متن خبر

مورگان استنلی می‌گوید، تجارت آیفون در هند نسبت به اپل از کشورهای اتحادیه اروپا پیشی گرفته است

مورگان استنلی می‌گوید، تجارت آیفون در هند نسبت به اپل از کشورهای اتحادیه اروپا پیشی گرفته است

شناسهٔ خبر: 452866 -




شرط‌بندی بلندمدت اپل در هند شروع به پرداخت سود کرده است. مورگان استنلی در یادداشتی در روز جمعه نوشت: درآمد آیفون این شرکت در هند در سال 2023 با 42 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 8.7 میلیارد دلار رسید.

فروش آیفون در هند در سال 2023 با رشد 39 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 9.2 میلیون دستگاه رسید و آن را به پنجمین بازار بزرگ گوشی های هوشمند آیفون تبدیل کرد. مورگان استنلی گفت : تجارت آیفون هند اکنون از هر کشور مستقل اتحادیه اروپا بزرگتر است.

این بدان معناست که در CY23، هند 4 درصد از محموله‌ها و درآمد آیفون‌ها را به خود اختصاص داده است، در حالی که این رقم در CY22 3 درصد و 5 سال پیش 1 درصد بوده است. این در مقایسه با محموله‌های آیفون در چین است که 20 درصد از محموله‌ها و درآمد آیفون در سال 23 را تشکیل می‌دهد (به ترتیب 1 تا 2 واحد کاهش نسبت به سال قبل)».

در نهایت، این بدان معناست که هند به عنوان یک بازار مستقل هنوز آنقدر بزرگ نیست که بتواند افتی که امروز در بازار چین شاهد آن هستیم را جبران کند، اما اگر هند در همان مسیر به رشد خود ادامه دهد در حالی که محموله‌های آیفون در چین ثابت بماند، هند یک بازار خواهد بود. بازار آیفون بزرگتر از چین تا سال 2027.

رشد آیفون هند باعث افزایش تقاضای مصرف کنندگان برای دستگاه های ممتاز با ظرفیت ذخیره سازی بیشتر به جای آخرین مدل ها شده است. به گفته مورگان استنلی، میانگین آیفون های فروخته شده در هند در سال گذشته حدود 260 گیگابایت حافظه داشته که نسبت به سال 2022 افزایش 26 درصدی داشته است. میانگین قیمت فروش آیفون (ASP) هند با 2 درصد رشد سالانه به 940 دلار در سال 2023 رسید.

بر اساس داده های موسسه تحقیقاتی IDC به نقل از مورگان استنلی، پنج مدل برتر آیفون عرضه شده در این کشور عبارتند از آیفون 13، آیفون 14، آیفون 14 پلاس، آیفون 14 پرو و ​​آیفون 15 و 86 درصد از کل فروش را تشکیل می دهند. با قیمت 940 دلار، ASPهای آیفون هندی هنوز هم حدود 10 درصد از میانگین جهانی 1045 دلاری عقب هستند.

اپل هند را به عنوان یک موتور رشد بزرگ در آینده می بیند و سال گذشته دو فروشگاه خرده فروشی اول خود را در این کشور افتتاح کرد. این شرکت همچنین به طور فزاینده ای تولید آیفون خود را به کشور جنوب آسیا تغییر می دهد. مورگان استنلی تخمین می زند که درآمد این غول فناوری در هند تا سال 2032 به 40 میلیارد دلار برسد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است