متن خبر

من یک ماشین بدون Apple CarPlay خریدم و اصلاً آن را از دست نمی دهم – این یک مشکل است

من یک ماشین بدون Apple CarPlay خریدم و اصلاً آن را از دست نمی دهم – این یک مشکل است

شناسهٔ خبر: 447727 -




دست مردی <a href= که آیفون را در ماشین با صفحه نمایش CarPlay پشتش گرفته است" class=" block-image-ads hero-image" onerror="if(this.src && this.src.indexOf('missing-image.svg') !== -1){return true;};this.parentNode.replaceChild(window.missingImage(),this)" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/tSHZJE5JveoGUJAR3aBwN9-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/tSHZJE5JveoGUJAR3aBwN9-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/tSHZJE5JveoGUJAR3aBwN9-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/tSHZJE5JveoGUJAR3aBwN9-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/tSHZJE5JveoGUJAR3aBwN9-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/tSHZJE5JveoGUJAR3aBwN9-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/tSHZJE5JveoGUJAR3aBwN9-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/tSHZJE5JveoGUJAR3aBwN9.jpg">
(اعتبار تصویر: Shutterstock / هادریان)

من ماشینی خریدم که آنقدر قدیمی است که اپل کارپلی یا اندروید اتو ندارد و آن را دوست دارم. این یک BMW قدیمی است و دارای USB است اما هیچ چیز زیبایی ندارد. من از سیستم ناوبری داخلی برای نقشه ها، بلوتوث برای موسیقی استفاده می کنم و می دانید چیست؟ من اصلا دلم برای CarPlay تنگ نشده. در واقع خیالم راحت است که دیگر مجبور نیستم به گوشی هوشمندم اعتماد کنم. این یک مشکل بزرگ برای اپل و گوگل است. CarPlay و Android Auto از هر نظر اوضاع را بدتر کرده اند، نه بهتر.

ماشین قدیمی من چه کاری انجام می دهد که CarPlay انجام نمی دهد؟ بیایید با کارهایی که انجام نمی دهد شروع کنیم. هرگز یخ نمی زند. وقتی از موسیقی به نقشه‌ها تغییر می‌کنم، مکثی بی‌پایان نمی‌بینم که باعث شود فکر کنم آیا نیاز به راه‌اندازی مجدد… چیزی دارم. تنها چیزی که دوباره راه اندازی می کنم موتور احتراق داخلی است. سیستم ناوبری فقط کار می کند.

با Android Auto و CarPlay، من دائماً در حال مبارزه با اشکالات و اشکالات هستم. هنگامی که من در حال گوش دادن به یک کتاب صوتی Audible هستم، صدا از کار می افتد، یا Waze درست زمانی که به یک پیچ مهم نزدیک می شوم آویزان می شود و من را با یک نقشه یخ زده روی صفحه نمایشم می گذارد.

عالی. اکنون می‌توانم ماشینم را که با سرعت 55 مایل در ساعت رانندگی می‌کنم عیب‌یابی کنم، در حالی که سعی می‌کنم در مورد خروجی که به تازگی از دست داده‌ام چه کار کنم.

تجربه BMW AR

سردبیر ما AR را در BMW امتحان می کند، که ممکن است ایده بدی باشد (اعتبار تصویر: آینده)

این در صورتی است که قبل از شروع مشکلات به جاده برسم. من دائماً از طریق Android Auto و CarPlay با مشکلات اتصال روبرو هستم. در اندروید، دستگاه من نه تنها از بلوتوث قطع می شود (چرا برای اتصال سیمی CarPlay به BT نیاز دارم؟)، بلکه ماشین من را از فهرست دستگاه های بلوتوث من حذف می کند. من این اتفاق را در بهترین تلفن های Samsung Galaxy و Google Pixel و بیش از یک بار دیده ام.

آیفون 15 پرو مکس اپل من به اندازه کسری قابل اعتمادتر است. من مشکلات اتصال کمتری دارم، اما CarPlay همچنان اغلب هنگامی که نیاز به جابجایی بین برنامه‌ها، به‌ویژه برنامه‌هایی که محتوای صوتی را پخش می‌کنند، متوقف می‌شود.

یک بار، اشتباه هولناکی را مرتکب شدم که نرم‌افزار iOS 17 بتای اپل را اجرا کردم در حالی که برای CarPlay به آیفون خود متکی بودم. CarPlay در هر سفر خراب می شد. دوستان من هرگز این کار را تکرار نمی کنم. این یک تجربه دلخراش از خرابی نرم‌افزارهای پرسرعت بود و در مواقع اضطراری نمی‌توان آن را از نرم‌افزار بتا کاهش داد.

دکمه ها خوب هستند، صفحه نمایش لمسی بد هستند

من از تلفنم در آشپزخانه استفاده می کنم، اما از آن برای خرد کردن سبزیجات استفاده نمی کنم

ماشین من کامل نیست. سیستم سرگرمی پیچیده iDrive BMW کاملا بدنام است. با این حال، من به شدت آن را به iPhone 15 Pro Max یا Pixel 8 Pro یا Galaxy S24 Ultra ترجیح می دهم که سیستم من را کنترل کند. ممکن است دستیار صوتی و ویژگی های پیام رسانی را نداشته باشد. پیمایش فقط با شماره گیری دستی و فشار دادن دکمه ممکن است سخت باشد. هنوز هم خیلی بهتر از یک صفحه نمایش لمسی است.

چیز مورد علاقه من در مورد ماشینم روشی است که از نمایشگرهای لمسی دوری می کند. دارای شش دکمه قابل برنامه ریزی است و می توانید آنها را برای انجام هر کاری روی صفحه نمایش برنامه ریزی کنید. به جای ایستگاه های رادیویی، می توانم دکمه هایی را برای میانبرهای پیمایش یا موسیقی یا رایانه سفر برنامه ریزی کنم.

اپل کارپلی در پورشه و استون مارتین

مفهوم پورشه از CarPlay که کل دانگ ماشین را کنترل می کند (اعتبار تصویر: ماشین و راننده)

برای هر کار معمولی نیازی نیست چندین بار روی صفحه لمسی ضربه بزنم. وقتی می خواهم به خانه بروم، دکمه شماره 1 را فشار می دهم. من می توانم بدون نگاه کردن این کار را انجام دهم، زیرا یک دکمه واقعی و بزرگ است. ب‌ام‌و (در آن روزگار) به‌جای تمرکز بر یک نمایشگر کوچک، متوجه شد که دکمه‌ها کارآمدتر هستند. ای کاش شرکت های خودروسازی و گوشی سازان بیشتری این مسیر را به خاطر بسپارند.

من می خواهم CarPlay و Android Auto را دوست داشته باشم. تلفن من هوشمند است و تمام آهنگ‌ها، کتاب‌های صوتی و میانبرهای پیمایش من از قبل بارگذاری شده است. تلفن من فقط با گوش دادن به من می‌تواند پیام‌های متنی ارسال کند و می‌تواند اعلان‌ها را برای فیلتر کردن موارد بی‌اهمیت در اولویت قرار دهد.

گوشی من باید جزئی از ماشین من باشد، اما نباید مرکز آن باشد. من از تلفنم در آشپزخانه استفاده می کنم، اما از آن برای خرد کردن سبزیجات استفاده نمی کنم. من از آن برای خواندن یک دستور استفاده می کنم، من از آن برای هم زدن قابلمه استفاده نمی کنم.

یک ماشین باید ضد خطا باشد، اما یک گوشی هوشمند ممکن است از کار بیفتد

در ماشین، گوشی من باید اطلاعات و محتوا را ارائه دهد، اما نباید دکمه ها و دستگیره ها باشد. گوشی‌ها از نظر دکمه‌ها و دستگیره‌ها وحشتناک هستند، و ما دکمه‌ها و دستگیره‌های واقعی را در جای خود داریم. باید چشمم به جاده باشد. یک صفحه نمایش لمسی برای رانندگی بسیار احمقانه است، ما به خودروسازان و سازندگان تلفن اجازه دادیم تا در این زمینه همکاری کنند.

تسلا اطلاعات سرگرمی

این داخلی تسلا مدل Y حداقل به دوجین دستگیره بیشتر نیاز دارد (اعتبار تصویر: تسلا)

گوشی‌های هوشمند طوری ساخته نشده‌اند که در هنگام پرتاب کردن در بزرگراه پشت دو تن فلز و بنزین، ضد خطا باشند. ماشین من طوری ساخته شده است که در هر شرایطی فورا پاسخ دهد. دوربین پشتیبان وقتی ماشین را در عقب قرار می‌دهم ظاهر می‌شود تا کسی را پشت سرم زیر پا نگذارم.

گوشی هوشمند من آنقدرها پاسخگو نیست. اگر گوشی خراب شد پس چی؟ سریع ریستارت نمیشه اشکالات نرم افزاری وجود دارد و منجمد می شود و من فقط قرار است با آن زندگی کنم. چه کسی اجازه داد این چیز پشت فرمان باشد؟

ما باید به این تصور مضحک بخندیم که آینده کاملاً صفحه نمایش لمسی است و به ابزارهایی که کار می کنند بازگردیم. تا زمانی که صفحه لمسی گوشی من عملکرد بهتری نسبت به دستگیره استریوی ماشینم نداشته باشد، همچنان از دکمه برای افزایش صدا استفاده می کنم و CarPlay را خاموش می کنم.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

ویرایشگر موبایل ایالات متحده

فیل برن یک صدای برجسته در تحلیل های لوازم الکترونیکی مصرفی است که بیش از 20 سال پیش اولین دستگاه خود ( Sony D-EJ01 Discman) را برای eTown.com تحلیل کرده است. او از قبل از آیفون، برای سایت‌های مختلفی از جمله PCMag، infoSync، PhoneScoop و Slashgear درباره تلفن‌ها و فناوری تلفن همراه می‌نوشت. او دارای مدرک کارشناسی ارشد نظریه فرهنگی از دانشگاه کارنگی ملون است.

فیل، بازبین داخلی سامسونگ موبایل بود و ماه‌ها قبل از راه‌اندازی، نظرات و پیش‌بینی‌های خود را درباره دستگاه‌های جدید محرمانه می‌نوشت. او در سال 2017 آنجا را ترک کرد. او در یک فروشگاه اپل در نزدیکی بوستون، MA، در اوج محبوبیت iPod کار می کرد. او یک معلم انگلیسی دبیرستان در مدارس Title I بوده است و یک نجات غریق گواهی شده است. علاقه او به گوشی های هوشمند و پوشیدنی ها است و مطمئن است که چیز بزرگ بعدی گوشی هایی خواهد بود که روی صورت خود می زنیم.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است