متن خبر

مدیر عامل هوش مصنوعی پایداری استعفا می دهد زیرا “شما نمی خواهید هوش مصنوعی متمرکز را با هوش مصنوعی متمرکز تر شکست دهید”

مدیر عامل هوش مصنوعی پایداری استعفا می دهد زیرا “شما نمی خواهید هوش مصنوعی متمرکز را با هوش مصنوعی متمرکز تر شکست دهید”

شناسهٔ خبر: 459368 -




بنیانگذار و مدیر اجرایی Stability AI عماد مستق از نقش اصلی و هیئت مدیره استارت آپ تک شاخ کناره گیری کرده است، این شرکت buzzy جمعه شب اعلام کرد که دومین استارتاپ داغ هوش مصنوعی است که تغییرات عمده ای را در این هفته تجربه می کند.

هوش مصنوعی پایداری، که توسط سرمایه‌گذارانی از جمله Lightspeed Venture Partners و Coatue Management حمایت می‌شود، جایگزین دائمی فوری برای نقش مدیرعامل ندارد، اما مدیر ارشد اجرایی خود شان شان وانگ و کریستین لافورت، مدیر ارشد اجرایی خود را به عنوان مدیرعامل موقت منصوب کرده است. یک پست وبلاگ

هوش مصنوعی پایداری، که بیش از نیمی از استعدادهای کلیدی خود را در سه ماهه اخیر از دست داده است، بيان کرد که Mostaque برای دنبال کردن هوش مصنوعی غیرمتمرکز استعفا می دهد. در یک سری پست در X، Mostaque با اشاره به ساختار مالکیت استارت آپ های برتر هوش مصنوعی مانند OpenAI و Anthropic، اظهار داشت که نمی توان "هوش مصنوعی متمرکز" را با "هوش مصنوعی متمرکز" شکست داد.

او همچنین اظهار داشت که تصمیم او برای کناره گیری از نقش اول بوده است زیرا بیشترین تعداد سهام کنترلی را در اختیار دارد. ما باید در هوش مصنوعی شفاف‌تر و مدیریت توزیع‌شده‌تری داشته باشیم، زیرا اهمیت آن بیشتر و بیشتر می‌شود. مشکل سختی است، اما من فکر می‌کنم که می‌توانیم آن را حل کنیم...» او گفت . تمرکز قدرت در هوش مصنوعی برای همه ما بد است. تصمیم گرفتم برای رفع این مشکل در Stability و جاهای دیگر کناره گیری کنم.

بر اساس گزارش بلومبرگ، خروج Mostaque از Stability AI، استارتاپی که به دلیل ابزار محبوب تولید تصویر Stable Diffusion شناخته می شود، در بحبوحه مبارزه مداوم در استارتاپی رخ می دهد که طبق گزارش بلومبرگ، از اکتبر 2023 حدود 8 میلیون دلار در ماه هزینه می کرد. این استارت آپ به طور ناموفق تلاش کرده بود تا بودجه جدیدی را با ارزش 4 میلیارد دلار جمع آوری کند.

به نظر می رسد که Mostaque حدود یک سال پیش افزایش درآمد را در اولویت قرار نمی داد. در پستی در X در سال گذشته، او سرگرمی خود را از «تمرکز عجیب شرکت‌های هوش مصنوعی بر درآمد» ابراز کرد، حتی به این دلیل که «فناوری مفید است، اما به‌طور مبهم به بلوغ نمی‌رسد، زیرا پیشرفت‌های جدید تقریباً روزانه اتفاق می‌افتد». او چندین مثال از جمله MagicLeap را ذکر کرد که میلیاردها دلار قبل از درآمدزایی هزینه کرد.

«بازده تحقیق و توسعه هوش مصنوعی مولد مناسب‌تر از هر چیزی که دیده‌ایم برای بازار واضح‌تر و سریع‌تر است. به عنوان مثال، این امر ارزش اقتصادی بیشتری نسبت به خودروهای خودران ایجاد می کند، کل سرمایه گذاری در آن 100 میلیارد دلار بوده است که هیچ درآمدی ندارد.

نظرات او در ردیت در ماه گذشته بینش هایی را در مورد تغییر تمرکز ارائه کرد. "ما در حال حاضر خوب و جلوتر از پیش بینی های امسال کار می کنیم. هدف ما مثبت بودن جریان نقدینگی در سال جاری است، فکر می‌کنیم می‌توانیم زودتر به این هدف برسیم.

"بازار بزرگ است و مدل های باز برای لبه و تمام صنایع تحت نظارت مورد نیاز است. به همین دلیل است که ما یکی از تنها شرکت هایی هستیم که داده ها، کدها، جزئیات اجرای آموزشی و موارد دیگر را باز می کنیم. مدل‌های سفارشی، مشاوره و موارد دیگر، بازارهای بزرگ و مدل‌های تجاری بسیار معقول در این زمینه هستند، زیرا در سال آینده وارد پذیرش سازمانی می‌شویم، سال گذشته فقط آزمایش بود.

اعلام Stability AI یک هفته قابل توجه برای صنعت هوش مصنوعی را در بر می گیرد. Inflection AI، استارت آپی که حدود 1.5 میلیارد دلار جمع آوری کرده بود، روز دوشنبه اعلام کرد که دو نفر از بنیانگذاران آن و همچنین چندین کارمند دیگر به مایکروسافت ملحق شده اند، که آخرین دور سرمایه گذاری این استارت آپ را رهبری کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است