متن خبر

مجریان ضد انحصار اذعان دارند که در حال رقابت برای درک چگونگی مقابله با هوش مصنوعی هستند

مجریان ضد انحصار اذعان دارند که در حال رقابت برای درک چگونگی مقابله با هوش مصنوعی هستند

شناسهٔ خبر: 447394 -




دیروز در کنفرانسی در بروکسل شنیده شد که مجریان ضدانحصار در هر دو سوی اقیانوس اطلس در حال تلاش برای به دست آوردن کنترل هوش مصنوعی هستند. مجریان قانون رقابت ایالات متحده پیشنهاد کردند که این لحظه ای است که نیازمند "هوشیاری فوق العاده" و تمرکز روشن بینانه بر نحوه عملکرد بازار است.

از طرف اروپایی، مجریان ضد انحصار در مورد چگونگی واکنش به ظهور هوش مصنوعی مولد مردد به نظر می‌رسند - با خطر آشکار رژیم جدید و درخشان بلوک پیش از پیش برای دروازه‌بانان دیجیتالی که یک هدف فناوری در حال تغییر را از دست می‌دهند.

این رویداد - که توسط اقتصاددان کریستینا کافرا سازماندهی شد و با عنوان ضدانحصار، مقررات و نظم نوین جهانی برگزار شد - میزبان مجریان رقابت سنگین از ایالات متحده و اتحادیه اروپا، از جمله لینا خان، رئیس FTC و جاناتان کانتر، دستیار دادستان کل وزارت دادگستری، همراه با مدیر کل بخش رقابت اتحادیه اروپا، اولیویه گورسنت، و روبرتو ویولا، که ریاست بخش دیجیتال این اتحادیه را بر عهده دارد و از اوایل ماه آینده اجرای قانون بازارهای دیجیتال (DMA) را در مورد غول‌های فناوری نگهبانی آغاز خواهد کرد.

در حالی که گپ و بيان کرد کنفرانس فراتر از اقتصاد دیجیتال بود، بسیاری از بحث ها دقیقاً در اینجا متمرکز بود - و به طور خاص، روی پدیده بزرگ بودن (فناوری بزرگ به علاوه داده های بزرگ و هوش مصنوعی محاسباتی) و اینکه در مورد آن چه باید کرد.

مجریان آمریکایی هوش مصنوعی را هدف قرار می دهند

زمانی که بازارها یکپارچه شوند، پرونده ها زمان زیادی می برد. انجام اقدامات اصلاحی واقعاً چالش برانگیز است. ربکا اسلاتر، کمیسر FTC هشدار داد، پس آنچه باید انجام دهیم این است که در آینده به این فکر کنیم که چگونه می توان بازارها را به صورت رقابتی در ابتدا ایجاد کرد، نه صرفاً اقدامات اصلاحی پس از فشرده شدن یک مشکل. پس به همین دلیل است که در حال حاضر گفتگوهای زیادی درباره هوش مصنوعی می شنوید - و از آژانس های رقابت هم می شنوید.

خان، رئیس FTC، با صحبت از طریق پیوند ویدیویی از ایالات متحده، این موضوع را بیشتر توضیح داد - گسترش و پذیرش ابزارهای هوش مصنوعی را به عنوان یک "فرصت کلیدی" برای آژانس خود توصیف کرد تا برخی از درس های دوره وب 2.0 را در عمل به کار ببرد. او بيان کرد که فرصت‌هایی برای تنظیم‌کننده‌ها از دست رفته است تا وارد عمل شوند و قوانین بازی را شکل دهند.

«این احساس وجود داشت که این بازارها آنقدر سریع در حال حرکت هستند که بهتر است دولت فقط عقب نشینی کند و از سر راه خارج شود. و دو دهه پس از آن، ما هنوز از پیامدهای آن درگیر هستیم. ما شاهد تحکیم و پذیرش مدل های کسب و کار استثمارگرانه بودیم که اثرات فاجعه باری برای شهروندان ما دارد. ما شاهد بودیم که شرکت‌های مسلط می‌توانند مجموعه‌ای از تهدیدات نوپای خود را به گونه‌ای بخرند که خندق آنها را برای مدت طولانی مستحکم کند.

البته FTC به عنوان یک پرونده علیه متا، ادعا می کند که خرید واتس اپ و اینستاگرام غیرقانونی بوده است. پس ، ما فقط می‌خواهیم مطمئن شویم که از آن تجربیات درس می‌گیریم و برخی از آن گام‌های اشتباه را تکرار نمی‌کنیم، که فقط نیازمند هوشیاری فوق‌العاده است. »

بخش ضد انحصار وزارت دادگستری ایالات متحده «کارهای زیادی» در رابطه با هوش مصنوعی و رقابت دارد، از جمله تحقیقات فعال «بیشمار»، به گفته کانتار، که پیشنهاد داد وزارت دادگستری در صورت شناسایی موارد نقض قانون، از اقدام دریغ نخواهد کرد. می‌خواهد "به اندازه کافی سریع برای ایجاد تفاوت" درگیر شود.

او در این کنفرانس گفت: "ما یک سازمان مجری قانون هستیم و تمرکز ما بر این است که مطمئن شویم قانون را در این فضای مهم اجرا می کنیم." برای انجام این کار، باید آن را درک کنیم. ما هم باید تخصص داشته باشیم. اما باید ابهام زدایی از هوش مصنوعی را آغاز کنیم. من فکر می‌کنم در مورد آن با این عبارات بسیار بزرگ تقریباً به گونه‌ای صحبت می‌شود که گویی این فناوری خیالی است - اما واقعیت این است که اینها بازارها هستند و ما باید از تراشه تا کاربر نهایی درباره آن فکر کنیم.

"و پس محل اقامت آنها کجاست؟ غلظت آنها کجاست؟ اقدامات انحصاری آنها کجاست؟ ممکن است در تراشه ها باشد. می تواند در مجموعه داده ها باشد. می تواند در توسعه و نوآوری در الگوریتم ها باشد. این می تواند در پلتفرم های توزیع و نحوه رساندن آنها به کاربران نهایی باشد. این می تواند در فناوری های پلت فرم و API هایی باشد که برای کمک به توسعه بخشی از آن فناوری استفاده می شود. اینها مسائل واقعی هستند که پیامدهای واقعی دارند.»

کانتار بيان کرد که وزارت دادگستری در حال "سرمایه گذاری هنگفت" است، از جمله در فناوری و فناوران خود، تا "اطمینان حاصل کند که ما این مسائل را در سطح مناسبی از پیچیدگی و عمق درک می کنیم" - نه تنها برای اینکه بتواند قدرت شلیک برای اجرای قانون را داشته باشد. غول‌های هوش مصنوعی، اما به‌طور ضمنی، به‌عنوان نوعی شوک‌درمانی برای جلوگیری از افتادن در دام فکر کردن به بازار به‌عنوان یک فناوری واحد «تقریباً غیرقابل دسترس» اشاره کرد. و او استفاده از هوش مصنوعی را به نحوه استفاده از یک کارخانه در بخش های مختلف تجارت و صنایع مختلف تشبیه کرد.

طعم‌ها و پیاده‌سازی‌های مختلفی وجود خواهد داشت. و بسیار مهم است که ما شروع به کاوش و داشتن یک رویکرد پیچیده و عملی برای نحوه تفکر خود در مورد این مسائل کنیم. «از آنجایی که واقعیت این است که یکی از واقعیت‌های این نوع بازارها این است که آنها تأثیرات بازخوردی عظیمی دارند. و پس ، خطر این که این بازارها اوج بگیرند، خطر تبدیل شدن این بازارها به نقاط خفه کننده غالب، شاید حتی بیشتر از انواع دیگر بازارها، بازارهای سنتی تر باشد. و تأثیر آن بر جامعه در اینجا بسیار عظیم است، و پس ما باید مطمئن شویم که اکنون کار را انجام می‌دهیم، در مرحله اول، تا در مقابل این مسائل غلبه کنیم تا مطمئن شویم که رقابت را حفظ می‌کنیم.»

در پاسخ به این سوال که FTC چگونه با هوش مصنوعی برخورد می کند، خان نشان داد که چگونه آژانس همچنین تیمی از فناوران داخلی ایجاد کرده است - که او بيان کرد که این آژانس را قادر می سازد "لایه به لایه" از تراشه ها، ابر و محاسبات تا مدل ها و برنامه های اساسی پیش برود. ، برای کنترل خواص کلیدی اقتصادی و جستجوی گلوگاه های در حال ظهور.

«منشأ آن تنگنا چیست؟ آیا می دانید مشکلات عرضه و محدودیت های عرضه وجود دارد؟ آیا قدرت بازار است؟ آیا این مزیت های خودتقویت کننده داده ها است که در معرض خطر قفل شدن در برخی از بازیکنان غالب موجود است - و پس این یک لحظه تشخیص است و قصد داریم مطمئن شویم که تجزیه و تحلیل و درک ما در سراسر پشته دقیق است تا بتوانیم از هر خط مشی استفاده کنیم. یا ابزارهای اجرایی مناسب برای تلاش برای پیشروی تا جایی که می توانیم. یا حداقل دهه ها و دهه ها عقب نمانید.»

شکی نیست که این ابزارها می‌توانند فرصت‌های عظیمی را فراهم کنند که واقعاً می‌تواند رشد و نوآوری را تسریع کند. اما، از نظر تاریخی، شاهد بوده‌ایم که این لحظه‌های عطف تکنولوژیک و اختلال می‌توانند بازارها را باز کنند یا می‌توانند برای بستن بازارها و دو برابر کردن قدرت انحصاری موجود مورد استفاده قرار گیرند. و پس ما نگاهی جامع به پشته هوش مصنوعی می اندازیم."

خان به تحقیق 6(b) که FTC در ماه گذشته راه اندازی کرد، با تمرکز بر هوش مصنوعی و سرمایه گذاری های مولد اشاره کرد، که به گفته او به دنبال درک این موضوع است که آیا انتظارات انحصاری وجود دارد یا اشکال دسترسی ممتازی که ممکن است به برخی از شرکت های مسلط این توانایی را بدهد که اعمال نفوذ یا کنترل بر استراتژی کسب و کار به روشی که می تواند رقابت را تضعیف کند.

او همچنین حفاظت از مصرف کننده و اجبار حریم خصوصی آژانس را به عنوان مهم ترین نکته در نظر گرفت. ما از روش‌هایی آگاه هستیم که در آن شما هم تغییر شکل توسط بازیکنان را می‌بینید، بلکه از روش‌هایی که در آن شرکت‌های کنگلومرا می‌توانند گاهی اوقات مزیت بیشتری در بازار کسب کنند، اگر داده‌ها را از یک بازو جمع‌آوری کنند و سپس قادر به استفاده بی‌پایان از آن باشند، آگاه هستیم. در سراسر عملیات تجاری پس اینها تنها بخشی از مسائلی است که در ذهن ما وجود دارد.»

ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که گرسنگی برای خلاء کردن داده‌های افراد که از انگیزه اصلاح و بهبود مداوم مدل‌های شما ناشی می‌شود، منجر به نقض عمده حریم خصوصی افراد نمی‌شود. در حال حاضر این به معنای یک سری دلایل دیگر برای درگیر شدن در نظارت بر شهروندان نیست. و به این ترتیب که اینها مسائلی هستند که ما نیز به آنها فکر می کنیم.»

اسلاتر گفت : «ما در مورد درس‌هایی که از رویکرد دست‌اندراز به عصر رسانه‌های اجتماعی آموخته‌ایم آگاهی زیادی داریم. «و نمی‌خواهم آن را تکرار کنم. سؤالات واقعی در مورد اینکه آیا ما قبلاً لحظه ای را از دست داده ایم با توجه به تسلط مدیران بزرگ در ورودی های حیاتی برای هوش مصنوعی، چه تراشه ها یا محاسبات، وجود دارد. اما من فکر می کنم که ما حاضر نیستیم یک قدم به عقب برداریم و بگوییم که این قبلاً اتفاق افتاده است، پس باید آن را رها کنیم.

"من فکر می کنم ما می گوییم چگونه می توانیم مطمئن شویم که این چیزها را درک کرده و به جلو حرکت می کنیم؟ به همین دلیل است که ما دوباره سعی می کنیم از همه ابزارهای قانونی متفاوتی که کنگره در اختیار ما قرار داده است برای پیشبرد استفاده کنیم، نه فقط موارد اجرایی قبلی یا چالش های ادغام."

کمیسیونر سابق FTC، روهیت چوپرا، که اکنون مدیر دفتر حمایت مالی مصرف کننده است، نیز از پلتفرم کنفرانس برای ارائه یک فراخوان برای اقدام در زمینه هوش مصنوعی استفاده کرد و هشدار داد: «این بر عهده ماست، زیرا می بینیم شرکت های بزرگ فناوری و دیگران به گسترش امپراتوری های خود ادامه می دهند، زیرا این وظیفه تنظیم کننده ها نیست که آنها را پرستش کنند، بلکه نظارت کنندگان باید عمل کنند."

«من فکر می‌کنم در واقع بخش خصوصی باید بخواهد که دولت درگیر شود تا مطمئن شود که رقابتی برای بالاست و نه مسابقه پایین‌تر. این یک نوآوری معنادار است، نه نوآوری جعلی و متقلبانه. او گفت که این امر برای انسان بهبود می‌یابد و فقط برای یک کلیک در بالای صفحه مفید نیست.

اتحادیه اروپا سهام فناوری بزرگ را تحلیل می کند

در طرف اروپایی، مجریانی که به صحنه کنفرانس رفتند، با سؤالاتی در مورد تغییر نگرش به M&A فناوری بزرگ مواجه شدند، با مثال اخیر آمازون که تلاش خود برای خرید iRobot را در مواجهه با مخالفت کمیسیون کنار گذاشت. و چگونه – یا اینکه – هوش مصنوعی در محدوده DMA جدید اتحادیه اروپا قرار می گیرد.

کافرا از خود پرسید که آیا کنار گذاشتن خرید iRobot توسط آمازون، سیگنالی از سوی اتحادیه اروپا است مبنی بر اینکه نباید برخی از معاملات فناوری را انجام داد - با این سوال که آیا تغییری در نگرش بلوک به M&A فناوری بزرگ صورت گرفته است؟ Guersent از DG Comp در پاسخ بيان کرد که تنظیم کننده های منطقه ای مدتی است که با چنین ادغام هایی راحت نبوده اند.

او استدلال کرد: "من فکر می کنم سیگنال مدتی پیش داده شد." منظورم این است که به Adobe Figma فکر کنید. به Nvidia Arm فکر کنید. به متا کوستومر فکر می‌کند، و حتی فکر می‌کند - همانطور که در فرانسه می‌گوییم فقط برای دادن کلیسای وسط دهکده - به مایکروسافت اکتیویژن فکر کنید. پس من فکر نمی کنم که ما سیاست خود را تغییر دهیم. من فکر می‌کنم واضح است که پلتفرم‌ها، به‌عنوان واژگان قرن بیستم، از بسیاری جهات آپشن های زیادی از آنچه را که ما به آن امکانات ضروری می‌نامیدیم، به دست آوردند.»

من نمی‌دانم که [آمازون iRobot] را ممنوع می‌کردیم یا نه، اما مطمئناً DG Comp و EVP [Margrethe] Vestager به کالج پیشنهاد انجام این کار را می‌دادند و من هیچ نشانه‌ای ندارم که کالج با آن مشکلی داشته باشد. ،" او اضافه کرد. " پس فرض امن احتمالاً با آن خوب است. اما، برای من، این یک مورد نسبتاً کلاسیک است، حتی اگر کمی ظریف‌تر باشد - ما هرگز نمی‌دانیم زیرا تصمیمی را که پیش‌نویس کرده‌ایم منتشر نمی‌کنیم - ارجاع به خود. ما فکر می کنیم که ما برای این کار موارد بسیار خوبی داریم. شواهد زیادی. و ما در واقع فکر می کنیم که به همین دلیل آمازون تصمیم گرفت پرونده را کنار بگذارد - به جای اینکه یک تصمیم منفی بگیرد و آن را در دادگاه به چالش بکشد.

او پیشنهاد کرد که این بلوک تفکر خود را در مورد M&A فناوری بزرگ تکامل داده است - بيان کرد که این یک "منحنی یادگیری" بوده و به ادغام WhatsApp WhatsApp در سال 2014 به عنوان چیزی شبیه به یک پنی افت اشاره کرد.

پس از اینکه متا (در آن زمان فیس بوک) به آن بيان کرد که نمی تواند به طور خودکار حساب های کاربری را بین این دو پلتفرم تطبیق دهد، اتحادیه اروپا از این قرارداد صرف نظر کرد. چند سال بعد دقیقاً همان کاری را کرد که ادعا می کرد نمی تواند. و چند سال بعد در فیس بوک به دلیل یک پرونده گمراه کننده توسط اتحادیه اروپا 122 میلیون دلار جریمه شد. اما آسیب به حریم خصوصی کاربر - و تقویت بیشتر قدرت بازار - انجام شد.

Guersent درباره خرید فیس‌بوک واتس‌اپ گفت: «نمی‌دانم امروز آن را می‌پذیریم یا نه. اما این [حدود] هشت سال پیش بود. و اینجاست که ما شروع کردیم به گفتن اینکه ما فاقد عمق بازتاب هستیم. ما هرگز به اندازه کافی در مورد آن فکر نکرده بودیم. ما کار تجربی نداشتیم... مثل همه چیز این نیست که شما یک روز صبح از خواب بیدار شوید و تصمیم بگیرید که من سیاستم را تغییر دهم. طول می کشد."

«این در مورد استحکام است. و البته پیچیدگی شیوه‌ها، پیچیدگی کاری که می‌توانستند انجام دهند، یا واقعاً انجام می‌دهند، در حال افزایش است و پس ، پیچیدگی تحلیل نیز باید افزایش یابد. و این یک چالش واقعی و همچنین تعداد داده هایی است که ما باید خرد کنیم.»

اگر گورسنت مایل بود به برخی از گام‌های اشتباه گذشته اعتراف کند، منطقی نبود که اتحادیه اروپا برای تصحیح مسیر عجله دارد - حتی در حال حاضر، رژیم جدید و درخشان خود را در پیش گرفته است.

او درباره DMA پیش‌بینی کرد: «یک منحنی یادگیری وجود دارد و خواهد بود». شما نباید از ما انتظار داشته باشید که ایده های روشنی در مورد آنچه که در زیر نور خورشید انجام دهیم داشته باشیم. مطمئناً نه با 40 نفر - یک پیام کوچک برای هر کسی که نظری در مورد کارکنان دارد.

او در ادامه به ایجاد تردید در مورد اینکه آیا هوش مصنوعی باید مستقیماً در محدوده مقررات قرار گیرد یا خیر، گفت: مسائل ناشی از هوش مصنوعی و رقابت ممکن است به بهترین نحو با یک تلاش تیمی گسترده‌تر که در تنظیم‌کننده‌های رقابت ملی در سراسر اتحادیه اروپا حلقه می‌زند، حل شود، نه صرفاً کارکنان (کوچک) خود کمیسیون از مجریان دروازه بان.

«به جلو برویم، ابر را داریم. ما هوش مصنوعی داریم. هوش مصنوعی اساساً در همه زمینه ها یک موضوع تفرقه انگیز است. ما ... انواع بسته بندی، گره زدن و چیز جدیدی نداریم، اما آیا باید مشخص شود؟ آیا این یک مشکل DMA است؟ آیا موضوع یک یا دو یا معادل ملی است؟» او گفت. من فکر می‌کنم تنها راه برای مقابله مؤثر با این مسائل - برای من، می‌دانم، برای همکارانم - در ECN [شبکه رقابت اروپایی] است، زیرا ما به توده‌ای حیاتی از مغز و نیروی انسانی نیاز داریم که کمیسیون چنین نمی‌کند. نداشته و در آینده نزدیک نخواهم داشت.»

بیشتر بخوانید

گوشت ارزان می‌شود؟


گورسنت همچنین در کنفرانس با دوبله کردن رقابت صرفاً یک غذای جانبی، در مورد مسائل پیچیده جهانی که او پیشنهاد کرده بود، چند پر را به هم زد - اظهاراتی که باعث شد او در حین نوبت خود در صحنه کنفرانس، کمی از او مخالفت کند.

"من با آن موافق نیستم. من فکر می کنم رقابت زیربنای همه کارهای دولت است و در آن نقش دارد. و ما این کار را یا با چشمان باز انجام خواهیم داد و به تأثیر رقابتی سیاست ها و انتخاب های مختلف دولت فکر می کنیم یا با چشمان بسته این کار را انجام خواهیم داد. اما در هر صورت ما بر رقابت تأثیر خواهیم گذاشت.

یکی دیگر از مجریان اتحادیه اروپا، روبرتو ویولا از DG Connect، کمی مثبت تر به نظر می رسد که جدیدترین ابزار اتحادیه ممکن است برای رسیدگی به سوء استفاده از بازار مبتنی بر هوش مصنوعی توسط غول های فناوری مفید باشد. اما به طور مستقیم در خلال یک گفتگوی جانبی با کافرا از او پرسیده شد که آیا (و چه زمانی) موضوع بازیگران قدرت بازار که قدرت خود را به هوش مصنوعی گسترش می‌دهند - «به دلیل اینکه زیرساخت‌های حیاتی، ورودی‌های حیاتی دارند» - توسط کمیسیون مورد تحلیل قرار خواهد گرفت، او حول یک پاسخ رقصید. .

«یک دستیار صوتی، یک موتور جستجو، ابر و هر چیز دیگری بگیرید. بلافاصله متوجه می‌شوید که هوش مصنوعی می‌تواند خیلی سریع در محدوده DMA قرار گیرد.» او پاسخ داد. در مورد DSA [قانون خدمات دیجیتال (DSA) - که برای پلتفرم‌های بزرگ‌تر، الزامات شفافیت و مسئولیت‌پذیری را در الگوریتم‌هایی که ممکن است خطرات سیستمی ایجاد کنند، به ارمغان می‌آورد. اگر به سمت نوع بیشتری از مخاطرات اجتماعی ختم شود. منظورم این است که اگر موتور جستجویی که در محدوده DSA قرار دارد از هوش مصنوعی تغذیه می‌شود، آنها در محدوده هستند.»

او با فشار بر فرآیندی که - حداقل در مورد DMA - برای وارد کردن ابزارهای هوش مصنوعی در محدوده قوانین قبلی لازم است، اذعان کرد که احتمالاً هیچ‌گونه تعیین یک شبه وجود نخواهد داشت. اگرچه او پیشنهاد کرد که برخی از کاربردهای هوش مصنوعی ممکن است به طور غیرمستقیم در محدوده رژیم قرار گیرند، به دلیل اینکه کجا و چگونه به کار می روند.

«ببین، اگر مثل اردک راه می‌رود و مثل اردک او میگوید ، اردک است. پس … یک موتور جستجو را انتخاب کنید. منظورم این است که اگر تابع جستجو از طریق یک الگوریتم انجام شود، به وضوح در محدوده است. یعنی شکی نیست من مطمئن هستم که وقتی به ظرافت آن برویم، ارتشی از متخصصان حقوقی وجود خواهند داشت که در مورد تمایز خوب بین یکی یا دیگری بحث خواهند کرد. در هر صورت، DMA می تواند به خدمات دیگر نیز نگاه کند، می تواند به بازارهای انعام نگاه کند، می تواند به گسترش تعریف نگاه کند. پس در هر صورت، اگر لازم باشد، می‌توانیم به این سمت برویم.»

«اما، تا حد زیادی، وقتی می‌بینیم که چگونه هوش مصنوعی مولد در بهبود ارائه خدمات وب استفاده می‌شود - مانند [در عملکردهای جستجو]... تفاوت بین یکی یا دیگری بسیار ظریف می‌شود. پس من نمی گویم که فردا به این نتیجه می رسیم که کسانی که هوش مصنوعی مولد را ارائه می دهند مستقیماً وارد DMA می شوند. اما، به وضوح، ما به دنبال همه شباهت ها یا ترکیب آن خدمات هستیم. و همین امر در مورد DSA نیز صدق می کند."

بنوا کور، رئیس سازمان رقابت فرانسه، در طی یک پنل دیگر، هشداری به کمیسیون در مورد خطرات بلاتکلیفی استراتژیک - یا در واقع، سرگردانی و تاخیر - در مورد هوش مصنوعی داشت.

گناه اصلی در سیاست پریدن از اولویتی به اولویت دیگر بدون ارائه و بدون ارزیابی است. پس نه تنها اجرای DMA بلکه به معنای اجرای DMA است. و در آنجا کمیسیون باید در مورد اینکه آیا می‌خواهد DMA را محدود و محدود نگه دارد یا اینکه آیا می‌خواهد DMU را به ابزاری پویا برای نزدیک شدن به خدمات ابری، هوش مصنوعی و غیره و غیره تبدیل کند، انتخاب‌های دشواری انجام دهد. و اگر این کار را نکنند، به ضد انحصار بازخواهد گشت - که من آن را دوست خواهم داشت زیرا موارد فوق العاده زیادی را برای من به ارمغان می آورد. اما ممکن است این کارآمدترین نباشد. پس یک انتخاب استراتژیک بسیار مهم در اینجا در مورد آینده DMA وجود دارد.

بخش اعظم ذهنیت کمیسیون به وضوح توسط تقاضا برای روشن کردن موتور DMA و قرار دادن خودرو در دنده اول گرفته می‌شود - زیرا از 7 مارس شروع به اجرای نقش جدید خود در اجرای شش دروازه‌بان تعیین‌شده می‌کند.

همچنین آلبرتو باکیگا، مدیر پلتفرم‌های DG Comp، با سخنرانی در کنفرانس یک روزه و اشاره به آنچه در آینده نزدیک به اینجا می‌آید، پیشنهاد کرد برخی از پیشنهادات انطباق با DMA که تاکنون توسط دروازه‌بانان ارائه شده است، مطابقت ندارد. قانون. او بدون ارائه جزئیات درباره اینکه کدام پیشنهادها (یا دروازه بانان) در چارچوب هستند، گفت : «ما باید نسبتاً سریع نسبت به این موارد اقدام کنیم».

در همان زمان، و همچنین با فضای مدیریت انتظارات در برابر هر لحظه اجرای بیگ بنگ که در مدت زمان کمی بیش از یک ماه در Big Tech کاهش می یابد، Bacchiega تاکید کرد که DMA در نظر گرفته شده است تا دروازه بانان را به یک گفتگوی مداوم با سهامداران پلت فرم هدایت کند - جایی که می توان شکایات را پخش کرد و امتیازات را استخراج کرد - از آنجایی که از همه دروازه بان ها دعوت شده است تا راه حل های خود را در یک کارگاه عمومی که چند هفته پس از 7 مارس برگزار می شود توضیح دهند (یعنی علاوه بر ارائه گزارش انطباق خود به کمیسیون ارزیابی رسمی).

وی گفت: امیدواریم گفتگوهای خوبی داشته باشیم. "اگر دروازه بان راه حل خاصی را پیشنهاد می کند، باید متقاعد شود که این راه حل های خوبی هستند - و نمی توانند در خلاء باشند. آنها باید قانع و قانع شوند. پس این تنها راه متقاعد کردن است. فکر می کنم این یک فرصت است. »

کمیسیون چقدر سریع می تواند به یک تصمیم DMA عدم انطباق برسد؟ باز هم، هیچ پاسخ مستقیمی از طرف اتحادیه اروپا وجود نداشت. اما باکیگا بيان کرد اگر «عناصری» از اقدامات دروازه بان وجود داشته باشد که اتحادیه اروپا فکر می کند «با متن و روح DMA مطابقت ندارد»، پس اقدام «باید خیلی سریع» انجام شود. وی گفت که تحقیقات عدم انطباق واقعی یک دروازه بان ممکن است تا 12 ماه طول بکشد تا اتحادیه اروپا یک یافته را مشخص کند، یا شش ماه برای یافته های اولیه.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است