متن خبر

جنرال کاتالیست به معامله VC در فشار هند چشم دوخته است

جنرال کاتالیست به معامله VC در فشار هند چشم دوخته است

شناسهٔ خبر: 443961 -




سه منبع آگاه به TechCrunch گفتند جنرال کاتالیست، یکی از بزرگترین شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر ایالات متحده، در حال مذاکره برای به دست آوردن یک VC متمرکز در هند به عنوان بخشی از تلاش ها برای گسترش حضور خود در بازار استارتاپ های در حال رشد جنوب آسیا است.

این قرارداد به جنرال کاتالیست اجازه می دهد تا عمیق تر به صحنه فناوری پر جنب و جوش هند که از سال 2010 تاکنون بیش از 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری استارت آپی را جذب کرده است، نفوذ کند. به گفته دو منبع آگاه، یکی از صندوق هایی که جنرال کاتالیست در ماه های اخیر با آن درگیر بوده است، بزرگراه Venture است. موضوع. معامله با صندوق هدف نهایی نشده است، پس مواردی از جمله صندوق هدف ممکن است تغییر کند، منابع هشدار دادند که درخواست ناشناس ماندن کردند زیرا بحث خصوصی است. بزرگراه Venture به درخواست اظهار نظر در روز پنجشنبه پاسخ نداد.

جنرال کاتالیست از حدود دوازده و نیم استارت آپ در هند حمایت کرده است - از جمله غول فین تک CRED، بازار خودروهای دست دوم Spinny و Healthtech Orange Health - اما این شرکت سرمایه گذاری بیش از یک سال است که به دنبال گسترش چشمگیر حضور خود در این کشور بوده است. چند نفر از آشنایان به این موضوع گفتند. جنرال کاتالیست به درخواست برای اظهار نظر در روز پنجشنبه پاسخ نداد.

بسیاری از افراد آشنا به این موضوع گفتند که شرکت آمریکایی سال گذشته با بسیاری از افراد ارشد در هند به دنبال یافتن یک شریک مستقر در هند گفتگو کرد. مردم گفتند که در مقطعی از سال گذشته، ارزیابی امکان دستیابی به یک صندوق با تمرکز هند و استفاده از آن مسیر برای ایجاد حضور گسترده تر در کشور را آغاز کرد.

این اولین بار نیست که یک خانه سرمایه گذاری جهانی این مسیر را برای گسترش به هند کاوش می کند. Accel بیش از یک دهه پیش Erasmic را که در آن زمان دارای حدود 10 میلیون دلار بود خریداری کرد و Accel India را ایجاد کرد.

جنرال کاتالیست که بیش از 25 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت دارد، قصد دارد طی سه تا چهار سال آینده بیش از 500 میلیون دلار در هند سرمایه گذاری کند. تمرکز جدید آن بر هند به دنبال توسعه این شرکت در اروپا در سال گذشته با موافقت با ادغام با La Famiglia، سرمایه‌گذار در چندین استارت‌آپ در مراحل اولیه از جمله شرکت هوش مصنوعی Mistral است.

هند، یکی از بزرگ‌ترین اکوسیستم‌های استارتاپی جهان، چندین شرکت بزرگ از جمله Sequoia، Lightspeed، Accel، Tiger Global، SoftBank و Insight Partners را در یک دهه و نیم گذشته جذب کرده است. تعدادی دیگر از شرکت‌های سرمایه‌گذاری بلندپایه از جمله Coatue Management و QED و Andreessen Horowitz نیز در سال‌های اخیر از استارت‌آپ‌های هندی حمایت کرده‌اند، زیرا آنها شرکت‌های جوانی را انتخاب می‌کنند که تلاش می‌کنند به بازار اینترنت در حال رشد سریع بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر خدمت کنند.

پیش بینی گلدمن ساکس برای هند. (تصویر: گلدمن ساکس)

یکی از شرکای یک شرکت سرمایه‌گذاری مستقر در هند بيان کرد که سرمایه‌گذاری در هند برای بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری جهانی که وارد این کشور شده‌اند یا چنین امکانی را تحلیل کرده‌اند، به‌طور منحصربه‌فردی چالش برانگیز است. این سرمایه گذار گفت: «هند پتانسیل بسیار زیادی دارد، اما ما هنوز سطح خروجی هایی را که در ایالات متحده می بینید، نداریم، و همچنین به اندازه بازدهی که ممکن است در جای دیگر پیدا کنید، نداریم. این واقعیت که افق زمانی مورد نیاز برای روز پرداخت بزرگتر در هند بسیار طولانی تر است.

با این حال، سرمایه‌های جهانی - از جمله مدیران دارایی - به طور فزاینده‌ای در حال گسترش تمرکز بر هند هستند که انتظار داریم که تولید ناخالص داخلی 4 تریلیون دلاری آن تا پایان دهه دو برابر شود. Invesco، T. Rowe Price، BlackRock، Fidelity و UBS به طور فزاینده ای از طریق صندوق های مشترک خود در استارتاپ های هندی سرمایه گذاری می کنند.

آنو هریهاران، بنیانگذار شرکت VC Avra ​​و رئیس سابق YC Continuity، در پستی در پستی نوشت: "به جای فکر کردن در مورد تولید ناخالص داخلی متوسط، به این نگاه کنید که چند خانوار در هند تا سال 2030 بیش از 50000 تا 75000 دلار در سال درآمد خواهند داشت. دارایی ما توسعه دهندگان هستند." X هفته گذشته

هند در دهه آینده حدود 15 میلیون توسعه دهنده خواهد داشت که 50000 تا 75000 دلار در سال خواهند داشت. برای هر خانوار توسعه‌دهنده، یک خانوار خدمات مالی و یک خانواده مراقبت‌های بهداشتی وجود دارد که 50000 تا 75000 دلار در سال درآمد خواهند داشت. این معادل 45 میلیون خانوار است (که تا سال 2030 بیش از 60000 دلار در سال درآمد خواهند داشت.) در مقایسه با بریتانیا امروز 28 میلیون خانوار دارد که درآمدی معادل 45000 دلار در سال دارند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است