متن خبر

انویدیا ممکن است در حال کار بر روی یک رقیب رایانه شخصی Steam Deck باشد – فقط امیدوارم که این یک Nvidia Shield دیگر نباشد.

انویدیا ممکن است در حال کار بر روی یک رقیب رایانه شخصی Steam Deck باشد – فقط امیدوارم که این یک Nvidia Shield دیگر نباشد.

شناسهٔ خبر: 454873 -




یک Valve Steam Deck پشت در دستان یک فرد با نشان‌واره Nvidia روی صفحه نمایش داده می‌شود.
(اعتبار تصویر: Shutterstock، Nvidia)

موفقیت Steam Deck Valve موجی از دستگاه های دستی بازی رایانه های شخصی از جمله Lenovo Legion Go و Asus ROG Ally را آغاز کرده است. و به نظر می رسد که انویدیا قطعه ای از پای ضرب المثل را می خواهد، اگر به این شایعه اخیر اعتماد شود.

طبق گزارشات YouTuber Moore's Law Is Dead ، انویدیا در حال کار بر روی یک دستگاه بازی دستی رایانه شخصی خودش است، با این ادعا که «انویدیا در حال جدی گرفتن دستگاه‌های بازی دستی بیشتری با IP گرافیکی (مالکیت معنوی) در آنها است. » نه تنها به طور کلی منطقی است، زیرا این بازار یک بازار رو به رشد است که انویدیا می‌خواهد زودتر در آن سرمایه‌گذاری کند، بلکه دلیل مهم دیگری نیز برای سرمایه‌گذاری ادعایی غول فناوری وجود دارد.

هر یک از این دسته های بازی دارای یک ویژگی مشترک هستند و آن این است که از APU های AMD برای تامین انرژی خود استفاده می کنند و تنها جایگزین های اینتل در اواخر سال 2024 عرضه می شوند. کمبودی که انویدیا در صورت توسعه رقیب Steam Deck مناسب خود می تواند از آن استفاده کند.

Moore's Law is Dead ادعا می کند که اگرچه نینتندو از سیلیکون انویدیا برای تامین انرژی نینتندو سوییچ 2 خود استفاده خواهد کرد، انویدیا به دنبال گسترش فراتر از بازار کنسول با یک سیستم قابل حمل مبتنی بر رایانه شخصی است. یوتیوبر همچنین اظهار داشت: "شنیده ام که [انویدیا] ممکن است حتی با اینتل برای ساخت یک بازی دستی ممتاز همکاری کند." در حالی که این مانع مانع x86 می شود، اما به یک هیت سینک مناسب نیز نیاز دارد زیرا CPU و GPU از هم جدا هستند.

این اولین Rodeo انویدیا نیست

دیدن علاقه انویدیا به ساخت بازی های رایانه شخصی خود بسیار هیجان انگیز است، زیرا داشتن رقابت بیشتر در این بازار رو به رشد همیشه یک نکته مثبت است. با این حال، این دقیقا اولین حمله انویدیا به بازار دستی بازی نیست.

Nvidia Shield هم یک دستگاه بازی قابل حمل و هم یک دستگاه پخش بود. یا حداقل زمانی که برای اولین بار راه اندازی شد، سابق بود. اما با گذشت زمان، به دلیل رقابت شدید با سیستم های خود نینتندو و همچنین به دست نیاوردن بازار بازی های رایانه های شخصی، نتوانست در بازار بازی های قابل حمل قرار بگیرد.

در نهایت، این دستگاه تبدیل به یک دستگاه پخش جریانی 4K HDR شد که اگرچه به خودی خود قدرتمند با ابزارهای عالی ارتقاء مقیاس و موارد دیگر است، اما چندین برابر گران‌تر از رقبای خود مانند Amazon Fire TV Stick 4K یا Roku Streaming Stick+ است. و برای کاربر معمولی، قیمت گذاری بسیار مهمتر از ویژگی ها است.

این بار، انویدیا امیدوار است که درک بسیار بهتری از بازاری که وارد آن می‌شود داشته باشد و بتواند از فناوری خود برای ایجاد دستگاهی بسیار جذاب‌تر و طولانی‌مدت استفاده کند که بتواند با Steam Deck رقابت کند.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

نویسنده کارکنان محاسباتی

Allisa که توسط CTA به عنوان پیشگام رسانه CES 2023 نامگذاری شده است، یک نویسنده کارکنان محاسباتی است که اخبار و شایعات فوری در صنعت محاسبات و همچنین تحلیل ها، پیش نمایش های عملی، مقالات برجسته و آخرین معاملات و روندها را پوشش می دهد. در اوقات فراغتش می‌توانید او را در حال چت کردن در دو پادکست خود، Megaten Marathon و Combo Chain، و همچنین پخش هر JRPG که در دستش باشد، بیابید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است