متن خبر

زاکربرگ متا از فناوری بزرگ در آسیا استفاده می کند تا تراشه های هوش مصنوعی را دو برابر کند

زاکربرگ متا از فناوری بزرگ در آسیا استفاده می کند تا تراشه های هوش مصنوعی را دو برابر کند

شناسهٔ خبر: 454515 -




مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، که این هفته به کشورهای آسیایی سفر می کند، روز پنجشنبه در دیدار با یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی بيان کرد که متا می خواهد همکاری خود را با سامسونگ الکترونیکس برای تراشه های هوش مصنوعی تقویت کند تا مشکل ریسک ژئوپلیتیکی در تایوان، جایی که TSMC در آن قرار دارد را جبران کند. ، بزرگترین سازنده تراشه قراردادی جهان، مقر آن است.

یکی از مقامات ریاست جمهوری کره جنوبی در نشست خبری امروز (به زبان کره ای) گفت: زاکربرگ و یون همچنین درباره راه های گسترش همکاری در هوش مصنوعی و صنایع واقعیت توسعه یافته بحث کردند.

پردازنده‌های هوش مصنوعی - تولید و تهیه و توسعه فناوری‌های پیشرفته‌تر که کارآمدتر از نسل فعلی تراشه‌ها هستند - به یک اولویت اصلی برای هر شرکتی که در زمینه هوش مصنوعی کار می‌کند تبدیل شده است و به همین دلیل نیز به کانون توجه تبدیل شده‌اند. برای Meta برای آینده رسانه های اجتماعی و تجارت دستگاه های سخت افزاری آن.

گزارش شده است که زاکربرگ چهارشنبه شب با مدیران سامسونگ از جمله جی وای لی، رئیس اجرایی سامسونگ ملاقات کرد تا در مورد همکاری های احتمالی در مورد تراشه های هوش مصنوعی، نیمه هادی ها و واقعیت توسعه یافته بحث کند. زمانی که TechCrunch برای پاسخ به این گزارش با زاکربرگ تماس گرفت، سخنگوی سامسونگ از اظهار نظر در مورد ملاقات زاکربرگ با سامسونگ خودداری کرد، اما در مورد آن نیز بحثی ن کرد.

TSMC اولین کارخانه تولید تراشه خود را در ژاپن افتتاح کرد تا زنجیره های تامین خود را از تایوان دور کند، زیرا جنگ فناوری ایالات متحده و چین تشدید می شود. تولید نیمه هادی پیشرفته ژاپن (JASM) متعلق به TSMC، که توسط دولت ژاپن و شرکت های بزرگ در سال 2020 تأسیس شد، روند ساخت کارخانه را در آوریل 2022 آغاز کرد. JASM قرار است دومین کارخانه تولید تراشه خود را در ژاپن راه اندازی کند و ساخت آن در سال 2018 آغاز خواهد شد. 2024-پایان.

بنیانگذار متا همچنین روز سه‌شنبه با فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن ملاقات کرد تا در مورد هوش مصنوعی و نیمه‌رساناها گفتگو کند. ژاپن به دنبال احیای صنعت تراشه سازی خود است که در مورد تراشه های نسل بعدی حدود 10 سال از تایوان و کره جنوبی عقب تر است.

تور زاکربرگ مصادف با چیزی است که به یک مسابقه بزرگ جهانی تراشه های هوش مصنوعی تبدیل شده است. انویدیا همچنان بر بازار جهانی تراشه‌های هوش مصنوعی تسلط دارد و فرصت بزرگی را برای کشورهایی می‌گذارد که به طور سنتی در پردازنده‌ها قوی بوده‌اند یا غرایز نوآوری خود را دوباره برانگیخته‌اند. این چیزی است که شرکت‌های فناوری که کسب‌وکارهای هوش مصنوعی را ایجاد می‌کنند، مایلند از آن حمایت کنند تا وابستگی خود به انویدیا را کاهش دهند. به همین منظور، غول رسانه‌های اجتماعی تلاش‌های خود را برای ایمن کردن تراشه‌های هوش مصنوعی افزایش داده است و روی تراشه هوش مصنوعی داخلی خود، Artemis، برای مراکز داده‌اش کار می‌کند. شرکت‌های بزرگ فناوری مانند مایکروسافت، OpenAI، آمازون و گوگل به طور مساوی برای تراشه‌های هوش مصنوعی تلاش می‌کنند تا از جاه‌طلبی‌های هوش مصنوعی خود پشتیبانی کنند.

جاه طلبی متا در XR: ملاقات با ال جی

نشست های امروز آخرین دیدار از یک رشته بازدید است که مدیر عامل متا در منطقه انجام داده است. همین دیروز، زاکربرگ در جریان تور آسیایی خود، ویلیام چو، مدیرعامل ال جی الکترونیکس، در سئول ملاقات کرد. LG Electronics اعلام کرد که یک جلسه دو ساعته با زاکربرگ داشته است تا در مورد همکاری استراتژیک بالقوه دو شرکت در توسعه دستگاه واقعیت توسعه یافته (XR) گفتگو کند.

هنگامی که TechCrunch پرسید که آیا این بحث شامل برنامه‌های مشخصی بین دو طرف می‌شود، سخنگوی ال‌جی الکترونیکس بيان کرد که ال‌جی الکترونیکس و متا «حتی قبل از جلسه مدیریت ارشد دیروز از نزدیک با هم کار کرده‌اند» و این دو شرکت انتظار فرصت‌های بیشتری را در آینده دارند. . هیچ جزئیاتی در مورد شرایط مالی یا محصولاتی که به طور خاص یک همکاری شامل می شود، وجود ندارد.

سخنگوی ال‌جی همچنین به نقل از چو، مدیرعامل شرکت که پس از جلسه به خبرنگاران محلی گفت، گفت: «مدیریت ارشد دو شرکت در مورد مسیرهای استراتژیک و جدول زمانی همکاری بحث کردند.

از طرف ال‌جی، غول فناوری کره‌ای می‌خواهد پلت‌فرم واقعیت توسعه‌یافته (XR) متا را به محتوا و دستگاه‌های مصرف‌کننده ال‌جی - به عنوان مثال، تلویزیون‌هایش - بیاورد تا یک "اکوسیستم متمایز" در کسب‌وکار تازه راه‌اندازی شرکت کره‌ای XR ایجاد کند. ال جی در بیانیه ای اعلام کرد.

ال‌جی، مانند هر شرکت فناوری دیگری در جهان امروز، در حال دمیدن از هوش مصنوعی است. اما به طور واقع بینانه، تا به امروز در مسابقه هوش مصنوعی موج زیادی ایجاد نکرده است – نه به عنوان سازنده تراشه، نه به عنوان توسعه دهنده محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی و نه در خدمات. متا فرصتی را برای ال‌جی فراهم می‌کند تا با شرکتی همکاری کند که پیشرفت‌های بیشتری داشته است، اما از نظر کسب‌وکار بزرگ‌تر لوازم الکترونیکی مصرفی، رقیب مستقیمی برای ال‌جی نیست و علاوه بر این، سلطه برخی دیگر از بازیگران بزرگ در هوش مصنوعی را خنثی می‌کند. فضایی مانند گوگل و OpenAI.

نمونه موردی: این شرکت به طور خاص اشاره کرده است که Cho "علاقه شدید خود را به نمایش‌های فناوری پیشرفته متا، به ویژه تمرکز بر مدل‌های زبان بزرگ متا و پتانسیل آن برای ادغام هوش مصنوعی روی دستگاه نشان داده است، در حالی که تجربه هدست Quest 3 Meta اخیراً راه‌اندازی شده است. و عینک هوشمند Ray-Ban Meta، این شرکت گفت.

پس از اینکه ال جی در آوریل 2021 تجارت موبایلی خود را در سراسر جهان تعطیل کرد، غول کره ای لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی تمرکز کسب و کار خود را به سایر حوزه های رشد از جمله خانه های هوشمند، دستگاه های متصل، اینترنت اشیا (IoT)، قطعات خودروهای الکتریکی (EV) و رباتیک و - نیازی به گفتن نیست - پلتفرم های هوش مصنوعی.

در اواخر نوامبر، ال‌جی اعلام کرد که بخش سرگرمی‌های خانگی آن به‌تازگی تیم واقعیت توسعه‌یافته (XR) را به عنوان بخشی از سازماندهی مجدد سازمان برای تسریع در توسعه دستگاه XR با هدف سال ۲۰۲۵ راه‌اندازی کرده است.

یکی از سخنگویان متا گفت: "ما هیجان زده هستیم که می بینیم یک رهبر قدیمی در لوازم الکترونیکی مصرفی تعهد ما را برای ساخت نسل بعدی دستگاه های XR به اشتراک می گذارد." چشم انداز متا برای یک اکوسیستم بازتر به همکاری میان نوآورترین شرکت‌های صنعت بستگی دارد و ما مشتاقانه منتظر کارمان با ال‌جی هستیم که در نتیجه راه‌های بیشتری برای بهره‌مندی مردم در سراسر جهان از پلتفرم‌های محاسباتی آینده ایجاد کنیم.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است