متن خبر

اسپاتیفای، اپیک گیمز، و سایرین نامه‌ای به EC مدعی می‌شوند که اپل DMA را «مسخره» کرده است.

اسپاتیفای، اپیک گیمز، و سایرین نامه‌ای به EC مدعی می‌شوند که اپل DMA را «مسخره» کرده است.

شناسهٔ خبر: 454844 -




Epic Games، Spotify، Proton، 37Signals و دیگر توسعه دهندگان قبلاً نارضایتی خود را از نحوه انتخاب اپل برای انطباق قوانین خود با الزامات مقررات جدید اتحادیه اروپا نشان داده بودند، قانون بازارهای دیجیتال (DMA) آن را «اخاذی» و «اخاذی» نامید. از جمله موارد دیگر، رعایت بد ایمانی». اکنون این شرکت‌ها شکایات خود را در نامه‌ای خطاب به کمیسیون اروپا رسمیت داده‌اند، جایی که آنها به طور جمعی استدلال می‌کنند که اپل قانون جدید را به سخره گرفته است و از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا «اقدامی سریع، به‌موقع و قاطع علیه اپل» اتخاذ کند. از توسعه دهندگان محافظت کنید

قوانین جدید DMA اپل به طور گسترده توسط توسعه دهندگان و شرکت های فناوری از جمله متا، موزیلا و مایکروسافت مورد انتقاد قرار گرفته است. اپل به جای معرفی یک زمین بازی جدید و مساوی تر که در آن توسعه دهندگان می توانند به راحتی با اپ استور اپل رقابت کنند، راهی برای رعایت قانونی از مشخصات این مقررات پیدا کرد، اما قصد آن را نداشت. مهم‌تر از همه، برای توسعه‌دهندگانی که قوانین DMA آن را اتخاذ می‌کنند، هزینه فناوری هسته‌ای را معرفی می‌کند، که برنامه‌های توزیع‌شده در خارج از اپ استور را ملزم می‌کند که همچنان به ازای هر نصب سالانه بیش از یک میلیون در سال، 0.50 یورو به اپل بپردازند. این خبر بدی برای رقبای احتمالی بود که می خواستند فروشگاه های اپلیکیشن خود را راه اندازی کنند یا برنامه های خود را در خارج از دیوار اپل توزیع کنند تا از پرداخت کمیسیون اجتناب کنند.

در نامه جدید، 34 شرکت و انجمن در بخش‌های مختلف از اتحادیه اروپا می‌خواهند که اقدامی انجام دهد.

در این بیانیه آمده است: «شرایط جدید اپل نه تنها روح و متن قانون را نادیده می‌گیرد، بلکه اگر بدون تغییر باقی بماند، DMA و تلاش‌های قابل توجه کمیسیون اروپا و نهادهای اتحادیه اروپا برای رقابتی کردن بازارهای دیجیتال را به سخره می‌گیرد».

این نامه در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که شرکت‌ها فکر می‌کنند اپل با DMA مطابقت ندارد، و اشاره می‌کند که سیستم اپل که توسعه‌دهندگان را ملزم می‌کند تا شرایط DMA را انتخاب کنند، پیچیدگی و سردرگمی غیر ضروری را اضافه می‌کند، زیرا هر دوی آنها ناسازگار هستند. می گوید. به علاوه، به دلیل ساختار جدید هزینه و هزینه فناوری اصلی، واضح است که تعداد کمی با شرایط DMA موافقت خواهند کرد. در حالی که انتقادات شدیدی از این شرایط وجود دارد، حداقل یکی از توسعه دهندگان، MacPaw، اخیراً اعلام کرد که برای توزیع اشتراک نرم افزار Setapp در اتحادیه اروپا به شرایط دسترسی داشته است.

این شرکت‌ها همچنین شکایت دارند که «صفحه‌های ترسناک» اپل، که برای هشدار دادن به مشتریان در مورد خطرات مرتبط با تراکنش‌های خارج از اپ استور اپل طراحی شده‌اند، «تجربه کاربر را گمراه می‌کنند و آن‌ها را از انتخاب واقعی و مزایای DMA محروم می‌کنند».

در نهایت، این نامه استدلال می‌کند که برای مؤثر بودن DMA، باید امکان فروشگاه‌های برنامه جایگزین و بارگذاری جانبی را فراهم کند – اولی که شرکت‌ها می‌گویند اپل آن را دشوار می‌کند و دومی که قوانین DMA اپل حتی اجازه نمی‌دهد.

در همین حال، اپل نیز امروز وایت پیپری را منتشر کرد که راه حل های خود را برای رسیدگی به تغییراتی که DMA برای کمیسیون ها و پرداخت ها نیاز دارد، تشریح می کند. در اینجا، بر امنیت و اعتماد مشتریان به اپل و تاکید آن بر حفظ حریم خصوصی مصرف کننده تاکید می کند. به طور خلاصه، موضع آن این است که «کاربران نباید از طریق iOS در معرض آسیب فیزیکی قرار گیرند» و تمام تلاش‌هایش در مورد انطباق با DMA ابزاری برای کاهش هرگونه آسیب احتمالی است که کاربران ممکن است در معرض آن قرار گیرند.

با این حال، اشاراتی وجود دارد که اپل ممکن است این فشار را احساس کند، زیرا امروز نیز تصمیم قبلی مبنی بر جلوگیری از عملکرد عادی برنامه‌های وب پیشرو بر روی دستگاه‌های اتحادیه اروپا را لغو کرد. FT اخیراً گزارش داده بود که حکم اتحادیه اروپا با تمرکز بر رقابت در بازار پخش موسیقی به نفع اپل نخواهد بود و 500 میلیون یورو جریمه از سازنده آیفون دریافت خواهد کرد. اپل با به اشتراک گذاشتن جزئیات موفقیت Spotify در iOS به این موضوع پاسخ داد و اشاره کرد که برنامه آن بیش از 119 میلیارد بار در دستگاه های اپل نصب شده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است