متن خبر

تلویزیون های سامسونگ یکی دیگر از ویژگی های گوگل را از دست می دهند – این بار، گوگل میت

تلویزیون های سامسونگ یکی دیگر از ویژگی های گوگل را از دست می دهند – این بار، گوگل میت

شناسهٔ خبر: 450666 -




تلویزیون سامسونگ در اتاق نشیمن
(اعتبار تصویر: سامسونگ)

اگر یکی از بهترین تلویزیون‌های سامسونگ را دارید و به طور مرتب از Google Meet برای حفظ ارتباط با عزیزان یا همکارانتان استفاده می‌کنید، باید در چند هفته آینده راه‌حل دیگری پیدا کنید.

SamMobile گزارش می دهد که Google Meet، برنامه کنفرانس ویدئویی غول فناوری، در مارس 2024 در تلویزیون های هوشمند سامسونگ متوقف خواهد شد که می تواند میلیون ها کاربر را تحت تأثیر قرار دهد. این اقدام به دنبال حذف قبلی برنامه Google Play Movies از تلویزیون های سامسونگ در چند سال پیش انجام می شود. و همچنین خروج آتی Google Assistant از تلویزیون های سامسونگ در تاریخ 1 مارس 2024.

استفاده از Google Meet در تلویزیون‌های سامسونگ همیشه یک فرآیند ساده بوده است و شما را ملزم می‌کند تا به سادگی یک وب‌کم را به تلویزیون متصل کنید. پس از آن می‌توانید تماس‌های ویدیویی را مستقیماً از تلویزیون خود برقرار و دریافت کنید، مشابه روشی که ممکن است از تبلت، تلفن یا رایانه برای همان کار استفاده کنید. راحتی برگزاری کنفرانس ویدیویی بر روی یک صفحه نمایش بزرگ، Google Meet را به یک گزینه واقعا محبوب برای اهداف شخصی و حرفه ای تبدیل کرده است.

Google Meet که در ابتدا با نام Google Duo شناخته می شد، در اکتبر 2022 در تلویزیون های هوشمند سامسونگ عرضه شد و همچنین در مدل های تلویزیون 2023 به همراه نمایشگرهای هوشمند تایزن سامسونگ (سری 7000 و بالاتر) قرار گرفت. با این حال، مانیتورها و تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ که تاکنون در سال 2024 عرضه شده‌اند، از برنامه تماس ویدیویی Google استفاده نکرده‌اند که نشان‌دهنده یک تغییر قریب‌الوقوع است.

این حذف تنها یک سال و نیم پس از معرفی اپلیکیشن به نمایشگرهای سامسونگ انجام می شود. بر اساس گزارش‌های کاربران، این سرویس یا متوقف می‌شود یا در 9 مارس 2024 ناپدید می‌شود. سامسونگ همچنین صفحه پشتیبانی خود از Google Meet را حذف کرده است و قطع شدن این برنامه را تایید می‌کند.

آیا گوگل تایزن را برای تمرکز بر روی اندروید/گوگل تی وی نادیده می گیرد؟

سوال بزرگ این است که آیا این اقدام سامسونگ بوده یا گوگل؟

این پیشرفت ممکن است لزوماً نشان دهنده تصمیم سامسونگ برای خلاصی از پلتفرم تایزن خود از خدمات گوگل نباشد، اما در عوض می تواند نشان دهنده اهداف گوگل برای اولویت دادن به اکوسیستم های خود باشد.

توقف Google Meet، همراه با خروج آتی Google Assistant در 1 مارس 2024، سوالاتی را در مورد اینکه استراتژی گوگل در پلتفرم تایزن سامسونگ ممکن است در پیش باشد، ایجاد کرده است.

به سختی می توان به طور قطعی دانست زیرا هیچ اطلاعیه رسمی مبنی بر تایید این اقدام اخیر وجود نداشته است، اما این انتخاب ها نشان می دهد که گوگل به جای پشتیبانی از خدمات خود، تلاش های خود را تحکیم می کند و بیشتر بر روی پلتفرم های خود یعنی اندروید و گوگل تی وی تمرکز می کند. پلتفرم های شخص ثالث، مانند تایزن سامسونگ.

منطقی است که گوگل بخواهد منابع خود را بهینه کند و روی پلتفرم هایی تمرکز کند که بتواند کنترل و یکپارچگی بیشتری را اعمال کند. اما نتیجه برای کاربران تلویزیون سامسونگ که در حال حاضر به Google Meet متکی هستند این است که زمان زیادی برای کشف راه حل های کنفرانس ویدیویی جایگزین نخواهند داشت.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

Becca یکی از همکاران TechRadar، یک روزنامه نگار و نویسنده آزاد است. او بیش از ده سال است که در مورد فناوری مصرف کننده و علوم عمومی می نویسد و انواع موضوعات را پوشش می دهد، از جمله اینکه چرا روبات ها چشم دارند و اینکه آیا یک روز اثر مرور کلی را تجربه خواهیم کرد. او به ویژه به VR/AR، ابزارهای پوشیدنی، سلامت دیجیتال، فناوری فضایی و گپ زدن با کارشناسان و دانشگاهیان در مورد آینده علاقه دارد. او به TechRadar، T3، Wired، New Scientist، The Guardian، Inverse و بسیاری دیگر کمک کرده است. اولین کتاب او با نام Screen Time در ژانویه 2021 با Bonnier Books منتشر شد. او عاشق داستان های علمی-تخیلی، معماری وحشیانه و صرف زمان زیادی برای شناور شدن در فضا در واقعیت مجازی است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است