متن خبر

تسلا قیمت FSD را به 99 دلار در ماه در ایالات متحده کاهش داد

تسلا قیمت FSD را به 99 دلار در ماه در ایالات متحده کاهش داد

شناسهٔ خبر: 464042 -




تسلا قیمت اشتراک نرم افزار خودران کامل (FSD) خود را از 199 دلار در ماه به 99 دلار در ماه کاهش داده است، زیرا این سازنده خودروهای الکتریکی قصد دارد تا پیش از درآمد سه ماهه اول، پذیرش سیستم پیشرفته کمک راننده خود را افزایش دهد.

این کاهش قیمت چند هفته پس از آن صورت گرفت که تسلا یک ماهه آزمایشی رایگان FSD را برای هر مشتری در ایالات متحده با یک تسلا سازگار راه‌اندازی کرد. آن محاکمه هنوز ادامه دارد. تسلا که قبلاً به عنوان FSD Beta شناخته می شد، اکنون از این نرم افزار به عنوان "FSD نظارت شده" یاد می کند تا روشن کند که این نرم افزار تسلاس را به وسایل نقلیه خودران تبدیل نمی کند و رانندگان انسانی همچنان باید بر نرم افزار نه چندان خودران نظارت کنند. .

FSD می تواند برخی از وظایف رانندگی پیشرفته مانند ایجاد تغییر مسیر، پیمایش در اطراف وسایل نقلیه و اشیاء، دنبال کردن مسیر ناوبری راننده و موارد دیگر را انجام دهد.

کاهش قیمت FSD در همان هفته ای انجام می شود که تسلا تغییرات بیشتری را در آخرین نسخه V12 نرم افزار خود برای کاربران خاص منتشر کرد. تسلا او میگوید جدیدترین نرم‌افزار قابلیت رانندگی در خیابان‌های شهر FSD را به‌طور کامل بر روی شبکه‌های عصبی ارتقا می‌دهد.

رانندگان بیشتر با FSD تنها به معنای پول بیشتر برای تسلا نیست. همچنین به معنای داده‌های ویدیویی بیشتر است که سازنده خودروهای الکتریکی می‌تواند از آن برای آموزش شبکه‌های عصبی خود و بهبود محصول استفاده کند. تسلا همچنین ممکن است به دنبال استفاده از این داده‌ها باشد تا بتواند به قول اخیر مدیرعامل ایلان ماسک مبنی بر رونمایی از ربات‌اکسی تسلا در ماه آگوست عمل کند.

ماسک از رانندگان خواسته است تا با خرید این نرم افزار ارزش خودروهای خود را افزایش دهند و در سال 2022 بيان کرد که اگر تسلا نتواند فناوری خودران را توسعه دهد، اساساً ارزش صفر دارد. در واقع، سهام تسلا ممکن است مانند یک شرکت فناوری بزرگ ارزش گذاری شود، اما حاشیه های آن همچنان به ما یادآوری می کند که تسلا هنوز فقط یک خودروساز است.

با این حال، دسترسی بیشتر به FSD ممکن است احتمال ثبت نام رانندگانی را افزایش دهد که وظیفه خود را برای نظارت بر نرم افزار انجام نمی دهند و ممکن است در صورت بروز مشکل، نتوانند مسئولیت خود را بر عهده بگیرند.

به نظر نمی رسد تسلا هزینه یک بار خرید FSD را تغییر داده باشد، که هنوز در ایالات متحده 12000 دلار است، اما این قیمت در سال های اخیر نیز نوسان داشته است. در سال 2022، تسلا هزینه FSD را به 15000 دلار در آمریکای شمالی افزایش داد، قبل از اینکه یک سال بعد آن را به قیمت فعلی خود کاهش داد.

کاهش قیمت فعلی که تا حدودی نرم‌افزار را دموکراتیک می‌کند، با بیانیه ماسک تنها چهار سال پیش در X، که قبلا توییتر بود، تناقض آشکاری دارد، مبنی بر اینکه هرچه FSD به قابلیت کامل خودران نزدیک‌تر شود، ارزش آن افزایش می‌یابد. ماسک بيان کرد که در آن زمان این نرم افزار حتی می تواند تا «احتمالاً بیش از 100000 دلار» افزایش یابد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است