متن خبر

اپل می گوید تلاش های GenAI خود را «آخر امسال» نشان خواهد داد

اپل می گوید تلاش های GenAI خود را «آخر امسال» نشان خواهد داد

شناسهٔ خبر: 447546 -




اپل یک خرده دیگر را برای سرمایه‌گذاران پرتاب کرده است که نمی‌دانند جهان چه زمانی شاهد GenAI «ساخت شده در کوپرتینو» خواهد بود: به گفته تیم کوک، مدیر عامل شرکت، انتظار داشته باشید اپل در این بخش پرهیاهوی هوش مصنوعی «آخر امسال» بر روی چه چیزی کار می‌کند، فاش کند.

دیروز در طی یک تماس درآمدی، مدیر عامل اپل بر سرمایه‌گذاری مداوم خود در هوش مصنوعی، در کنار دیگر - به قول خودش - "نوآوری‌های پیشگامانه"، مانند فناوری‌هایی که زیربنای هدست ویژن پرو VR/AR اپل هستند، تأکید کرد و گفت: «ما به هزینه‌های خود ادامه می‌دهیم. مقدار زیادی زمان و تلاش بسیار زیاد است و ما هیجان زده هستیم که جزئیات کار در حال انجام خود را در آن فضا در اواخر امسال به اشتراک بگذاریم."

دیگر مشخص نشد که کوپرتینویی دقیقاً چه زمانی از تلاش‌های هوش مصنوعی خود عقب نشینی می‌کند. اما confab سالانه توسعه‌دهنده آن، WWDC، معمولاً در ماه ژوئن برگزار می‌شود - و مطمئناً تاریخی برای تماشای هر افشاگری بزرگ در اینجا خواهد بود.

تحلیلگرانی که در تماس بودند در مورد "اعلامیه های احتمالی آینده در مورد هوش مصنوعی" کنجکاو بودند و در طول بخش پرسش و پاسخ تماس نتایج سه ماهه اول 2024، کوک کمی بیشتر آتش انتظار را غلغلک داد و از مشتاق "فرصت های سازمانی" برای Vision Pro تا ارجاع مستقیم به هوش مصنوعی مولد

او گفت: «از نظر هوش مصنوعی مولد، که حدس می‌زنم تمرکز شما باشد، همانطور که قبلاً به آن اشاره کردم، ما کارهای زیادی در داخل داریم. «اگر بخواهید، MO ما همیشه این بوده است که کار را انجام دهیم و سپس در مورد کار صحبت کنیم و جلوی خودمان بیرون نرویم. و پس ما قصد داریم آن را به این نیز حفظ کنیم. اما ما چیزهایی داریم که فوق العاده در مورد آنها هیجان زده هستیم و در اواخر امسال درباره آنها صحبت خواهیم کرد.

با توجه به مقیاس برخی از شرط‌بندی‌هایی که توسط سایر شرکت‌های فناوری انجام می‌شود، از تیم رهبری ارشد اپل نیز در مورد سطح سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در هوش مصنوعی سؤال شد.

لوکا ماستری، مدیر ارشد مالی، به طور خلاصه و خوش‌بینانه پاسخ داد - اما بدون اینکه ارقامی در مورد میزان هزینه‌ها ارائه کند. ما همیشه گفته‌ایم که هرگز در این کسب‌وکار سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم. پس ما تمام سرمایه‌گذاری‌های لازم را در طول توسعه محصول خود، توسعه خدمات توسعه نرم‌افزار انجام می‌دهیم.» پس ما به سرمایه‌گذاری در هر زمینه‌ای از کسب‌وکار - و در سطح مناسب - ادامه می‌دهیم و در مورد آنچه در باقی سال برای ما در انتظار است بسیار هیجان‌زده هستیم.

سازنده آیفون همچنین در طول این تماس سوالی در مورد پردازش لبه و هوش مصنوعی مطرح کرد و تحلیلگر دیگری پرسید که آیا به این نظریه اعتقاد دارد که هوش مصنوعی و پردازش در گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌هایی مانند شما نقش بزرگی در هوش مصنوعی و هوش مصنوعی خواهد داشت. برنامه‌ها و اینکه این چیزی است که شما بچه‌ها می‌توانید از آن بهره ببرید».

قرار نبود کوک به سمت پرتاب چیزی بزرگ‌تر از خرده‌ها (برای ادامه استعاره) کشیده شود - اما او احتمالاً معادل یک چشمک به اصل سؤال ارائه داد و تأیید کرد: «اجازه دهید فقط بگویم که فکر می‌کنم وجود دارد. یک فرصت بزرگ برای اپل با ژنرال هوش مصنوعی و هوش مصنوعی - بدون وارد شدن به جزئیات بیشتر و بیرون آمدن از جلوی خودم.

جایگاه دیرینه اپل از خود به عنوان طرفدار حریم خصوصی و کاربر طرفدار، هم چالش و هم فرصتی را برای هوش مصنوعی مولد به میان می‌آورد که به مقادیر زیادی داده (اغلب شخصی) برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی در جستجوی ابزارهای کاربردی نیاز دارد.

با این حال، اگر اپل بتواند ابزارهای GenAI را به کاربران ارائه دهد که داده‌های کاربران را نمی‌طلبد، در جایی روی یک ابر شخص ثالث آپلود می‌شود، با تمام خطرات حفظ حریم خصوصی و امنیتی که می‌تواند به همراه داشته باشد، و در عوض پردازش برای تامین انرژی این فناوری می‌تواند به صورت محلی، روی دستگاه انجام شود. ، می تواند - به طور بالقوه - برای خود (و اکوسیستم آن) یک جایگاه متمایز کننده در مقابل رهبران فعلی بازار اطلاعات در GenAI ایجاد کند. (مثلاً OpenAI اکنون با اتهام نقض قوانین حفاظت از داده اروپا در زمینه هایی مانند آموزش مدل های هوش مصنوعی روبروست.

وقتی صحبت از هوش مصنوعی لبه‌ای به میان می‌آید، البته عملکرد کلیدی خواهد بود. اما این اپل است – و ظرافت محصولات، از طریق توسعه سخت‌افزار و نرم‌افزار خودش، کسب‌وکار آن است – پس اگر کسی هم منابع منطقی و هم منابع لازم برای توسعه GenAI آگاه به حریم خصوصی را داشته باشد، اپل خواهد بود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است