متن خبر

شاید بالاخره در سال 2024 شاهد عرضه اولیه سهام فین تک باشیم

شاید بالاخره در سال 2024 شاهد عرضه اولیه سهام فین تک باشیم

شناسهٔ خبر: 449814 -




به TechCrunch Fintech (که قبلا The Interchange) خوش آمدید! ما پس از یک وقفه کوتاه بازگشته‌ایم، و می‌توانم به شما بگویم که با قضاوت بر اساس حجم بازی‌هایی که هفته گذشته دریافت کردم، سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز در فضای فین‌تک قطعاً رو به افزایش است. این هفته، آخرین گام Plaid به سمت عرضه اولیه عمومی سهام، نتایج مالی یک شرکت BNPL و موارد دیگر را تحلیل می کنیم. بیایید شیرجه بزنیم!

برای دریافت خلاصه‌ای از بزرگ‌ترین و اصلی ترین داستان‌های فین‌تک TechCrunch که هر یکشنبه ساعت ۷:۳۰ صبح به وقت PT به صندوق ورودی‌تان تحویل داده می‌شود، در اینجا مشترک شوید .

داستان بزرگ

هفته گذشته، Plaid اعلام کرد که اولین رئیس خود را استخدام کرده است. قابل‌توجه، جن تیلور، مدیر ارشد تولید Cloudflare، تجربه زیادی در کمک به عمومی شدن یک شرکت خصوصی دارد - کاری که انتظار داریم Plaid در آینده نسبتاً نزدیک انجام دهد. اتفاقاً من قبلاً روی قطعه "در اینجا استارتاپ های فین تک که می توانند در سال 2024 عمومی شوند" کار می کردم. با کمک F-Prime Capital، فهرستی از فین تک‌هایی که پتانسیل آن را دارند که زودتر به بازار عرضه شوند، تهیه کردم. Klarna، Chime، Stripe تنها تعدادی از موارد ذکر شده هستند.

تحلیل هفته

صحبت از شرکت های دولتی شد، اکنون بخرید، بعدا پرداخت کنید، شرکت Affirm درآمد خود را در هفته گذشته منتشر کرد. علیرغم افزایش 48 درصدی درآمد 591 میلیون دلاری در مقایسه با برآوردهای 521 میلیون دلاری، سرمایه گذاران محتاطانه عمل کردند. پس از رشد 7 درصدی در روز پنجشنبه، سهام در روز جمعه نزدیک به 11 درصد کاهش یافت و به 43.86 دلار بسته شد. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که این مقدار با بالاترین سطح 52 هفته اخیر Affirm فاصله زیادی ندارد و تقریباً دو برابر آنچه در ماه نوامبر معامله می شد، است. به طور کلی، فین تک های عمومی سال گذشته سال بهتری داشتند. بر اساس ایمیلی از F-Prime Capital، ارزش کل بازار تا پایان سال 2023 به 573 میلیارد دلار رسید که از 389 میلیارد دلار در دسامبر 2022 بیشتر بود - اما نسبت به اوج 1.3 تریلیون دلاری در سپتامبر 2021 کاهش یافت.

دلار و سنت

اینگرید با این خبر که Entrust در حال خرید استارت‌آپ تأیید هویت مبتنی بر هوش مصنوعی Onfido به قیمت بیش از 400 میلیون دلار است، بسیار خوب بود.

هشدار جدید تک شاخ! رومن گزارش داد که استارت‌آپ نرم‌افزار حسابداری Pennylane با جمع‌آوری سرمایه 40 میلیون یورویی به جدیدترین اسب شاخدار فرانسه تبدیل شد.

در همین حال، کریستین گزارش داد که یک استارتاپ حسابداری دیگر - در نهایت - 10 میلیون دلار سرمایه سهام را جمع آوری کرد. هدف نهایی، مستقر در میامی، کمک به کسب و کارها برای خودکارسازی عملکردهای حسابداری و مالی است.

ICYMI: استارت‌آپ مدیریت هزینه، Ramp، استارت‌آپ مبتنی بر هوش مصنوعی، Venue را در حالی که پیشنهاد تدارکات خود را گسترش می‌دهد، خریداری کرد و نرم‌افزار صورت‌حساب استفاده مترونوم در هوش مصنوعی موفق شد زیرا استارت‌آپ ۴۳ میلیون دلار سرمایه تازه جذب می‌کند.

دیگه چی مینویسیم

خدمات مالی جیو، اسپین‌آف Reliance Industries، بيان کرد که در حال مذاکره با Paytm برای به دست آوردن کسب و کار کیف پول خود نیست و گزارش‌های رسانه‌های «سفته‌بازانه» را رد کرد زیرا این شرکت در تلاش برای خاموش کردن آتش‌سوزی ناشی از سرکوب بانک مرکزی در هفته گذشته بود.

یک هیئت پارلمانی هند از دولت خواسته است تا از رشد بازیگران داخلی فین‌تک که می‌توانند جایگزین‌هایی برای برنامه‌های PhonePe و Google Pay با پشتیبانی Walmart که در حال حاضر بیش از ۸۳ درصد از بازار پرداخت‌های دیجیتال کشور را در اختیار دارند، حمایت کند.

پی پال در حال کار بر روی یک برنامه مصرف کننده جدید برای مشتریان تلفن همراه خود است و پیشنهاد می کند که "آماده" استفاده از مقررات جدید اتحادیه اروپا، قانون بازارهای دیجیتال (DMA) است، زمانی که از ماه آینده برای "دروازه بانان" فناوری اجرایی شود. مثل اپل

تحلیل عمیق Tage را از دست ندهید که چگونه استارت آپ های آفریقایی با بسیاری از مشکلات مشابه فین تک ها در بازارهای بالغ تر مانند بریتانیا و ایالات متحده مواجه هستند.

عناوین با علاقه بالا

بیمه Kin با کمک مالی 15 میلیون دلاری به رشد کمک می کند

استارت‌آپ فناوری بیمه ساخت‌وساز Shepherd سرمایه‌گذاری 13.5 میلیون دلاری سری A را به دست آورد

RealReports 2 میلیون دلار سرمایه اولیه را جمع آوری می کند

Pagaya تسهیلات اعتباری 280 میلیون دلاری برای محصولات مالی مصرف کننده مبتنی بر هوش مصنوعی تضمین می کند

نارو مجوز EMI را تضمین می کند و 14 میلیون دلار برای متحول کردن پرداخت های جهانی جمع آوری می کند

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است