متن خبر

ایلان ماسک می گوید همه مشترکین پریمیوم X در این هفته به چت ربات هوش مصنوعی Grok دسترسی خواهند داشت

ایلان ماسک می گوید همه مشترکین پریمیوم X در این هفته به چت ربات هوش مصنوعی Grok دسترسی خواهند داشت

شناسهٔ خبر: 460233 -




پس از اقدام ایلان ماسک به سمت مدل زبان بزرگ Grok در اوایل ماه مارس، به دنبال اقدام ایلان ماسک به منبع باز مدل زبان بزرگ Grok، مالک X روز سه‌شنبه بيان کرد که شرکتی که قبلاً با نام توییتر شناخته می‌شد، به زودی ربات چت Grok را به مشترکین بیشتری ارائه می‌کند. در پستی در X، ماسک اعلام کرد که Grok در این هفته برای مشترکین Premium در دسترس خواهد بود، نه فقط برای مشترکین سطح بالاتر، Premium+، مانند قبل.

این حرکت می تواند نشان دهنده تمایل به رقابت مستقیم تر با دیگر چت ربات های محبوب، مانند ChatGPT OpemAI یا Claude Anthropic باشد. اما همچنین می تواند نشانه ای باشد که X در تلاش است تا آمار مشترکین خود را افزایش دهد. این خبر در زمانی می رسد که داده ها نشان می دهد افراد کمتری از پلتفرم X استفاده می کنند و این پلتفرم برای حفظ افرادی که از این پلتفرم استفاده می کنند در تلاش است. بر اساس داده‌های اخیر Sensor Tower که توسط NBC News گزارش شده است، استفاده از X در ایالات متحده در ماه فوریه سالانه 18 درصد کاهش داشته است و از زمان خرید ماسک 23 درصد کاهش یافته است.

جنگ ماسک با تبلیغ‌کنندگان ممکن است به چشم‌انداز درآمدی شرکت نیز آسیب رسانده باشد، زیرا Sensor Tower دریافت که ۷۵ نفر از ۱۰۰ تبلیغ‌کننده برتر ایالات متحده در X از اکتبر ۲۰۲۲ دیگر بودجه تبلیغاتی را در این پلتفرم خرج نکرده‌اند.

ارائه دسترسی به یک ربات چت هوش مصنوعی می‌تواند به طور بالقوه کاربران X را از فرار به دیگر پلتفرم‌ها بازدارد - مانند پلتفرم‌های غیرمتمرکز Mastodon و Bluesky، یا Threads اینستاگرام، که به لطف منابع متا به سرعت جذب شد و تا سه ماهه چهارم سال 2023 به بیش از 130 میلیون کاربر ماهانه رسید.

ماسک نگفت که چه زمانی Grok در دسترس کاربران X قرار خواهد گرفت، فقط بيان کرد که «در اواخر این هفته» برای همه مشترکین Premium «فعال خواهد شد».

X Premium اشتراک متوسط ​​​​این شرکت است که از 8 دلار در ماه (در وب) یا 84 دلار در سال شروع می شود. قبلاً، Grok فقط برای مشترکین Premium+ با قیمت 16 دلار در ماه یا 168 دلار در سال قابل دسترسی بود.

چت ربات Grok ممکن است برای پیروان ماسک و کاربران سنگین X جذاب باشد زیرا به سؤالاتی در مورد موضوعاتی که معمولاً برای سایر ربات‌های چت هوش مصنوعی غیرمجاز هستند، مانند توطئه‌ها یا ایده‌های سیاسی بحث‌برانگیزتر پاسخ می‌دهد. همانطور که ماسک توضیح داده است، همچنین به سؤالات با "یک رگه شورشی" پاسخ خواهد داد. مهمتر از همه، Grok توانایی دسترسی به داده های X را در زمان واقعی دارد - چیزی که رقبا نمی توانند ارائه دهند.

البته، اگر X کاربران را از دست بدهد، ارزش آن داده‌ها در دوران سلطنت ماسک ممکن است کاهش یابد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است