متن خبر

فین تک Xalts مستقر در سنگاپور پلت فرم تجارت دیجیتال Contour Network را به دست آورد

فین تک Xalts مستقر در سنگاپور پلت فرم تجارت دیجیتال Contour Network را به دست آورد

شناسهٔ خبر: 451984 -




Xalts، یک استارت‌آپ فین‌تک سنگاپور که ۱۸ ماه پیش تأسیس شد، در یک تغییر نقش، Contour Network، یک پلتفرم تجارت دیجیتالی را که توسط هشت بانک بزرگ از جمله HSBC، Standard Chartered و BNP راه‌اندازی شده بود، خریداری کرد. شرایط معامله فاش نشده بود، اما قیمت خرید به میلیون‌ها واحد و متشکل از پول نقد و سهام بود.

Xalts با پشتیبانی Accel و Citi Ventures، موسسات مالی را قادر می‌سازد تا اپلیکیشن‌های مبتنی بر بلاک چین را بسازند و مدیریت کنند. Contour در سال 2017 توسط کنسرسیومی متشکل از هشت بانک برای دیجیتالی کردن تجارت آغاز شد و در حال حاضر توسط 22 بانک و بیش از 100 تجارت جهانی از جمله Tata Group، Rio Tinto و SAIC استفاده می شود.

Xalts در سال 2022 توسط آشوتوش گوئل و سوپریت کاور که قبلاً سمت‌های اجرایی ارشدی را در HSBC و Meta داشتند، تأسیس شد. Kaur به TechCrunch او میگوید که آنها Xalts را راه‌اندازی کردند زیرا موسسات مالی و کسب‌وکارهای بزرگ اغلب یک فرآیند واحد برای رسیدگی به همه محصولات مالی خود، مانند وام‌های شرکتی، صدور اعتبار اسنادی یا ضمانت‌نامه بانکی ندارند. در عوض، آنها توسط تیم های مختلف در داخل و خارج از سازمانشان اداره می شوند. به عنوان مثال، اگر یک بانک تجاری به یک شرکت وام بدهد، تیم‌های مختلف روی KYC، پذیرش، ریسک، انطباق و صدور کار می‌کنند.

اگر یک مؤسسه مالی تصمیم به ساخت برنامه‌های کاربردی برای کارآمدتر کردن فرآیند داشته باشد، معمولاً از تیم‌های فناوری اطلاعات یا ارائه‌دهندگان خدمات نرم‌افزار خارجی خود می‌پرسد، اما این می‌تواند هزینه زیادی داشته باشد و ماه‌ها طول بکشد. هدف Xalts این است که به کسب و کارها اجازه دهد برنامه های خود را بسازند و آنها را نه تنها در سازمان خود، بلکه در خارج از آن به اشتراک بگذارند.

بنیانگذاران Xalts Supreet Kaur و Ashutosh Goel

بنیانگذاران Xalts Supreet Kaur و Ashutosh Goel

این استارت آپ قصد دارد Contour را به یک راه آهن تبدیل کند که بانک ها، شرکت ها و سایر موسسات را به هم متصل می کند و آن را با پلت فرم Xalts یکپارچه می کند. Kaur می گوید که این به مشتریان Xalts این امکان را می دهد که نه تنها اپلیکیشن بسازند، بلکه به روشی ایمن و سازگار با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این برنامه ابتدا بر روی توانمند ساختن بانک ها و شرکت های لجستیک برای ارائه برنامه های تجارت و زنجیره تامین تعبیه شده در یک پلتفرم به مشتریان خود تمرکز خواهد کرد.

پیش بینی می شود تجارت جهانی تا سال 2030 به 30 تریلیون دلار برسد، اما معامله گران هنوز باید با اصطکاک زیادی دست و پنجه نرم کنند. تراکنش‌ها معمولاً زمان زیادی می‌برند، زیرا همه افراد درگیر، از جمله واردکنندگان، صادرکنندگان، بانک‌ها، شرکت‌های لجستیک و گمرک، اطلاعات را در یک فرآیند عمدتاً دستی مبادله می‌کنند.

Kaur او میگوید بزرگ‌ترین حوزه رشد Xalts این است که بانک‌ها را قادر می‌سازد تا با مشتریان شرکت‌های بزرگ در ارتباط باشند و راه‌حل‌های مالی B2B، از جمله تامین مالی تجاری و وام‌دهی را ارائه دهند. نمونه ای که او می آورد، یک شرکت جهانی مد سریع با فروشندگان در ویتنام و بنگلادش است. حتی اگر بانک این مجموعه در آن کشورها حضور نداشته باشد، می‌تواند با استفاده از Xalts برای ایجاد یک برنامه یکپارچه، به فروشندگان کمک کند تا از طریق راه‌حلی با یک کلیک روی پرتفوی فروشنده داخلی خود به منابع مالی دسترسی پیدا کنند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است