متن خبر

فیس‌بوک، اینستاگرام و فیس‌بوک مسنجر همگی با یک قطعی بزرگ مواجه شدند – اما دوباره پشتیبان‌گیری شدند

فیس‌بوک، اینستاگرام و فیس‌بوک مسنجر همگی با یک قطعی بزرگ مواجه شدند – اما دوباره پشتیبان‌گیری شدند

شناسهٔ خبر: 455878 -




تازه کردن

خوب تا زمانی که چیزی از متا بشنویم، فکر می کنم وقت آن رسیده که این وبلاگ زنده را متوقف کنیم. به نظر می رسد که اساساً همه چیز دوباره راه اندازی شده است و فیس بوک بار دیگر مکانی برای دیدن اطلاعات مشکوک، نظرات و عکس های افرادی است که از زندگی کوچک خود لذت می برند.

من میزبان شما Roland Moore-Colyer بوده ام. و تا قطعی بعدی از شما خداحافظی می کنم.

متا توضیح نداده است که چرا فیس بوک از کار افتاده است، اما رئیس کامز، Any Stone به یک "مشکل فنی" اشاره کرد و از ناراحتی ایجاد شده عذرخواهی کرد.

اوایل امروز، یک مشکل فنی باعث شد مردم در دسترسی به برخی از خدمات ما با مشکل مواجه شوند. ما این مشکل را در اسرع وقت برای همه کسانی که تحت تأثیر قرار گرفتند حل کردیم و برای هر گونه ناراحتی عذرخواهی می کنیم. https://t.co/ybyyAZNAMn 5 مارس 2024

بیشتر ببین

پس بله، می‌توانید به استفاده از فیس‌بوک به‌عنوان وسیله‌ای برای تحلیل اینکه آیا فردی که با او قرار ملاقات می‌روید واقعاً همان کسی است که او میگوید ، استفاده کنید. یا اینکه مطمئن شوید از آن شخصی که زندگی شما را در مدرسه جهنم کرده است، بهتر عمل می کنید.

و این رسمی است: صفحه ورود به سیستم متا در فیس بوک وضعیت خود را به روز رسانی کرده است در یک رابطه به "بازیابی از اختلالات". این بدان معناست که شما باید بتوانید یا به زودی بتوانید وارد فیس بوک و سرویس های مرتبط با آن شوید.

تصویری <a href= از صفحه وضعیت ورود به سیستم فیس بوک از متا" class=" lazy-image-van" onerror="if(this.src && this.src.indexOf('missing-image.svg') !== -1){return true;};this.parentNode.replaceChild(window.missingImage(),this)" data-normal="https://vanilla.futurecdn.net/techradar/media/img/missing-image.svg" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/bVpzMKfwas5RqczUtWJg6G-320-80.png 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/bVpzMKfwas5RqczUtWJg6G-480-80.png 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/bVpzMKfwas5RqczUtWJg6G-650-80.png 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/bVpzMKfwas5RqczUtWJg6G-970-80.png 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/bVpzMKfwas5RqczUtWJg6G-1024-80.png 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/bVpzMKfwas5RqczUtWJg6G-1200-80.png 1200w" data-sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" src="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/bVpzMKfwas5RqczUtWJg6G.png" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/bVpzMKfwas5RqczUtWJg6G.png">

(اعتبار تصویر: متا)

همکاران من گزارش دادند که اکنون می توانند به فیس بوک وارد شوند و Downdetector کاهش زیادی در گزارش های قطعی داشته است. به نظر می رسد درام آن روز ممکن است به پایان برسد.

اوه اوه اوه! به نظر می رسد اکنون می توانم دوباره وارد فیس بوک شوم. این نشان می دهد که این قطعی رفع شده است.

در حالی که انبوهی از گزارش ها وجود ندارد، در همان زمان که فیس بوک از کار افتاد، قطعی AWS افزایش یافت. این می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که قطع شدن فیس‌بوک می‌تواند به مشکلی در AWS مرتبط باشد، می‌گویند که بخشی از سرورهای رزرو شده برای Meta دچار اختلال شده است.

باز هم، حدس و گمان من در اینجا بر اساس سال ها پوشش قطعی، ابر و فناوری اطلاعات، قبل از حرکت به سمت فناوری مصرف کننده است.

تصویری <a href= از قطع شدن AWS در Downdetector" class=" lazy-image-van" onerror="if(this.src && this.src.indexOf('missing-image.svg') !== -1){return true;};this.parentNode.replaceChild(window.missingImage(),this)" data-normal="https://vanilla.futurecdn.net/techradar/media/img/missing-image.svg" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/6B6p6iwDP2hfyhxUFxWqYh-320-80.png 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/6B6p6iwDP2hfyhxUFxWqYh-480-80.png 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/6B6p6iwDP2hfyhxUFxWqYh-650-80.png 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/6B6p6iwDP2hfyhxUFxWqYh-970-80.png 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/6B6p6iwDP2hfyhxUFxWqYh-1024-80.png 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/6B6p6iwDP2hfyhxUFxWqYh-1200-80.png 1200w" data-sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" src="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/6B6p6iwDP2hfyhxUFxWqYh.png" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/6B6p6iwDP2hfyhxUFxWqYh.png">

(اعتبار تصویر: Ookla)

وقتی مشکلات لاگین فیس بوک برطرف شد، واقعاً امیدوارم مارک زاکربرگ با چیزی شبیه به این پاسخ دهد: "متا دیرتر از هرگز."

بله، خوب، این عالی نیست، اما من امروز به اندازه کافی قهوه ننوشیده ام.

مشکل دیگر با قطع شدن فیس بوک این است که عموی شما با بازدیدهای مشکوک کجا در مورد محتوای مشکوک پست می کند یا نظر می دهد؟

شما را وادار به فکر می کند...

آن قطعه را در شبکه اجتماعی که مارک زاکربرگ (با بازی مایکل سرا) بيان کرد "ما هرگز تصادف نمی کنیم" را به خاطر دارید؟ آره سنش خوب نیست

FYI، اگر شبکه اجتماعی را تماشا نکرده اید، فوراً آن را برطرف کنید زیرا عالی است.

این قطعی یک روز پس از آن رخ داد که اینستاگرام تغییرات قابل توجهی در روند پیام‌رسانی مستقیم بین کاربران ایجاد کرد. پس ممکن است برخی از کدهای gremlin یا سرور ابری با پیکربندی نادرست پس از اجرای تغییر، اثر آبشاری داشته باشد.

البته این فقط یک حدس و گمان از طرف من است.

گاهی اوقات باید آن اشتباه تایپی را برطرف کنید 🤷https://t.co/bigVZWyAeu 4 مارس 2024

بیشتر ببین

اگر می‌خواهید تا زمانی که فیس‌بوک منتشر می‌شود، خوبی‌های رسانه‌های اجتماعی شما را سرگرم کند، حساب TechRadar TikTok را تحلیل کنید. در آنجا ما تعداد زیادی ویدیوی جالب از جدیدترین و جالب ترین فناوری مصرف کننده را داریم.

و در اینجا یک ویدیو از من است که خودم را در آن احمق می کنم ...

@techradar ♬ تم جیمز باند - مونتی نورمن

با وجود قطعی ها، اینستاگرام هنوز برای من فعال است. این بدان معناست که می‌توانم در مواجهه با تأثیرگذاران تناسب اندام و افرادی که می‌توانند غذاهای واقعاً نسبتاً خوبی بپزند یا مجموعه‌های عظیم لگو دارند، احساس ناکافی کنم.

آه، اگر به تازگی وارد این وبلاگ زنده شده اید، نگران نباشید که هک نشده اید. فیس بوک به تازگی قطع شده است.

برای اطلاعات بیشتر درباره هک، مقاله TechRadar Pro در مورد هک رسانه های اجتماعی را مطالعه کنید: چگونه از حساب خود در برابر نفوذگران محافظت کنید .

پس صفحه ورود متا در فیس بوک به "اختلال های بزرگ" اشاره می کند. عبارتی که به ذهن می آید با «برو ضربه» هم قافیه است.

تصویری <a href= از وضعیت صفحه ورود به سیستم فیس بوک از متا" class=" lazy-image-van" onerror="if(this.src && this.src.indexOf('missing-image.svg') !== -1){return true;};this.parentNode.replaceChild(window.missingImage(),this)" data-normal="https://vanilla.futurecdn.net/techradar/media/img/missing-image.svg" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Mrvj4GPLsK3jjv56WGg3hG-320-80.png 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Mrvj4GPLsK3jjv56WGg3hG-480-80.png 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Mrvj4GPLsK3jjv56WGg3hG-650-80.png 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Mrvj4GPLsK3jjv56WGg3hG-970-80.png 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Mrvj4GPLsK3jjv56WGg3hG-1024-80.png 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Mrvj4GPLsK3jjv56WGg3hG-1200-80.png 1200w" data-sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" src="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Mrvj4GPLsK3jjv56WGg3hG.png" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Mrvj4GPLsK3jjv56WGg3hG.png">

(اعتبار تصویر: متا)

یا می‌توانید در مورد X کمی اهلی باشید، بسیار شبیه توییت زیر از ایلان ماسک.

اگر در حال خواندن این پست هستید، به این دلیل است که سرورهای ما در 5 مارس 2024 کار می کنند

بیشتر ببین

حالا که فیس بوک از کار افتاده است، چه می کنید؟ خوب، حدس می‌زنم شما باید به جای اینکه در شبکه‌های اجتماعی کمین کنید، باید دوستان و دوستان قدیمی مدرسه را در X یا در عکس‌های قدیمی پیدا کنید.

یا می تونی بری بیرون...

پس چه چیزی می تواند باعث این قطعی شود؟ خب منطقه های بی شماری وجود دارد. ممکن است مشکل از کلاچ سرورها باشد یا مرکز داده فیس بوک از کار افتاده باشد.

به همین ترتیب، ممکن است یک نمونه ابر پیکربندی نادرست وجود داشته باشد، زیرا فیس بوک از خدمات وب آمازون (AWS) برای عملیات جهانی خود استفاده می کند. پس یک اشتباه در آن طرف می تواند مقصر باشد.

یکی از چیزهای مهم در مورد چنین قطع‌هایی این است که تعداد زیادی میم‌های سریع و کثیف ایجاد می‌کنند. زیر را ببینید!

#instagramdown#facebookdown وقتی فیس بوک و اینستاگرام از کار افتاد همه : pic.twitter.com/KvlOy0fo5z 5 مارس 2024

بیشتر ببین

همچنین برای خوانندگان آمریکایی ما، این موضوع را به تئوری‌های توطئه سه‌شنبه‌ای بزرگ ندهید. می دانم وسوسه انگیز است اما نه، فقط نه.

به هر حال، در اینجا تصویر Downdetector برای اینستاگرام است. به نظر می رسد که اوضاع در بخش فناوری متا چندان خوب نیست.

تصویری <a href= از قطع شدن اینستاگرام در Downdetector" class=" lazy-image-van" onerror="if(this.src && this.src.indexOf('missing-image.svg') !== -1){return true;};this.parentNode.replaceChild(window.missingImage(),this)" data-normal="https://vanilla.futurecdn.net/techradar/media/img/missing-image.svg" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/w3rLSQrUdUrDPuLEZxLfDQ-320-80.png 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/w3rLSQrUdUrDPuLEZxLfDQ-480-80.png 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/w3rLSQrUdUrDPuLEZxLfDQ-650-80.png 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/w3rLSQrUdUrDPuLEZxLfDQ-970-80.png 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/w3rLSQrUdUrDPuLEZxLfDQ-1024-80.png 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/w3rLSQrUdUrDPuLEZxLfDQ-1200-80.png 1200w" data-sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" src="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/w3rLSQrUdUrDPuLEZxLfDQ.png" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/w3rLSQrUdUrDPuLEZxLfDQ.png">

(اعتبار تصویر: Ookla)

همیشه روزنامه‌نگار بی‌باک فناوری، لنس اولانوف، سردبیر آمریکایی ما، سریع از اندی استون پرسید که چه خبر است.

می توانید به ما بگویید چه اتفاقی افتاده است؟ به نظر غیرعادی است که همه سرویس ها با هم پایین بیایند. 5 مارس 2024

بیشتر ببین

هیچ بیانیه رسمی فیس بوک در صندوق ورودی ما وارد نشده است، اما اندی استون، مدیر ارتباطات متا، در توییتی (یا همان X-ed) است که: "ما آگاه هستیم که مردم برای دسترسی به خدمات ما مشکل دارند. ما اکنون روی این موضوع کار می کنیم. "

ما آگاه هستیم که مردم برای دسترسی به خدمات ما با مشکل مواجه هستند. در حال حاضر روی این موضوع کار می کنیم. 5 مارس 2024

بیشتر ببین

همانطور که می توان انتظار داشت X، سایت رسانه اجتماعی که قبلاً فیس بوک نام داشت، مملو از افرادی است که قطعی فیس بوک را علامت گذاری می کنند.

آیا فیس‌بوک و مسنجر شما را از سیستم خارج کرده‌اند و پسورد شما را رد کرده است؟ نترسید، شما تنها نیستید، به نظر می‌رسد تعداد زیادی از مردم در حال حاضر این مشکل را تجربه می‌کنند. حدس می‌زنم فقط باید منتظر بمانیم و ببینیم این چه مشکلی است. ♂️ pic.twitter.com/YiQz17AeXR 5 مارس 2024

بیشتر ببین

"فیس بوک دارد" بله دارد 😳😞🤔😡 pic.twitter.com/PsipryfCrG 5 مارس 2024

بیشتر ببین

آه! سردبیر اخبار مارک ویلسون به تازگی اشاره کرده است که واتس اپ تنها 300 گزارش قطعی دارد، در حالی که گزارش های قطعی فیس بوک 250000 گزارش است.

پس به نظر می‌رسد که شبکه اجتماعی اصلی متا بار عمده این قطعی را متحمل شده است.

تشخیص آن سخت است، اما به نظر می رسد که این قطعی ها تا حدی مربوط به منطقه هستند. واتس اپ و اینستاگرام برای من خوب هستند، اما فیس بوک به من اجازه ورود به سیستم را نمی دهد.

با این حال، دیگران می گویند که نمی توانند وارد اینستاگرام شوند و Downdetector قطعی واتس اپ را علامت گذاری می کند.

ظاهراً کاربران واتس اپ نیز قطعی را گزارش می کنند، اما برنامه واتس اپ من به خوبی کار می کند. این عجیب است.

تصویری <a href= که گزارش‌هایی از قطع شدن واتس‌اپ در Downdetector را نشان می‌دهد" class=" lazy-image-van" onerror="if(this.src && this.src.indexOf('missing-image.svg') !== -1){return true;};this.parentNode.replaceChild(window.missingImage(),this)" data-normal="https://vanilla.futurecdn.net/techradar/media/img/missing-image.svg" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/sEbpiK88oj7oXHbqmkzo2K-320-80.png 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/sEbpiK88oj7oXHbqmkzo2K-480-80.png 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/sEbpiK88oj7oXHbqmkzo2K-650-80.png 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/sEbpiK88oj7oXHbqmkzo2K-970-80.png 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/sEbpiK88oj7oXHbqmkzo2K-1024-80.png 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/sEbpiK88oj7oXHbqmkzo2K-1200-80.png 1200w" data-sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" src="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/sEbpiK88oj7oXHbqmkzo2K.png" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/sEbpiK88oj7oXHbqmkzo2K.png">

(اعتبار تصویر: Ookia)

نگاهی به Downdetector و فیس بوک اخیراً قطعی عظیمی داشته است.

تصویری <a href= از قطع شدن فیس بوک در Downdetector" class=" lazy-image-van" onerror="if(this.src && this.src.indexOf('missing-image.svg') !== -1){return true;};this.parentNode.replaceChild(window.missingImage(),this)" data-normal="https://vanilla.futurecdn.net/techradar/media/img/missing-image.svg" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/BpZMQPcBdAnb9WrNcUFRN-320-80.png 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/BpZMQPcBdAnb9WrNcUFRN-480-80.png 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/BpZMQPcBdAnb9WrNcUFRN-650-80.png 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/BpZMQPcBdAnb9WrNcUFRN-970-80.png 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/BpZMQPcBdAnb9WrNcUFRN-1024-80.png 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/BpZMQPcBdAnb9WrNcUFRN-1200-80.png 1200w" data-sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" src="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/BpZMQPcBdAnb9WrNcUFRN.png" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/BpZMQPcBdAnb9WrNcUFRN.png">

(اعتبار تصویر: Ookla)

پس وقتی می‌خواهم وارد فیس‌بوک یا فیس‌بوک مسنجر شوم، یک پاپ بالا می‌آید که او میگوید «خطای غیرمنتظره‌ای رخ داده است» و از دور زدن آن لذتی نمی‌برم.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است