متن خبر

به گفته قاضی، قرارداد دستمزد 56 میلیارد دلاری ایلان ماسک با تسلا ناعادلانه است

به گفته قاضی، قرارداد دستمزد 56 میلیارد دلاری ایلان ماسک با تسلا ناعادلانه است

شناسهٔ خبر: 446945 -




یک قاضی دلاور روز سه شنبه حکم داد که بسته دستمزد 56 میلیارد دلاری ایلان ماسک ناعادلانه است و بزرگترین معامله غرامت در تاریخ شرکت را باطل می کند.

این تصمیم که روز سه شنبه در دادگاه عالی دلاور توسط قاضی کاتلین مک کورمیک صادر شد به این معنی است که ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، نمی تواند بسته غرامت 2018 را حفظ کند. رای صادره قابل تجدیدنظرخواهی است. Chancery Daily، که به‌روزرسانی را در دادگاه سلطنتی دلاور دنبال می‌کند و به اشتراک می‌گذارد، اولین تصمیم را در مورد Threads گزارش کرد.

این حکم پایانی مرتب برای ماسک یا هیئت مدیره تسلا ارائه نمی کند. اینکه ماسک چگونه غرامت می‌گیرد و چه اتفاقی برای ثروت او می‌افتد که عمدتاً در شرکت‌های متعدد او گره خورده است، سؤالاتی بی‌پاسخ هستند.

مک کورمیک در حکم خود نوشت که تسلا "محموله اثبات منصفانه بودن طرح غرامت را بر دوش داشت و آنها نتوانستند بار خود را برآورده کنند."

ماسک نارضایتی خود را از این حکم با مراجعه به X، سایت رسانه اجتماعی که قبلاً به عنوان توییتر شناخته می‌شد و تا حدی به لطف تصمیم قبلی مک کورمیک مالک آن بود، در میان گذاشت. قاضی بر دعوای توییتر علیه ماسک نظارت کرد که به موافقت او با بستن قرارداد 44 میلیارد دلاری خود ختم شد. ماسک تا حد زیادی با فروش سهام تسلا خود، سرمایه خرید توییتر را تامین کرد.

ماسک در پستی که در ایکس منتشر کرد، گفت: «هرگز شرکت خود را در ایالت دلاور وارد نکنید.

این سوال از "انصاف" در این پرونده بسیار مهم بود، که در سال 2019 زمانی که ریچارد تورنتتا، سهامدار تسلا، شکایتی را برای فسخ قرارداد دستمزد ماسک در سال 2018 تشکیل داد و در آن زمان مدعی شد که بسته به ناحق به ماسک پرداخت شده است بدون اینکه از او خواسته شود که کاملاً روی آن تمرکز کند. خودروساز

طرح جبرانی که در سال 2018 توسط سهامداران تصویب شد شامل 20.3 میلیون جوایز اختیار سهام بود که به 12 قسمت از 1.69 میلیون سهم تقسیم شد. بر اساس این قرارداد، در صورتی که تسلا به نقاط عطف خاصی در ارزش بازار، درآمد و سود تعدیل شده (به استثنای برخی هزینه‌های یک‌بار مصرف مانند جبران سهام) برسد، این گزینه‌ها در 12 مرحله افزایش می‌یابند.

در حالی که بسیاری ممکن است استدلال کنند که این عادلانه بود زیرا اکثریت قریب به اتفاق سهامداران آن را تایید کردند، مک کورمیک متاثر نشد. او نوشت زیرا «مدافعان نتوانستند ثابت کنند که رأی سهامداران کاملاً مطلع شده است زیرا بیانیه نیابتی مدیران کلیدی را به‌طور نادرست توصیف می‌کرد و جزئیات مربوط به فرآیند را به طور گمراه‌کننده‌ای حذف می‌کرد».

مک کورمیک فرآیندی را که منجر به تصویب طرح غرامت ماسک شد، عمدتاً به دلیل روابط عمیق او با مردم، از جمله اعضای هیئت مدیره، که قرار بود از طرف تسلا مذاکره می‌کردند، «عمیقاً ناقص» توصیف کرد. او همچنین بيان کرد که شهادت نشان می دهد که این کمتر یک مذاکره و بیشتر یک سرمایه گذاری مشارکتی است.

مک کورمیک همچنین عادلانه بودن "قیمت" را ارزیابی کرد. متهمان از دادگاه خواستند آنچه تسلا «داده» را با آنچه تسلا «به دست آورده» مقایسه کند. ارزیابی او کافی نبود. او نوشت:

طرح غرامت مشروط به این نبود که ماسک زمان مشخصی را به تسلا اختصاص دهد زیرا هیئت مدیره هرگز چنین اصطلاحی را پیشنهاد ن کرد. هیئت مدیره که تحت تأثیر لفاظی "همه بالاست" یا شاید خیره شدن از جذابیت فوق ستاره ماسک بود، هرگز این سوال 55.8 میلیارد دلاری را نپرسید: آیا این طرح حتی برای تسلا برای حفظ ماسک و رسیدن به اهدافش ضروری بود؟

او موافق بود که متهمان (تسلا) ثابت کردند که ماسک "به طور منحصر به فردی از اهداف بلندپروازانه انگیزه داشت و تسلا به شدت به ماسک برای موفقیت در مرحله بعدی توسعه خود نیاز داشت." اما، او گفت ، "این حقایق بزرگترین طرح جبران خسارت در تاریخ بازارهای عمومی را توجیه نمی کند."

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است