متن خبر

اپل ویژن پرو با بیش از 600 برنامه و بازی بهینه سازی شده برای هدست جدید راه اندازی می شود

اپل ویژن پرو با بیش از 600 برنامه و بازی بهینه سازی شده برای هدست جدید راه اندازی می شود

شناسهٔ خبر: 447346 -




سرعت برنامه‌های Apple Vison Pro قبل از راه‌اندازی روز جمعه دستگاه محاسبات فضایی در حال افزایش است، زیرا توسعه‌دهندگان برنامه‌های خود را برای پلتفرم جدید آماده می‌کنند. طبق تجزیه و تحلیل شخص ثالث از اپ استور، در حالی که هفته گذشته تنها بیش از 150 برنامه به طور خاص برای Vision Pro طراحی شده بود، اپل امروز اعلام کرد که بیش از 600 برنامه و بازی جدید برای Vison آماده می شود. حرفه ای قبل از اولین خود. این شرکت او میگوید این برنامه‌ها به بیش از ۱ میلیون اپلیکیشن سازگار در iOS و iPadOS می‌پیوندند.

این خبر پس از طرح پیشنهادی اپل برای انطباق با مقررات جدید اتحادیه اروپا، قانون بازارهای دیجیتال (DMA) منتشر می‌شود که اپل را مجبور می‌کند تا با باز کردن فروشگاه‌های اپلیکیشن و پرداخت‌های جایگزین، زمین بازی را یکسان کند. اما طرح انطباق اپل به نفع اپل است، نه روح قانون. در نتیجه، منتقدانی از جمله اسپاتیفای، اپیک گیمز و مایکروسافت آن را به ترتیب یک «مضحک» پر از «هزینه‌های ناخواسته» و «گامی در مسیر اشتباه» نامیدند. به همین دلیل، نگرانی فزاینده‌ای وجود داشت که موضع ضد توسعه‌دهنده اپل در رابطه با DMA می‌تواند منجر به کاهش علاقه توسعه‌دهندگان به ساخت اپلیکیشن‌ها برای جدیدترین پلتفرم محاسباتی خود، هدست AR/VR شود. در حال حاضر، شرکت‌های بزرگی مانند نتفلیکس و یوتیوب گفته‌اند که قصد ندارند از این دستگاه در زمان عرضه پشتیبانی کنند.

اپل امروز امیدوار است با اعلام اینکه ویژن پرو دارای کاتالوگ برنامه های قابل توجهی است، با وجود قیمت بالای دستگاه، که دسترسی آن را محدود می کند، و عدم حسن نیت توسعه دهنده فعلی که اپل نشان داده است، این نگرانی ها را برطرف کند.

این شرکت می گوید که بیش از 600 برنامه و بازی برای استفاده از قابلیت های Vision Pro و رابط کاربری سه بعدی آن طراحی شده است که با چشم، دست و صدای شما هدایت می شود.

چندین برنامه استریم از قبل پشتیبانی خود را اعلام کرده اند، از جمله Disney+، ESPN، MLB، PGA Tour، Max، Discovery+، Amazon Prime Video، Paramount+، Peacock، Pluto TV، Tubi، Fubo، Crunchyroll، Red Bull TV، IMAX، TikTok و MUBI.

اعتبار تصویر: اپل

اپل خاطرنشان می‌کند که برنامه PGA Tour Vision یک بازی گلف با ردیابی ضربه‌های بی‌درنگ در مدل‌های زمین‌های گلف واقعی ارائه می‌دهد، در حالی که برنامه NBA امکان پخش همزمان حداکثر پنج پخش زنده یا درخواستی را فراهم می‌کند. تلویزیون Red Bull شامل نقشه های سه بعدی مسابقات خواهد بود. طرفداران فوتبال همچنین می توانند MLS Season Pass را از طریق برنامه Apple TV خود پخش کنند. این برنامه دسترسی به نسخه اصلی اپل، بیش از 200 فیلم سه بعدی و ویدیوی همه جانبه اپل را ارائه می دهد.

اعتبار تصویر: اپل

شرکت های کابلی همچنین با برنامه هایی از Charter Spectrum، Comcast Xfinity، Cox Contour، Sling TV و Verizon Fios همکاری می کنند. سایر پخش کننده های ورزشی نیز به آن ملحق می شوند، از جمله CBS، NBC، NBC Sports، Fox Sports و UFC، علاوه بر ESPN، Paramount+، Peacock و دیگران.

اپل در اعلامیه خود برنامه های بهره وری را برای Vision Pro، مانند برنامه طوفان فکری MindNote، برنامه های مدیریت داده و پروژه OmniFocus و OmniPlan، برنامه های Microsoft 365، برنامه تقویم Fantasical، Box، Numerics، JigSpace، Webex، Zoom، Microsoft Team، Slack، برجسته کرد. Notion، Todoit و Navi که مکالمات را در زمان واقعی ترجمه می کند.

اپل با امید به رفع نگرانی‌ها در مورد کمبود بازی‌های Vision Pro، به‌ویژه در مقایسه با هدست‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر مانند دستگاه‌های Meta's Quest VR، بيان کرد که این دستگاه دارای عناوینی مانند BA 2K24 Arcade Edition، Sonic Dream Team، TMNT Splintered Fate و غیره خواهد بود. علاوه بر این، کاتالوگی از بیش از 250 بازی را ارائه می دهد، بدون خرید درون برنامه ای یا تبلیغات از طریق Apple Arcade، از جمله Synth Riders، LEGO Builder's Journey، Super Fruit Ninja، اتاق بازی،   گلف چیست؟، طناب را برش 3،   Jetpack Joyride 2، Bloons TD 6+، دوخت، طرح دار، مصور و گل وایلد.

اعتبار تصویر: اپل

برنامه‌های دیگری نیز در فروشگاه برنامه ویژن پرو راه‌اندازی می‌شوند، از جمله برنامه‌ای شامل دیوراماهای سه بعدی آرامش‌بخش از Loóna، پازل‌های فضایی در Blackbox و برنامه اسکیت‌برد Skatrick Pro. کاربران همچنین می توانند از طریق Mac Virtual Display، Lies of P و Baldur's Gate 3 به بازی های Mac App Store و برنامه هایی مانند Steam دسترسی داشته باشند.

اپل عناوین دیگر، جدید و قدیمی، از جمله Hold the World را که کاربران را به موزه تاریخ طبیعی لندن منتقل می کند، برجسته کرد. آرشیو، که به طرفداران پیشتازان فضا و دیگران اجازه می دهد مکان ها و رسانه های همهجانبه را کشف کنند. تجربه کنترل ترافیک هوایی ForeFlight. برنامه هواشناسی سه بعدی CARROT Weather; برنامه های یادگیری سه بعدی solar; کاوشگران منظومه شمسی راهنمای آسمان و آسمان شب. برنامه های پزشکی Insight Heart، CellWalk و Complete HeartX. برنامه های ذهن آگاهی و سلامتی Lungy: Spaces، Odio و Endel. و برنامه های موسیقی djay، NowPlaying، STAGE+، Spool، Animoog Galaxy، AmazeVR Concerts، tappr.tv و Apple Music.

اعتبار تصویر: اپل

برنامه های خرید شامل J.Crew است   کمد مجازی و   Mytheresa: Luxury Experience، که شامل مشاوره زنده، و همچنین Lowe's Style Studio، Wayfair Decorify و اپلیکیشن خرید خانه Zillow است که شامل گشت‌های مجازی در خانه می‌شود.

به نظر می‌رسد که بسیاری از توسعه‌دهندگان منتظرند تا آخرین لحظه برنامه‌های خود را به اپ استور ارسال کنند، زیرا شرکت اطلاعاتی اپلیکیشن Appfigures تا امروز تنها بیش از 350 اپلیکیشن را در دسترس دارد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است