متن خبر

مالک TikTok بی سر و صدا در حال انجام یک «اپل» است – ByteDance ماه ها پس از اقدام مشابه در یک فروشنده GPU، در حالی که برای رقیب Apple Vision Pro VR برنامه ریزی می کند، روی پیشگام حافظه چینی سرمایه گذاری می کند.

مالک TikTok بی سر و صدا در حال انجام یک «اپل» است – ByteDance ماه ها پس از اقدام مشابه در یک فروشنده GPU، در حالی که برای رقیب Apple Vision Pro VR برنامه ریزی می کند، روی پیشگام حافظه چینی سرمایه گذاری می کند.

شناسهٔ خبر: 458721 -




ByteDance
(اعتبار تصویر: ByteDance)

طبق گزارش ها، شرکت مادر TikTok، ByteDance، بی سر و صدا در Xinyuan Semiconductors، یک سازنده تراشه های حافظه چینی سرمایه گذاری کرده است.

گزارشی از Pandaily ، یک سایت رسانه فناوری مستقر در پکن، گزارش شده است که این حرکت ByteDance را به عنوان سومین سهامدار بزرگ سازنده تراشه با داشتن سهام غیرمستقیم 9.5٪ معرفی می کند.

یکی از سخنگویان ByteDance این سرمایه گذاری را که قبلاً فاش نشده بود برای Pandaily تأیید کرد و بيان کرد که هدف آن تسریع در توسعه هدست های VR است. این حرکت با علاقه روزافزون ByteDance به بخش VR مطابقت دارد، زیرا قصد دارد با Meta's Quest و Apple 's Vision Pro مقابله کند.

پیشروی در VR

Xinyuan Semiconductors مستقر در شانگهای و تاسیس در سال 2019، متخصص در فناوری حافظه با دسترسی تصادفی مقاومتی (ReRAM) و محصولات تراشه مرتبط است. مجموعه این شرکت سه حوزه کاربردی اصلی را پوشش می دهد: کنترل صنعتی با کارایی بالا و تراشه های SoC و ASIC خودرو، IP و تراشه های محاسباتی در حافظه (CIM) و تراشه های سیستم روی حافظه (SoM).

این سرمایه گذاری در Xinyuan Semiconductors اولین سرمایه گذاری ByteDance در صنعت نیمه هادی نیست. در سال 2021، این غول فناوری همچنین روی Moore Thread، یک تولید کننده پردازنده گرافیکی چینی، سرمایه گذاری کرد.

سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک این شرکت نشانه‌ای از قصد واضح برای رقابت در فضای VR است. TikTok در حال حاضر به عنوان یک برنامه بومی برای Vision Pro در دسترس است.

اما در حالی که این سرمایه‌گذاری اخیر می‌تواند زمینه را برای رقابت با اپل و هدست ویژن پرو آن فراهم کند، ByteDance در حال حاضر نبرد بسیار بزرگ‌تری در دست دارد.

مجلس نمایندگان ایالات متحده اخیراً لایحه قابل توجهی را تصویب کرده است که اگر شرکت مادر چینی نتواند سهام کنترلی خود در برنامه رسانه های اجتماعی را ظرف شش ماه آینده بفروشد، می تواند به ممنوعیت TikTok در آمریکا منجر شود.

بیشتر از TechRadar Pro

وین ویلیامز یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که درباره کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است