متن خبر

تکینگی ها درد گردن بازوهای ربات هستند – Jacobi Robotics در تلاش است تا آنها را حل کند

تکینگی ها درد گردن بازوهای ربات هستند – Jacobi Robotics در تلاش است تا آنها را حل کند

شناسهٔ خبر: 450674 -




به راحتی می توان این واقعیت را از دست داد که رباتیک به همان اندازه که یک مشکل سخت افزاری است، یک مشکل نرم افزاری است. برنامه‌نویسی به‌طور قابل‌توجهی تحت‌الشعاع جذابیت مکاترونیک قرار می‌گیرد، اما بدون راه‌حل نرم‌افزاری مناسب، چیزی بیشتر از وزن کاغذ گران‌قیمت در دستان شما نیست. مسیر پذیرش گسترده روباتیک مملو از مشکلات غیرمنتظره ای است که در نهایت می تواند استفاده در دنیای واقعی را مختل کند. مشکلات زیادی در جستجوی راه حل های نرم افزاری وجود دارد.

Jacobi Robotics در سال 2022 با یک مشکل خاص در ذهن تاسیس شد: تکینگی ها. به طور گیج کننده ای، این کلمه به معنای چیزی کاملاً متفاوت با رباتیک است که در دنیای پیش بینی هوش مصنوعی Ray Kurzweil به کار می رود.

در سرزمین ربات، این مفهوم بسیار ظریف تر است، در حالی که برای درک کامل نیاز به دانش واقعی از مقوله است. این اصطلاحی است که خارج از مقالات تحقیقاتی به ندرت با آن مواجه می شویم. با این حال، این یک مسئله بسیار واقعی با پیامدهای دنیای واقعی است.

جاکوبی خاطرنشان می کند: «تکینگی ها پاشنه آشیل ربات های صنعتی هستند. در کارهای تکراری، جایی که ربات حرکات یکسانی را به طور مکرر و کورکورانه دنبال می‌کند، می‌توان ربات‌ها را طوری برنامه‌ریزی کرد که طی هفته‌ها تنظیم دقیق دستی خسته‌کننده مسیرهای ربات، از تکینگی‌ها جلوگیری کنند. اما برای بسیاری از کاربردهای ربات، مسیرهای ربات به دلیل تغییرات کوچک در مواد یا انبساط حرارتی باید به طور دوره ای اصلاح شوند.

اگر اصلاً با سخت‌افزار روباتیک آشنایی دارید، احتمالاً اصطلاح «درجات آزادی» را در اشاره به بازوی رباتی با شش یا هفت درجه آزادی شنیده‌اید. این به مفاصل سیستم و محورهایی اشاره دارد که این اتصالات در امتداد آنها قادر به حرکت هستند. تکینگی ها نقاطی در فضا هستند که ربات نمی تواند حرکت کند. وقتی این اتفاق می‌افتد، یک انسان به طور کلی نیاز به مداخله دارد تا همه چیز را دوباره راه‌اندازی کند.

Jacobi Robotics نام خود را از ماتریس Jacobian گرفته است، که - به نوبه خود - اشاره ای به ریاضیدان پیشگام آلمانی قرن نوزدهم، کارل ژاکوبی است. در دنیای رباتیک، این مفهوم به رابطه بین سرعت اثرگذارهای مفصلی و انتهایی اشاره دارد. برای ساده‌تر کردن چیزی که قبلاً بیش از حد ساده‌سازی کرده‌ام، این مفهوم و شرکتی که از آن نام گرفته است با برنامه‌ریزی مسیر ربات مرتبط است.

Jacobi Robotics توسط گروهی از دانشجویان رباتیک UC Berkeley به همراه پروفسور کن گلدبرگ تاسیس شد. گلدبرگ علاوه بر خدمت به عنوان دانشمند ارشد شرکت، یکی از بنیانگذاران شرکت رباتیک مرتب‌سازی بسته‌بندی Ambi Robotics نیز هست، پس او قبلاً از طریق این بازی‌های رودیو گذرانده است.

برای شروع، تیم تقریباً به طور انحصاری بر روی مسائل مربوط به تکینگی ها متمرکز شده است، که می تواند یک ربات را در زمان های غیرقابل پیش بینی مرده در مسیر خود متوقف کند. در دنیای بازوهای رباتیک، این موضوع برای کاربردهای کلیدی، مانند جمع‌آوری سطل زباله، مرتب‌سازی بسته‌بندی، پالت‌سازی - کم و بیش موارد کلیدی که در مورد روبات‌های صنعتی صحبت می‌کنیم، مشکل بزرگی است.

ژاکوبی در خلبانی با شرکای منتخب بوده است. این فهرست شامل شرکت استقرار اتوماسیون Formic، و همچنین یک شرکت بزرگتر لوازم الکترونیکی مصرفی است که این شرکت هنوز کاملاً آماده نام بردن از آن نیست (شما می دانید که این نوع چیزها در دنیای شرکت ها چگونه پیش می روند). به گفته Formic، رویکرد Jacobi برای حمله به تکینگی ها، زمان استقرار را حتی در این مرحله اولیه به میزان قابل توجهی کاهش داده است. مطمئناً به نفع استارتاپی مانند Formic است که در طول فرآیند استقرار به بسیاری از مشکلات احتمالی رسیدگی کند، به جای اینکه مجبور شود تکنسین‌ها را بعد از آن بفرستد.

همراه با گلدبرگ، بنیانگذاران این شرکت عبارتند از مدیر عامل شرکت مکس کائو، مدیر ارشد اجرایی یاهاو آویگال، معمار ارشد لارس برشید و رئیس رباتیک جف ایکنوسکی (که همچنین به عنوان استادیار در موسسه رباتیک CMU خدمت می کند). Jacobi در اوایل سال 2023 یک پیش‌بذر 1 میلیون دلاری را بست و در حال حاضر بر روی تولید یک بذر مناسب تمرکز دارد زیرا به دنبال ارائه راه‌حل خود به بازار است. سرمایه گذاران فعلی عبارتند از Swift Ventures و Berkeley SkyDeck، شتاب دهنده UC Berkely، که این استارتاپ را به عنوان بخشی از روز نمایشی اخیر شامل شد.

این نرم افزار در حال حاضر از تعدادی از بزرگترین فروشندگان سلاح های روباتیک، از جمله ABB، Fanu، Universal و Yaskawa پشتیبانی می کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است