متن خبر

رقابت یا همکاری؟ پنج سرمایه گذار فناوری عمیق، سود مشترک را بیش از آرنج های تیز انتخاب می کنند

رقابت یا همکاری؟ پنج سرمایه گذار فناوری عمیق، سود مشترک را بیش از آرنج های تیز انتخاب می کنند

شناسهٔ خبر: 454840 -




معضل زندانی یک آزمایش فکری کلاسیک است که به تحلیل این موضوع می‌پردازد که چگونه افراد می‌توانند برای منافع متقابل همکاری کنند - یا اینکه چگونه ممکن است یکی دیگر را برای پاداشی کمتر به هم بزند.

آیا می توانید حدس بزنید که سرمایه خطرپذیر کدام نتیجه ممکن است شبیه باشد؟ گروهی از سرمایه گذاران بوستون آرزو می کنند که ای کاش متفاوت بود.

این هفته، گروهی متشکل از پنج سرمایه‌گذار خطرپذیر و رئیس یک مشاور املاک، Venx (یا ven^x) را راه‌اندازی کردند، یک گروه مشترک که بر سرمایه‌گذاری‌های فناوری عمیق تمرکز دارد. این پنج سرمایه گذار از چهار شرکت مختلف - Anzu Partners، Hitachi Ventures، Myriad Venture Partners و SkyRiver Ventures هستند - و آنها هنوز تصمیمات جداگانه ای در مورد زمان نوشتن چک می گیرند. اما می تواند شروع چیزی بزرگتر باشد.

Hyuk-Jeen Suh به TechCrunch گفت: «نیاز به مشارکت برای سرمایه گذاری های عمیق در فناوری و نیاز به همکاری با یکدیگر واضح به نظر می رسید.

Suh، شریک عمومی SkyRiver، از شتاب‌دهنده‌های استارت‌آپی مانند Greentown Labs در منطقه بوستون الهام گرفت، که با تعداد انگشت شماری از بنیان‌گذاران فناوری آب و هوا شروع شد و به یکی از بزرگترین انکوباتورهای فناوری عمیق در جهان تبدیل شد. در ابتدا، بنیانگذاران گرین تاون به دنبال فضای آزمایشگاهی بودند، اما آنها به سرعت متوجه شدند که مزایای فضای مشترک بسیار فراتر از پرداخت اجاره کمتر است.

«اگر به اکوسیستم استارت‌آپ نگاه کنید، آن‌ها متوجه شده‌اند که همکاری با یکدیگر بهتر است. سو گفت: صرفه جویی در مقیاس وجود دارد. بعلاوه، چنین انکوباتورها و دیگر فضاهای مشترک می توانند به عنوان یک فروشگاه برای سرمایه گذارانی که به دنبال استارت آپ هستند، خدمت کنند.

تا به حال، سرمایه گذاری خطرپذیر فاقد چیزی مشابه بوده است. بله، Sand Hill Road در سیلیکون ولی وجود دارد، اما Suh احساس می‌کرد که این شاهراه بیشتر شبیه مجموعه‌ای از نمایندگی‌های خودرو در امتداد یک «مایل اتومبیل» است تا هر چیزی که شبیه یک گروه مشترک باشد. همه آنها در حال رقابت هستند. احساس کردم باید راه دیگری وجود داشته باشد.»

سو گفت، بخشی از چیزی که به Venx اجازه داد ادغام شود، این واقعیت است که چهار شرکت طیف وسیعی از مراحل سرمایه گذاری، از مراحل اولیه تا مراحل بعدی را اجرا می کنند و طیف وسیعی از منافع را در فناوری عمیق، از جمله فناوری آب و هوا، هوش مصنوعی و بیوتکنولوژی ارائه می کنند. .

این واقعیت که این همکاری در میان سرمایه گذاران فناوری عمیق پدیدار شد، تعجب آور نیست. نوع مشکلاتی که استارت‌آپ‌های فناوری عمیق با آن‌ها مواجه هستند، به نفع همکاری بیش از رقابت‌های بی‌معنی است. آنها به سرمایه عمیق، تجهیزات آزمایشگاهی گران قیمت و سایر زیرساخت های گران قیمت نیاز دارند. مشکلاتی که آنها سعی در حل آنها دارند اغلب آنها را به قلمروی ناشناخته می فرستد. و راه‌حل‌هایی که به آن‌ها می‌رسند معمولاً از تنوع تفکر سود می‌برند.

برای سرمایه گذاران، آسمان آبی زیادی در فناوری عمیق وجود دارد که Suh فکر نمی کند رازداری و حسادت به کسی مزیتی می دهد. چرا VC ها احساس می کنند که باید رقابت کنند؟ آیا کربن کافی برای حذف نداریم؟ پلاستیک برای بازیافت یا حذف؟ سرطان سینه برای درمان؟ چالش های کافی در هوش مصنوعی وجود ندارد؟ سو بيان کرد که دانش مشترک و دسترسی به معاملات باید به نفع LP ها نیز باشد.

اگر این شبیه یک سندیکا به نظر می رسد، به نوعی است.

مانند سندیکاها، گروه سرنخ‌ها را به اشتراک می‌گذارد و هر سرمایه‌گذار دیدگاه و تخصص خود را به یک جلسه میدانی می‌آورد. اما برخلاف سندیکاها، که در مرحله مخاطره‌آمیز تمایل دارند غیررسمی و موردی باشند، Venx یک ترتیب رسمی‌تر با نوعی صمیمیت است که فقط فضای مشترک می‌تواند فراهم کند.

در حال حاضر، Venx شامل یک فضای اداری است که در آن شرکا می‌نشینند، آرنج‌ها را می‌مالند و در هنگام ناهار با هم صحبت می‌کنند. یک اتاق جلسه وجود دارد که در آن می‌توانند به طور جمعی صحبت‌های بنیان‌گذاران را بشنوند، پس از آن جمع می‌شوند تا افکار خود را به اشتراک بگذارند. این گروه تا زمانی که اکثر سرمایه گذاری های آنها مستقیماً در استارتاپ ها (نه سایر صندوق ها) باشد، برای اعضای جدید باز است.

تصور اینکه Venx به چیزی بیشتر تبدیل شود آسان است. شرکای بیشتر، وجوه بیشتر، شاید یک صندوق مشترک که گروه بتواند از آن چک بنویسد، شبیه به سندیکای فرشته. هر چه که در نهایت تبدیل شود، رویکرد مشترک Venx یک آزمایش جذاب است که ارزش تماشا را دارد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است