Over the Edge» سازنده ویندوز 11 را به تعصب مرورگر و تاکتیک‌های فریبنده متهم می‌کند

موزیلا مایکروسافت را سوت می‌زند: گزارش «Over the Edge» سازنده ویندوز 11 را به تعصب مرورگر و تاکتیک‌های فریبنده متهم می‌کند

شناسهٔ خبر: 448558 -




دفتر موزیلا
اعتبار تصویر: Iuliia Serova/Shutterstock (اعتبار تصویر: Shutterstock)

برخی از اتهامات نسبتاً جدی توسط موزیلا به سمت مایکروسافت زده می شود - از جمله اینکه این شرکت با استفاده از تاکتیک های فریبنده، مرورگر اختصاصی خود، Edge را به کاربران ویندوز فشار می دهد. گفته می شود که این موارد شامل استفاده از تبلیغات گمراه کننده، اعلان هایی است که مانند هشدارهای سیستمی و رابط های گیج کننده است.

اگر نمی‌دانید، موزیلا یک سازمان غیرانتفاعی منبع باز پشت مرورگر وب فایرفاکس است - که رقیب مایکروسافت اج است. موزیلا مستقیماً مایکروسافت را مورد خطاب قرار داده و از آن خواسته است تا اقدامات فعلی خود را متوقف کند و خواستار مقررات صنعتی گسترده‌تر برای عادلانه‌تر کردن شرایط برای مرورگرهای رقیب شده است.

(اعتبار تصویر: آینده)

اخیراً گزارشی با عنوان «بر فراز لبه: استفاده از تاکتیک‌های طراحی برای تضعیف انتخاب مرورگر» منتشر کرد . با بیان اینکه کاربران باید این حق را داشته باشند که مرورگر خود را انتخاب کرده و بدون فعال بودن سیستم عامل خود از آن استفاده کنند باز می شود.

در ادامه، مایکروسافت را به استفاده از عناصر طراحی فریبنده متهم می‌کند و آنها را «الگوهای تاریک» می‌نامد که سعی می‌کنند کاربران را به‌طور نامحسوس در استفاده از مرورگر Edge خود مایکروسافت، که به‌طور پیش‌فرض در ویندوز 10 و ویندوز 11 نصب می‌شود، منحرف کنند (همانطور که چگونه اینترنت اکسپلورر در گذشته بود). موزیلا توضیح می دهد که این امر حتی دیده شدن را برای رقبا دشوار می کند، چه رسد به نصب و استفاده توسط کاربران ویندوز 11 ، از این رو رقبای Edge مانند کروم و فایرفاکس را در مضیقه قرار می دهد.

موزیلا در مورد برخی از تاکتیک‌هایی که ادعا می‌کند مایکروسافت از آن استفاده می‌کند جزئیات می‌دهد. آنها شامل اقداماتی مانند تزریق تبلیغات Edge هنگامی که کاربران به صفحه دانلود کروم رفتند یا زمانی که کاربران از جستجوی Bing در مرورگرهای دیگر استفاده می کردند، طراحی یک رابط ویندوز 11 عمدا گیج کننده، و مواردی از زبان گمراه کننده در اعلان هایی که شبیه هشدارهای سیستم هستند، می شود. می توانید شکایات موزیلا را به طور کامل در گزارش آن تحلیل کنید.

Surface Pro 8 در بیرون روی جدولی <a href= که ویندوز 11 دسکتاپ را نشان می دهد" class=" lazy-image-van" onerror="if(this.src && this.src.indexOf('missing-image.svg') !== -1){return true;};this.parentNode.replaceChild(window.missingImage(),this)" data-normal="https://vanilla.futurecdn.net/techradar/media/img/missing-image.svg" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/4gz9LmG8kt52cqXgABNuy4-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/4gz9LmG8kt52cqXgABNuy4-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/4gz9LmG8kt52cqXgABNuy4-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/4gz9LmG8kt52cqXgABNuy4-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/4gz9LmG8kt52cqXgABNuy4-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/4gz9LmG8kt52cqXgABNuy4-1200-80.jpg 1200w" data-sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" src="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/4gz9LmG8kt52cqXgABNuy4.jpg" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/4gz9LmG8kt52cqXgABNuy4.jpg">

(اعتبار تصویر: آینده)

گرد و غبار بلند شده است - بعد چه می شود؟

این سازمان پیشنهاد می کند که مایکروسافت انتخاب کاربر را محدود می کند و از رقابت منصفانه در بازار برای مرورگرها جلوگیری می کند. موزیلا کلمات را زیر پا نمی گذارد و از مایکروسافت می خواهد که در "طراحی های مضر" خود تجدید نظر کند. همچنین از تنظیم کننده ها می خواهد که درگیر شوند و رقابت عادلانه تر را تسهیل کنند.

پس ، توپ در زمین مایکروسافت است و این شرکت هنوز به گزارش موزیلا پاسخ نداده است. این اولین اتهامی نیست که به مایکروسافت (در میان سایر شرکت های فناوری) وارد می شود. برخی از شکایات موزیلا ممکن است در قانون آینده بازار دیجیتال (DMA) در اروپا که در مارس 2024 اجرایی می شود، مورد توجه قرار گیرد، پس خواهیم دید.

همانطور که بسیاری از کاربران با موزیلا موافق هستند، مایکروسافت پاسخ می‌دهد و رقابت اغلب برای مصرف‌کنندگان مفید است تا گزینه‌های بیشتر و نتایج بهتری داشته باشند. ما همچنین برای پاسخ به این گزارش با مایکروسافت تماس گرفته‌ایم.

بهتر است در نتیجه گیری عجله نکنید، اما مایکروسافت سابقه پرباری از شیوه های رقابت ضعیف در بازار دارد (که خوشبختانه بسیاری از مردم احتمالاً آن را به خاطر نمی آورند). مایکروسافت با رگولاتورها، از جمله زمانی که صحبت از مرورگرها به میان می‌آید، غریبه نیست - در دهه 1990 با چالش‌های قانونی متعددی در رابطه با بازار بحث‌برانگیز و شیوه‌های توزیع خود، به‌ویژه با برنامه‌هایی مانند اینترنت اکسپلورر ، مواجه شد. بیایید امیدوار باشیم که به عادت های قبلی برنگردد.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید ...

کامپیوتر نویس

کریستینا یک نویسنده محاسباتی مقیم بریتانیا است و به همه چیزهای محاسباتی، نرم افزاری، فناوری، ریاضیات و علوم علاقه مند است. او قبلاً مقالاتی در مورد فرهنگ عامه، اقتصاد و موضوعات متفرقه دیگر نوشته است.

او علاقه شخصی به تاریخ ریاضیات، علم و فناوری دارد. به ویژه، او از نزدیک هوش مصنوعی و بحث های با انگیزه فلسفی را دنبال می کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است