متن خبر

اپل خودروی خود را کنسل می‌کند، هوش مصنوعی گوگل خراب می‌شود و بامبل دچار مشکل می‌شود

اپل خودروی خود را کنسل می‌کند، هوش مصنوعی گوگل خراب می‌شود و بامبل دچار مشکل می‌شود

شناسهٔ خبر: 455112 -




سلام، دوستان، به Week in Review (WiR)، خبرنامه TechCrunch که رویدادهای قابل توجه در صنعت فناوری را پوشش می دهد، خوش آمدید.

این هفته، شرکت سرمایه گذاری KKR اعلام کرد که کسب و کار محاسباتی کاربر نهایی VMware را به مبلغ 4 میلیارد دلار از Broadcom خریداری می کند. همانطور که رون توضیح می دهد، آن تجارت شامل VMware Workspace One و VMware Horizon بود - دو برنامه دسکتاپ راه دور که بخشی از خانواده محصولات VMware بودند.

در جای دیگر، Mistral، استارت آپ فرانسوی هوش مصنوعی، مدل جدیدی را برای رقابت با GPT-4 OpenAI راه اندازی کرد - و چت بات خود با نام گستاخانه Le Chat. زمان انتشار با مشارکت مایکروسافت برای ارائه مدل های Mistral به مشتریان Azure مایکروسافت و سرمایه گذاری اقلیت (16 میلیون دلار) مایکروسافت در Mistral انجام شد.

خیلی چیزهای دیگه هم اتفاق افتاد ما همه را در این نسخه از WiR خلاصه می کنیم - اما ابتدا یادآوری برای ثبت نام برای دریافت خبرنامه WiR در صندوق ورودی خود هر شنبه.

اخبار

خودروی اپل لغو شد: اپل تلاش های مخفیانه و طولانی مدت خود را برای ساخت یک خودروی الکتریکی خودران خنثی کرده است. این شرکت احتمالاً صدها کارمند خود را از تیم اخراج می کند و تمام کار روی پروژه متوقف شده است. این برنامه به فهرست پروژه‌های دیگری می‌پیوندد که اپل در مراحل مختلف آن را کنار گذاشته است، از جمله AirPower و تلویزیون (با Apple TV اشتباه نشود).

بامبل سکندری: بامبل نتایج ضعیف سه ماهه چهارم را منتشر کرد که نشان دهنده زیان خالص 32 میلیون دلاری و درآمد 273.6 میلیون دلاری بود که کمتر از انتظارات وال استریت است. مدیر عامل شرکت لیدیان جونز اعلام کرد که 30 درصد از نیروی کار Bumble یا حدود 350 کارمند از این کشتی خارج خواهند شد و بامبل یک برنامه تعمیرات اساسی را با هدف احیای رشد آغاز خواهد کرد.

هوش مصنوعی گوگل خراب می شود: گوگل بابت اشتباه شرم آور هوش مصنوعی این هفته عذرخواهی کرده است: مدلی تولید کننده تصویر که تنوع را با بی توجهی مسخره به بافت تاریخی به تصاویر تزریق می کند. در حالی که مشکل اساسی کاملاً قابل درک است، گوگل این مدل را به دلیل "حساس شدن" بیش از حد مقصر می داند.

ظاهر بد: مت مولنوگ، مدیر عامل اتومتیک مالک Tumblr، قرار است تعطیلات خود را به پایان برساند. به گزارش آماندا، در عوض، او این هفته با کاربران Tumblr بر سر یک تصمیم تعدیل محتوا که جرقه اتهامات ترنس هراسی را برانگیخت، بحث کرد.

موسس اخراج شد: گروهی از سرمایه گذاران Byju جمعه گذشته به برکناری بنیانگذار و مدیر اجرایی گروه edtech، Byju Raveendran، رأی دادند و به طور جداگانه یک شکایت ظلم و ستم و مدیریت علیه رهبری در شرکت برای جلوگیری از موضوع حقوقی که اخیراً راه اندازی شده است، تنظیم کردند.

منابع مالی

کتاب‌های الکترونیکی GenAI: Inkitt، یک پلتفرم خود انتشاراتی که از هوش مصنوعی برای توسعه کتاب‌های پرفروش استفاده می‌کند، ۳۷ میلیون دلار جمع‌آوری کرده است. اپلیکیشن این استارت آپ به مردم اجازه می دهد داستان های خود را منتشر کنند و سپس با استفاده از هوش مصنوعی و علم داده، آنچه را که معتقد است قانع کننده ترین آنها برای تغییر دادن و متعاقباً توزیع و فروش انتخاب می کند.

قدیمی نگه داشتن آن: Lapse 30 میلیون دلار برای برنامه گوشی هوشمند خود جمع آوری کرده است که شما را مجبور می کند تا قبل از به اشتراک گذاشتن آنها با گروه منتخبی از دوستان، منتظر بمانید تا عکس ها "توسعه" - بدون هیچ شانسی برای ویرایش و گرفتن مجدد - در صورت تمایل.

تحلیل و بررسی

Techstars محاسبه می‌کند: مری آن با Maëlle Gavet، مدیر عامل برنامه شتاب‌دهنده استارت‌آپ Techstars، در پی تغییراتی در عملیات آن که انتقادات گزنده‌ای را برانگیخته است، مصاحبه کرد.

پادکست ها

در Equity ، خدمه از طریق اخبار راه اندازی مایکروسافت و Mistral AI، Thrasio و Glean صحبت کردند - و همچنین رویدادهای COTU Ventures و Zacua Ventures را پوشش دادند.

در همین حال، Found آریل کای، بنیانگذار پاراشوت، یک شرکت کالاهای خانگی و ملافه مستقیم به مصرف کننده را مورد توجه قرار داد.

و برای Chain Reaction ، TC از آرشیو بیرون کشید تا گفتگوی قبلی با جک لو، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Magic Eden، یک بازار NFT «جامعه محور» را پخش کند.

دور جایزه

Mirai با تخفیف بسیار زیاد: تویوتا 40000 دلار تخفیف برای تویوتا Mirai Limited مدل 2023 ارائه می‌کند، یک خودروی پیل سوختی که با قیمت 66000 دلار به فروش می‌رسد - به اضافه 15000 دلار هیدروژن رایگان در مدت شش سال. همانطور که تیم می نویسد، تنها یک مشکل وجود دارد: یافتن هیدروژن برای تامین انرژی آن.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است