متن خبر

خداحافظی با هلیکوپتر کوچکی که می توانست

خداحافظی با هلیکوپتر کوچکی که می توانست

شناسهٔ خبر: 446599 -




سلام و به TechCrunch Space خوش آمدید. هفته گذشته، ناسا روز یادبود سالانه خود را برای بزرگداشت همه کسانی که در تعقیب اکتشافات فضایی انسانی جان خود را از دست دادند - از جمله خدمه آپولو 1، چلنجر و کلمبیا، برگزار کرد. این روز یادآور خطرات پروازهای فضایی و هزینه های گزافی است که ما برای گسترش بشریت در ستارگان پرداخته ایم. بیشتر در مورد آن در زیر.

آیا می خواهید با یک نکته ارتباط برقرار کنید؟ به آریا به آدرس aria.techcrunch@gmail.com ایمیل بزنید یا به شماره 3988-937-512 برای من پیام ارسال کنید. همچنین می توانید یادداشتی را برای کل خدمه TechCrunch در tips@techcrunch.com ارسال کنید. برای ارتباطات ایمن تر ، اینجا را کلیک کنید تا با ما تماس بگیرید ، که شامل SecureDrop ( دستورالعمل در اینجا ) و پیوندهایی به برنامه های پیام رسانی رمزگذاری شده است.

Ingenuity، هلیکوپتر کوچکی که تقریباً به مدت سه سال در اطراف سیاره سرخ می چرخد، آخرین پرواز خود را اواخر هفته گذشته انجام داد. ناسا روز پنجشنبه اعلام کرد که حداقل یکی از پره های روتور فیبر کربنی هلیکوپتر در آخرین ماموریت خود آسیب دیده است و برای همیشه آن را زمین گیر کرده است.

اینکه بگوییم Ingenuity عملکرد قابل توجهی داشته است کمی دست کم گرفته شده است: این هلیکوپتر به عنوان یک ماموریت نمایش فناوری به فضا پرتاب شد و مهندسان امیدوار بودند که تا پنج پرواز با این وسیله نقلیه انجام دهند. در پایان، هلیکوپتر به انجام 72 پرواز خیره کننده، مجموعاً 11 مایل سفر و صعود تا ارتفاع 79 فوتی در بالاترین ارتفاع رسید.

خداحافظ نبوغ برای همه چیز ممنونم.

هلیکوپتر Ingenuity ناسا در حال پرواز بر روی مریخ.

هلیکوپتر Ingenuity ناسا در حال پرواز بر روی مریخ. اعتبار تصویر: ناسا

نکات برجسته را راه اندازی کنید

پرتاب برتر این هفته به ویرجین گالاکتیک تعلق گرفت که یازدهمین پرواز فضایی زیر مداری خود را در روز جمعه با موفقیت انجام داد. هواپیمای وی اس اس یونیتی این شرکت از بندرگاه فضایی نیومکزیکو آمریکا با چهار مشتری فضانورد خصوصی به پرواز درآمد که اسامی آنها به طور مرموزی قبل از ماموریت فاش نشده بود. پس از پایان ماموریت، ویرجین اسامی مشتریان را اعلام کرد و فاش کرد که خدمه شامل اولین زن اوکراینی است که به فضا رفته است.

ماموریت بعدی این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری پیش بینی می شود.

رها کن، رها کن، رها کن! #VSSUnity با موفقیت از کشتی مادری ما #VMSEve منتشر کرد و موتور موشک را مشتعل کرد. #Galactic06 pic.twitter.com/C0PrkLjupp

— Virgin Galactic (@virgingalactic) 26 ژانویه 2024

اریک برگر اتفاقی را که پس از مواجهه فضانورد تیلور وانگ در آزمایش خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی با مشکلاتی رخ داد را بازگو می‌کند. چگونه او به شدت افسرده شد. چگونه او کنترل کننده های ماموریت در هیوستون را تهدید کرد که به زمین «نخواهند رفت». و چگونه او شروع به نشان دادن علاقه شدید به دریچه شاتل فضایی کرد، تا جایی که فضانوردان دیگر در ایستگاه فضایی بین‌المللی با او با چسب نواری آن را بستند.

این موضوع چندان خوشایند نیست که بتوان در مورد آن صحبت کرد، پس ناسا، اسپیس ایکس و افرادی که با وسایل نقلیه پرواز می کنند معمولاً این کار را نمی کنند. اما به نظر می رسد که جامعه فضایی احتمالاً باید در مورد آن با گسترش دسترسی به فضا بحث کند. با Crew Dragon، SpaceX به طور منظم غیرنظامیان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی و در مأموریت‌های پرواز آزاد می‌فرستد. اکثر این افراد تحت آزمایش‌های روان‌شناختی دقیقی که فضانوردان شاتل دریافت می‌کنند، قرار نگرفته‌اند. استارلاینر بوئینگ، استارشیپ اسپیس ایکس و سایر وسایل نقلیه، در آینده ای نه چندان دور، تنها به استخر پروازهای مداری عمیق تر خواهند شد. هم Blue Origin و هم Virgin Galactic در حال حاضر تقریباً به طور کامل بدون آموزش بر روی پرش های کوتاه زیر مداری، انسان را به پرواز در می آورند.

و این لزوما چیز بدی نیست. نکته اصلی دسترسی کم‌هزینه به فضا این است که ما افراد بیشتری در فضا خواهیم داشت، کارهای جالبی انجام می‌دهند و از مرزها بیرون می‌روند. اما فضا یک حوزه خشن و فوق العاده ممنوع است. می تواند با ذهن بازی کند.»

شاتل فضایی فضانورد تیلور وانگ

تیلور وانگ در شاتل فضایی اعتبار تصویر: ناسا

این هفته در تاریخ فضا

این هفته، ما به یاد مردان و زنانی هستیم که جان خود را در شاتل فضایی چلنجر از دست دادند، علاوه بر فضانوردانی که در جریان پرواز فضایی جان خود را از دست دادند.

در 28 ژانویه 1986، شاتل فضایی چلنجر تنها 73 ثانیه پس از بلند شدن منفجر شد و تمام هفت خدمه آن کشته شدند. این فاجعه منجر به توقفی تقریباً سه ساله در مأموریت‌های شاتل فضایی شد و تحقیقات بعدی مسائل بی‌شماری را در فرهنگ ناسا شناسایی کرد که به طور غیرمستقیم یا مستقیم به فاجعه منجر شد.

خدمه شاتل فضایی چلنجر. اعتبار تصویر: ناسا

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است