متن خبر

دولت ایالات متحده در حال بررسی خطرات امنیتی دستگاه های تلفن همراه با استفاده از ماهواره های روسی یا چینی است

دولت ایالات متحده در حال بررسی خطرات امنیتی دستگاه های تلفن همراه با استفاده از ماهواره های روسی یا چینی است

شناسهٔ خبر: 458035 -




سیستم جهانی ماهواره
(اعتبار تصویر: Shutterstock)

کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) در حال تحلیل خطرات احتمالی ناشی از سیستم های ماهواره ای روسیه و چین است که توسط برخی از دستگاه های تلفن همراه ایالات متحده استفاده می شود.

نگرانی‌هایی وجود دارد که برخی از ماهواره‌های روسیه و چین می‌توانند داده‌های سامانه ماهواره‌ای ناوبری جهانی (GNSS) را جذب کنند.

قوانین FCC بیان می‌کند که فقط سیستم‌های ماهواره‌ای تایید شده می‌توانند داده‌های GPS را پردازش کنند و تنها ماهواره‌های تایید شده صور فلکی موجود ایالات متحده و GNSS گالیله اروپایی هستند.

پتانسیل برای "پارازیت و جعل" روسی

رئیس کمیته منتخب چین در مجلس نمایندگان، مایک گالاگر، در نامه ای به جسیکا روزن وورسل، رئیس FCC گفت: «رویدادهای کنونی در اروپای شرقی (از جمله پارازیت های قابل توجه روسیه و جعل سیگنال های GNSS) خرد پذیرفتن این راه حل را زیر سؤال می برد و پیشنهاد می‌کند FCC قوانین خود را علیه استفاده از سیگنال‌های غیرمجاز از ماهواره‌های خارجی اجرا کند.

صورت فلکی ماهواره ای متعلق به جمهوری خلق چین "BeiDou" و سیستم های روسی "GLONASS" می توانند توسط برخی از تلفن های همراه ایالات متحده برای دریافت و پردازش سیگنال های GNSS استفاده شوند.

Rosenworcel در سال 2018 پس از اشاره به اینکه تلفن های آمریکایی می توانند سیگنال های GNSS را به ماهواره های کشورهای خارجی ارسال کنند، گفت: "بسیاری از دستگاه ها در ایالات متحده در حال حاضر با سیگنال های خارجی کار می کنند."

از جمله سازندگان گوشی که FCC با آنها تماس گرفته می‌توان به سامسونگ ، نوکیا، موتورولا، اپل ، گوگل و سایرین اشاره کرد که حدود 90 درصد از صنعت تلفن همراه ایالات متحده را تشکیل می‌دهند.

سخنگوی FCC در صحبت با تحقیقات FCC گفت: "هیچ سابقه ثابتی مبنی بر اینکه این سیگنال‌ها چه تهدیدات امنیتی را دارند و اینکه آیا سازندگان دستگاه‌های دستی این سیگنال‌ها را برخلاف قوانین کمیسیون پردازش می‌کنند وجود ندارد."

ایالات متحده اقداماتی را برای افزایش تولید داخلی نیمه هادی ها به عنوان بخشی از قانون چیپس انجام داده است. نگرانی های جدی و معتبری وجود دارد که تولید تراشه های دستگاه های آمریکایی در تایوان می تواند آنها را در معرض جاسوسی و خرابکاری چینی قرار دهد.

قانون چیپس ۵۳ میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری در تولید داخلی با استفاده از تخصص و زیرساخت‌های موجود شرکت‌هایی مانند اینتل ، سامسونگ، میکرون و شرکت نیمه‌رساناهای تایوان اختصاص داده است.

از طریق رویترز

بیشتر از TechRadar Pro

کارمند نویسنده (امنیتی)

بندیکت کالینز یکی از نویسندگان کارکنان TechRadar Pro است که حریم خصوصی و امنیت را پوشش می دهد. قبل از اینکه وارد روزنامه‌نگاری شود، او به‌عنوان مدیر تولید Livestream کار می‌کرد و به مدت 5 سال بازی‌های لیگ ملی هاکی روی یخ را پوشش می‌داد و کمک زیادی به پیشرفت پخش زنده در لیگ داشت. بندیکت عمدتاً بر روی مسائل امنیتی مانند فیشینگ، بدافزار و فعالیت‌های مجرمانه سایبری متمرکز است، اما او همچنین دوست دارد از دانش خود در زمینه ژئوپلیتیک و روابط بین‌الملل برای درک انگیزه‌ها و پیامدهای حملات سایبری تحت حمایت دولت استفاده کند.

او دارای مدرک کارشناسی ارشد در امنیت، اطلاعات و دیپلماسی، در کنار لیسانس در سیاست با روزنامه نگاری، هر دو از دانشگاه باکینگهام است. پایان نامه کارشناسی ارشد او با عنوان "فروش تسلیحات به عنوان ابزار سیاست خارجی" استدلال می کند که صادرات سیستم های تسلیحاتی بخشی جدایی ناپذیر از جعبه ابزار دیپلماتیک مورد استفاده ایالات متحده، روسیه و چین از سال 1945 بوده است. بندیکت همچنین در مورد نقش ناتو در دوران جنگ ترکیبی، تأثیر گروه‌های ذینفع بر سیاست خارجی ایالات متحده، و اینکه چگونه ناامنی شهرت می‌تواند به سوء استفاده از اطلاعات کمک کند.

خارج از کار، بن ورزش های زیادی را دنبال می کند. مهم ترین هاکی روی یخ و راگبی. هنگامی که نمی دوید یا کوهنوردی نمی کنید، بن را اغلب می توان در اعماق درختچه های یک باغ میخانه پیدا کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است