متن خبر

بنیانگذار Byju برای برقراری صلح با سرمایه گذاران بیگانه پیشنهاد سهام را عرضه می کند

بنیانگذار Byju برای برقراری صلح با سرمایه گذاران بیگانه پیشنهاد سهام را عرضه می کند

شناسهٔ خبر: 460830 -




Byju Raveendran، بنیانگذار گروه edtech مبارزه شده Byju's، آخرین تلاش خود را برای آرام کردن سرمایه گذاران ناراضی از جمله Prosus Ventures انجام داده است. او به تازگی به آنها اطلاع داده است که هیئت مدیره در حال تحلیل پیشنهاد سهام منصرف شده - سهامی است که گروهی از سرمایه‌گذاران اخیراً در اعتراض به خرید آن‌ها ترجیح داده‌اند - برای جلوگیری از رقیق شدن دارایی‌هایشان قبل از تایید موضوع اخیر حقوقی که ارزش استارت‌آپ هندی را کاهش می‌دهد. 99 درصد

آینده Byju's که زمانی ارزشمندترین استارتاپ در هند و چهره اکوسیستم محلی بود، در خطر است. هسته اصلی مناقشه بین استارت‌آپ Byju's مستقر در بنگلور و چندین سرمایه‌گذار آن از یک موضوع حقوقی ناشی می‌شود که این استارت‌آپ در اواخر ژانویه و پس از یک مبارزه یک ساله برای جمع‌آوری سرمایه کافی آغاز کرد.

موضوع حقوق راهی است برای شرکت برای افزایش سرمایه از طریق ارائه فرصت به سهامداران موجود برای خرید سهام اضافی با قیمت تخفیف خورده، متناسب با سهام فعلی آنها. با شرکت نکردن در موضوع حقوق، سرمایه‌گذاران در معرض خطر کاهش دارایی‌های خود در Byju's هستند.

Prosus، Peak XV، Chan Zuckerberg Initiative در بحث حقوق شرکت نکردند و در حال حاضر به طور قانونی با استارت آپ مستقر در بنگلور برای حذف Raveendran از شرکت و باطل کردن 200 میلیون دلاری که توانسته است از طریق موضوع حقوق جمع آوری کند، مبارزه می کنند. سرمایه گذاران در اوایل سال جاری به دادگاه شرکت هندی مراجعه کردند و به Byju's دستور داد تا 200 میلیون دلار را به یک حساب امانی منتقل کند تا زمانی که مسائل حل شود.

ریوندران در ایمیلی به سهامداران صبح جمعه که نسخه‌ای از آن را TechCrunch تحلیل کرده است، بيان کرد که هیئت مدیره استارت‌آپ در حال تحلیل ارائه پیشنهاد به سرمایه‌گذاران ناراضی با وجود "خصومت" آنها و "عدم اقدامات قانونی" آنها است.

Raveendran همچنین به سهامداران اطلاع داد که استارت‌آپ در حال حاضر بیش از 50 درصد رای لازم برای افزایش سرمایه سهام مجاز در استارت‌آپ را دریافت کرده است تا بتواند حقوق 200 میلیون دلاری را به طور کامل ثبت کند. بیجو روز جمعه یک مجمع عمومی فوق‌العاده برگزار کرد و در آن تلاش کرد تا قطعنامه‌ای را در مورد موضوع حقوق تصویب کند. نتیجه بحث حقوق تا 6 آوریل مشخص نخواهد شد و دو طرف قرار است دوباره در 4 آوریل در دادگاه شرکت هندی حاضر شوند.

Byju's با وجود کاهش هزینه های خود در سه ماهه اخیر، با زمان در حال اجر است. بیجو برای ادامه فعالیت های تجاری خود به سرمایه ای که از موضوع حقوق به دست آمده نیاز دارد. حل و فصل اختلافات جاری با سرمایه گذاران خود نیز برای شرکت برای آغاز تلاش های آینده برای جذب سرمایه و حفظ ثبات مالی خود بسیار مهم است.

ریوندران در ایمیل جمعه خود نوشت: "من همیشه Byju's را با روحیه برابری و برابری ساخته‌ام و هرگز قصد من این نبوده است که هیچ سرمایه‌گذاری را بدون توجه به اندازه سهام آنها پشت سر بگذارم." "از همان ابتدای تاسیس این شرکت، چشم انداز من این بود که همه را همراهی کنم، از یک نقطه عطف به نقطه عطف دیگر. و همیشه اعتقاد من این بوده است که با هم بر چالش های خود غلبه خواهیم کرد. "

Prosus، Peak XV و Chan Zuckerberg Initiative سال گذشته به طور ناگهانی از هیئت مدیره Byju به دلیل شیوه های حاکمیتی آن استعفا دادند و Deloitte حساب استارتاپ را حذف کرد. Prosus سال گذشته ادعا کرد که Byju's "به اندازه کافی برای شرکتی در آن مقیاس تکامل نیافته است" و شرکت هندی "توصیه ها و توصیه های حامیان خود را نادیده گرفته است".

Byju's هنوز از عواقب استراتژی توسعه تهاجمی خود در طول همه گیری در حال فروپاشی است. این استارتاپ که تا اوایل مارس 2022 ارزشی بالغ بر 22 میلیارد دلار به دست آورده بود، بیش از 2.5 میلیارد دلار برای خرید نزدیک به 12 استارتاپ در سراسر جهان در مدت تنها دو سال هزینه کرد. این شرکت جاه‌طلبی بزرگی برای عرضه عمومی با ارزش بیش از 40 میلیارد دلار داشت، اما برنامه‌هایش با تغییر چشمگیر احساسات بازار پس از تهاجم روسیه به اوکراین، مختل شد.

ریوندران، از سوی خود، اعتراف کرده است که "اشتباه" کرده است و به دنبال فرصتی دیگر از طرفداران خود برای اصلاح مسیر است. او جمعه نوشت: «حتی منتقدان من می‌دانند که من همه چیز و حتی بیشتر از آن را در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌ام. پس ، امیدوارم که ارزش ادامه دادن با بیجو را با همان روحیه‌ای که برای اولین بار به سفر ما پیوستید، ببینید.

داستان با جزئیات بیشتر به روز شد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است