سایت خبرکاو

جستجوگر هوشمند اخبار و مطالب فناوری

فیسبوک قصد دارد تب اخبار خود را در ایالات متحده و استرالیا ببندد

متا در تلاش است تا از مقررات مربوط به رسانه های خبری و پیچیدگی های پرداخت فاصله بگیرد زیرا در حال برنامه ریزی برای حذف برگه اخبار در فیس بوک در ایالات متحده و استرالیا است. این شرکت امروز اعلام کرد که این محصول را در آوریل 2024 غروب خواهد کرد. سال گذشته، متا فیس‌بوک نیوز را در بریتانیا، آلمان و فرانسه متوقف کرد و بيان کرد که می‌خواهد منابعی ...

متا در تلاش است تا از مقررات مربوط به رسانه های خبری و پیچیدگی های پرداخت فاصله بگیرد زیرا در حال برنامه ریزی برای حذف برگه اخبار در فیس بوک در ایالات متحده و استرالیا است. این شرکت امروز اعلام کرد که این محصول را در آوریل 2024 غروب خواهد کرد.

سال گذشته، متا فیس‌بوک نیوز را در بریتانیا، آلمان و فرانسه متوقف کرد و بيان کرد که می‌خواهد منابعی را به محصولات و خدمات ما تخصیص دهد که مردم بیشترین ارزش را دارند. لحن آخرین اطلاعیه مشابه است.

این شرکت رسانه های اجتماعی اعلام کرد که تعداد افرادی که از فیس بوک نیوز در استرالیا و ایالات متحده استفاده می کنند در سال گذشته 80 درصد کاهش یافته است.

"این بخشی از یک تلاش مداوم برای هماهنگ کردن بهتر سرمایه گذاری هایمان با محصولات و خدمات ما است که مردم بیشترین ارزش را دارند. به عنوان یک شرکت، ما باید زمان و منابع خود را روی چیزهایی متمرکز کنیم که مردم به ما می گویند می خواهند بیشتر آنها را در پلتفرم ببینند، از جمله ویدیوهای کوتاه.

سال گذشته، متا بيان کرد که اخبار کمتر از 3 درصد محتوای آنچه مردم در فید می بینند است. به احتمال زیاد، کاربران ممکن است متوجه این کاهش ارزش نشوند. در طول سال ها، ناشران نیز شاهد کاهش ترافیک ارجاع از فیس بوک بوده اند.

سرنوشت تعطیلی فیسبوک نیوز به دلیل اقدامات نظارتی و کناره گیری متا از سرمایه گذاری در محصولات جدید است. قوانین تصویب شده در کشورهای استرالیا و کانادا منجر به این شد که مقامات از پلتفرم ها بخواهند برای محتوای خود به ناشران آنلاین پرداخت کنند. این شرکت در آگوست سال گذشته شروع به مسدود کردن لینک های خبری برای کاربران در کانادا کرد.

متا تصریح کرد که اطلاعیه امروز بر معاملات فعلی شرکت با ناشران تا زمان انقضا تأثیری ندارد. به علاوه، در استرالیا و ایالات متحده، مردم می‌توانند اخبار را در فیدهای خود به اشتراک بگذارند و ناشران می‌توانند صفحات خود را مدیریت کرده و پیوندها را در آنجا پست کنند.

این شرکت تاکید کرد که قصد ندارد روی محصولات جدید مرتبط با اخبار سرمایه گذاری کند.

علاوه بر این، برای اطمینان از ادامه سرمایه‌گذاری در محصولات و خدماتی که باعث تعامل کاربران می‌شود، برای محتوای خبری سنتی در این کشورها وارد معاملات تجاری جدید نخواهیم شد و در آینده محصولات جدید فیس‌بوک را به‌طور خاص برای ناشران اخبار ارائه نخواهیم داد.» آن گفت.

متا از تخصیص تلاش های مداوم به سمت اخبار عقب نشینی کرده است. آدام موسری، رئیس اینستاگرام سال گذشته بيان کرد که این شرکت قصد ندارد اخبار را در Threads، شبکه اجتماعی که سال گذشته راه اندازی کرد، تقویت کند.

خبرکاو