متن خبر

اسناد داخلی نشان می دهد که مالکان Fisker Ocean ماه ها از کاهش ناگهانی برق و مشکلات ترمز خبر داده اند

اسناد داخلی نشان می دهد که مالکان Fisker Ocean ماه ها از کاهش ناگهانی برق و مشکلات ترمز خبر داده اند

شناسهٔ خبر: 449373 -




در یک روز معمولی آفتابی در لس آنجلس در ژوئن گذشته، هنریک فیسکر هنگام تحویل اولین خودروهای شاسی بلند تمام الکتریکی شرکتش در ایالات متحده خفه شد. بنیانگذار و مدیر عامل شرکت گفت: "من واقعاً در مورد آن احساسی هستم، زیرا ما دو سال و نیم منتظر این کار بودیم و همه اینجا کار فوق العاده ای انجام داده اند."

روز با یک یادداشت جشن شروع شده بود. فیسکر، با پوشیدن یک سه راهی گرافیکی که SUV الکتریکی اوشن را به تصویر می‌کشید، با اولین مشتریان شرکت در آغوش گرفت و عکس گرفت - حتی در یک نقطه، یکی از وسایل نقلیه را امضا کرد.

آنچه بعداً اتفاق افتاد برای فیسکر و آنچه شرکت همنام او همچنان با آن دست و پنجه نرم می کند، پیشگویی بود: به گفته دو کارمند آشنا با موضوع، اندکی پس از تحویل گرفتن وندی گروئل، عضو هیئت مدیره فیسکر، SUV اوشن او در یک جاده عمومی برق خود را از دست داد. این شرکت وقوع این حادثه را تایید کرده و گفته است که مشکل خودروی وی برطرف شده است.

دو ماه بعد، گیتا گوپتا فیسکر - مدیر مالی شرکت، مدیر عملیاتی و همسر هنریک - یک Ocean را برای رانندگی به بیرون برد، اما طبق اسناد داخلی که توسط TechCrunch مشاهده شد، سرنوشت مشابهی به آن دچار شد. فیسکر همچنین تأیید کرد که وسیله نقلیه‌اش از دست رفته است و علت آن را مشکل سازگاری با یک ثبت‌کننده داده‌های مهندسی ویژه می‌داند که در خودروهای مشتریان وجود ندارد.

اسناد داخلی نشان می‌دهد که در ماه‌های پس از آن، مشتریان شاسی‌بلند Fisker Ocean بیش از 100 حادثه جداگانه از دست دادن نیرو را گزارش کرده‌اند. این شرکت به TechCrunch بيان کرد که معتقد است این مشکلات نادر هستند و تقریباً تمام مشکلات را با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار حل کرده است.

با این حال، تحلیل نزدیک به 200 سند نشان می دهد که مشکلات شاسی بلند Ocean به از دست دادن ناگهانی قدرت خودرو محدود نمی شود. مشتریان همچنین از کاهش ناگهانی قدرت ترمز، کلیدهای مشکل دار که باعث قفل شدن آن ها در داخل یا خارج خودرو می شود، حسگرهای صندلی که حضور راننده را تشخیص نمی دهند و کاپوت جلوی شاسی بلند ناگهانی با سرعت بالا به سمت بالا پرواز می کنند، گزارش کرده اند.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه در حال حاضر در حال تحلیل مشکلات ترمزگیری است که فیسکر ادعا می کند آن را برطرف کرده است. این شرکت به TechCrunch بيان کرد که رفع مشکلات دیگر یا پیاده‌سازی شده‌اند یا در به‌روزرسانی نرم‌افزار «نسخه 2.0» که قرار است هفته آینده منتشر شود، ارائه می‌شود.

فیسکر Ocean را دیرتر از حد انتظار راه اندازی کرد که تا حدی به دلیل چالش های نرم افزاری SUV بود. این شرکت بخش زیادی از سال گذشته را صرف جبران موقعیت از دست رفته کرد. با انباشته شدن حوادث، شکایات و حتی شکایات مشتریان در مورد مسائل کیفی، فیسکر جلو رفت و در نهایت حدود 4900 اوشن را در سال 2023 تحویل داد. نتیجه این است که شرکتی به طور متوسط ​​حدود 100 میلیون دلار در سه ماهه در تلاش برای فروش بیشتر SUV های Ocean است. به مشتریان - و در حال حاضر، به نمایندگی ها - در حالی که تمرین پرهزینه رسیدگی به مشکلات بی شماری را که می تواند فروش را دشوارتر کند، به دوش می کشد.

یک جاده آشنا

این اولین تلاش هنریک فیسکر برای یک استارت آپ خودرو نیست. او پس از طراحی بی ام و Z8 و استون مارتین DB9، فیسکر اتوموتیو را در سال 2007 در اولین رونق فناوری پاک تأسیس کرد. اما تلاش فیسکر برای تولید و فروش یک خودروی اسپرت هیبریدی پلاگین به نام فیسکر کارما در سال 2013 به ورشکستگی خاتمه یافت، تنها دو سال پس از آن که این خودروها - که با مشکلاتی مواجه بودند - شروع به حمل و نقل کردند.

پس از شکست تامین‌کننده باتری و چند فراخوان، هنریک فیسکر در شهادت کنگره اعتراف کرد که این امر می‌تواند «به ویژه برای یک شرکت جوان با منابع محدود دشوار باشد».

حتی شناخته‌شده‌ترین خودروسازان در مورد خودروهای جدید با سخت‌افزار و نرم‌افزار مشکل دارند. جنرال موتورز اخیراً فروش Chevy Blazer EV جدید را به دلیل مشکلات نرم افزاری که سیستم اطلاعات سرگرمی را برای برخی از مشتریان غیرقابل اجرا کرده بود، متوقف کرد. تسلا شاید شناخته‌شده‌ترین نمونه شرکتی باشد که تقریباً چندین بار به دلیل مشکلات کیفی از کار افتاده است.

این مشکلات اولیه به ویژه برای فیسکر خطرناک هستند. این شرکت که در سال 2020 عمومی شد، در حالی که مدل های مقرون به صرفه تری را آماده می کند، کاملاً به اقیانوس متکی است.

اما Ocean در حال حاضر اهداف فروش داخلی خود را ضعیف عمل می کند و باعث می شود شرکت از استراتژی فروش مستقیم خود دور شود و برای کمک به فروش خودروهای برقی خود به نمایندگی ها روی آورد. ماه گذشته، فیسکر بيان کرد امیدوار است موجودی فروش 5000 خودروی خود را در سه ماهه اول به نمایندگی ها بفروشد تا موجودی نقدی خود را جبران کند.

برخی از مالکان در حال مبارزه با مشکلات کیفیت هستند. تحلیل سوابق دادگاه در شهرستان لس آنجلس، جایی که دفتر مرکزی شرکت فیسکر در آن قرار دارد، نشان می‌دهد که حداقل شش مشتری بر اساس قانون ضمانت مصرف‌کننده Song-Beverly در ایالت شکایت کرده‌اند. دو نفر دیگر شکایت های مشابهی را در شهرستان های ساکرامنتو و سن ماتئو، هر دو در کالیفرنیا ارائه کرده اند. آنها ادعا می کنند که شرکت Fisker با امتناع از تعمیر به موقع خودروهای مالکان، ضمانت خود را نقض کرده و فهرستی از مشکلاتی را که گفته می شود در ابتدا با آنها مواجه شده اند، ارائه کرده است.

جیسون لامارکا، یکی از شاکیان، در مصاحبه ای بيان کرد که در طول سال ها از طرفداران هنریک فیسکر بوده است. اما مشکلاتی که او بيان کرد با اوشن داشته است - از جمله مشکلات ترمز، قفل شدن و خاموش شدن مکرر باتری فوب - او را وادار به اقدام قانونی کرد.

او به TechCrunch گفت: «خط اصلی این است که من از کل تجربه متاسفم، زیرا چیزی جز اضطراب نبوده است. فیسکر از اظهار نظر در مورد دعاوی معلق خودداری کرد.

قطع برق

از دست دادن ناگهانی برق در وسط رانندگی یکی از گیج کننده ترین - و بالقوه خطرناک ترین مشکلاتی است که رانندگان اقیانوس تجربه کرده اند.

اسناد دلایل ظاهری متعددی را بیان می کنند. باتری های 12 ولتی برخی از مالکان در حال از بین رفتن است که باعث می شود خودرو به طور ناگهانی خاموش شود. این مشکل ممکن است به دلیل تخلیه سریع باتری 12 ولتی توسط واحدهای کنترل وسیله نقلیه خودرو ظاهر شود - مشابه آنچه برخی از خودروهای برقی جدید مانند موستانگ Mach-E در ابتدای کار با آن مواجه شدند.

اسناد نشان می دهد که سایر SUV های Ocean به دلیل مشکل در پمپ آب کابین دچار افت انرژی شده اند. برخی به دلیل نقص در سیستم پیشرفته کمک راننده، یا در سیستم های ترمز اضطراری خودکار، یا نرم افزاری که باتری ولتاژ بالا را مدیریت می کند، متوقف شده اند. در موارد خاص، Oceans به دلیل اتصال دهنده های ولتاژ بالا که به طور کامل به برق وصل نشده اند، درایو میانی را خاموش می کنند.

اسناد نشان می دهد که مشکلات اتلاف برق در اوایل زندگی اوشن به عنوان یک محصول تجاری برای کارمندان آشکار بود.

در مورد گروئل، فیسکر بيان کرد که همه اعضای هیئت مدیره آن «اوایل پذیرنده وسایل نقلیه خود بودند».

این شرکت گفت: "وسیله نقلیه وندی گروئل زمانی که حرکت نمی کرد وارد حالت ایمن ایستا شد." گروئل به درخواستی برای اظهار نظر پاسخ نداد.

در اواخر ژوئیه، دو کارگر فیسکر در حال رانندگی یکی از خودروهای بازاریابی این شرکت بودند که طبق اسناد، دو بار روی آنها متوقف شد. یکی از کارمندان به شرکت گزارش داد که ماشین در حال «لرزیدن و توقف» و «صدای عجیب» است.

در آگوست 2023، یکی از کارمندان گزارش داد که طبق گزارش‌های چت داخلی که توسط TechCrunch مشاهده شده بود، یک ماشین بازاریابی متفاوت «دوبار در حین رانندگی روی من خاموش شد» و تصویری از نمایشگر راننده را که خطای «ADAS Fault» را نشان می‌داد، درج کرد.

همچنین در آن ماه، در حادثه فوق الذکر، گیتا گوپتا فیسکر در حال رانندگی با یک اقیانوس در لس آنجلس بود که با یک رویداد از دست دادن انرژی مواجه شد. تجزیه و تحلیل اولیه این شرکت این بود که نرم افزار مدیریت باتری SUV با یک خطای "غیر طبیعی" مواجه شد و آنها تصمیم گرفتند با تامین کنندگان مربوطه راه حلی بیابند.

این شرکت به TechCrunch بيان کرد که Ocean Gupta-Fisker که رانندگی می‌کرد «به یک ثبت‌کننده داده مهندسی ویژه برای جمع‌آوری داده‌های عمومی مجهز است» و «ناسازگاری با نصب لاگر باعث ایجاد مشکلی شد که هرگز نمی‌توانست در خودروی مشتری رخ دهد».

با افزایش محموله‌های فیسکر از Ocean، گزارش‌هایی از مالکان دریافت شد. در 1 سپتامبر، یک مشتری به شرکت هشدار داد که با یک "نقص در سیستم باتری" مواجه شده‌اند که باعث خاموش شدن خودرو در حالی که پشت چراغ قرمز متوقف شده بود. طبق توضیحات یکی از کارمندان، پس از اینکه آنها توانستند ماشین را دوباره راه اندازی کنند و آن را سوار کنند، مالک دوباره با همان خطا مواجه شد و ماشین "شروع به تکان دادن به جلو و عقب کرد و سپس در وسط خیابان خاموش شد." .

یکی از کارگران فیسکر به همکارانش نوشت: «مشتری ترسیده است».

چند هفته بعد، یکی از مشتریان Ocean هنگام رانندگی در بزرگراه 405 در لس آنجلس با خطای باتری مشابهی مواجه شد. طبق اسناد، خودروی آنها در لاین عبور متوقف شد و تا حدی ترافیک را مسدود کرد. مشتری در نهایت ماشین را دوباره به حرکت درآورد، اما به شرکت بيان کرد که آنها "به معنای واقعی کلمه می لرزند" در حال رانندگی به سمت خانه هستند. بر اساس گزارش خدمات مشتری، آنها نوشتند: «می‌توانستم به راحتی زندگی‌ام را از دست بدهم».

دیگری به شرکت بيان کرد که ماشین آنها در بیابان در راه لاس وگاس مرده است.

اکثر شکایات مشتریان تحلیل شده توسط TechCrunch از ایالات متحده سرچشمه می گیرد. اما حافظه پنهان اسناد همچنین شامل گزارش‌هایی از سیستم فروش بلیط داخلی فیسکر است که مشکلات را در ایالات متحده و اروپا ردیابی می‌کند. بر اساس این اسناد، فیسکر از زمانی که اقیانوس شروع به حمل و نقل کرده است، گزارش هایی از بیش از 100 حادثه از دست دادن برق دریافت کرده است.

گزارش‌های مشابهی در پایگاه‌داده‌ی شکایات مشتریان اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالات متحده ظاهر می‌شود، جایی که شش مالک در مورد مواردی که شاسی‌بلندهای Ocean آنها در سرعت‌های بالا برق خود را از دست می‌دهند، به آژانس هشدار داده‌اند. (مشخص نیست که چه تعداد از این موارد ممکن است با مواردی که مستقیماً به فیسکر گزارش شده همپوشانی داشته باشند.)

فیسکر به TechCrunch گفت: «[e]رویدادهای بسیار نادری از از دست دادن قدرت میانی درایو گزارش شده است». این شرکت توضیح داد که برخی از آنها "به دلیل سیستم‌های ایمنی عملکردی بیش از حد حساس هستند، و در این موارد، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری از طریق هوا تقریباً همه مشکلات را حل کرده‌اند."

این شرکت در ایمیلی نوشت: «تعداد کمی از موارد به دلیل نقص‌های سخت‌افزاری بوده‌اند که به درستی «وضعیت ایمن» را ایجاد می‌کنند، و این موارد به صورت موردی تحلیل و حل شده‌اند. فیسکر گفت: «[f]بهبودهای بیشتر» در به‌روزرسانی هوایی که قرار است هفته آینده برای خودروها منتشر شود، در راه است.

ترمز، قفل و کاپوت

مشکلات مربوط به ترمزهای اقیانوس در حال حاضر در رادار اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها قرار دارد. رگولاتور ایمنی فدرال در ژانویه فاش کرد که تحقیقاتی را در مورد گزارش های متعدد از کاهش ناگهانی قدرت ترمز آغاز کرده است.

فیسکر گفته است که به طور کامل با تحقیقات NHTSA همکاری می‌کند و مشکل ترمز احیاکننده را با به‌روزرسانی نرم‌افزار هوایی که در 19 ژانویه منتشر شد، "حل" می‌کند. با این حال، حداقل یک شکایت از آن زمان به NHTSA ارائه شده است. مالکی که می گوید علیرغم دریافت آپدیت خودرویشان همچنان با ترمزگیری مشکل دارند. فیسکر در ایمیلی بيان کرد که «از هیچ مورد تایید شده ای از این مشکل اطلاعی ندارد» که پس از انتشار به روز رسانی همچنان ادامه دارد.

این اسناد نشان می دهد که مشتریان از اوایل جولای 2023 به فیسکر در مورد مشکلات ترمزهای Ocean گفتند. کارگران نیز این مشکلات را تجربه کردند. در ماه اوت، کارمندی که در حال تست درایو بود، دچار نقص ترمز شد و در یک خط آتش گیر افتاد.

در برخی خودروها، اسناد داخلی کارمندان را در اوایل آگوست نشان می‌دهد که به اشکالی در نرم‌افزار کنترل پایداری الکترونیکی اشاره می‌کنند که باعث توقف عملکرد ترمز احیا می‌شود. با این حال، این شرکت در ایمیلی به TechCrunch بيان کرد که "از چنین اشکالی آگاه نیست." این شرکت همچنین بيان کرد که ترمزهای مکانیکی اقیانوس همچنان کار می کنند حتی اگر ترمز احیا کننده کار نکند.

وقتی لامارکا، مالکی که شکایت کرده بود، مشکلات ترمز خود را به شرکت گزارش داد، به او گفته شد که ترمز احیا کننده را به حداقل ممکن برساند. این یکی از مزایای اصلی رانندگی یک وسیله نقلیه الکتریکی را خنثی کرد، یعنی بازگرداندن انرژی به باتری.

او گفت: "لعنتی من می خواهم این کار را برای چه انجام دهم؟"

فیسکر TechCrunch را به بیانیه قبلی خود در مورد حل مشکل ترمز هنگام درخواست راهنمایی کرد.

فراتر از مشکلات ترمز، برخی از مالکان در وهله اول فقط برای سوار شدن به ماشین خود با مشکل مواجه شده اند. این به یک کلید غیر قابل پیش بینی ردیابی شده است. همان مالکی که ماشینش روی 405 مرده است به فیسکر گزارش داد: «قفل کردن و باز کردن قفل مانند ورق زدن سکه است.

لامارکا او میگوید قبل از اینکه بتواند وسیله نقلیه‌اش را باز کند، متوجه شد که ده‌ها بار روی دکمه باز کردن قفل ضربه می‌زند و او میگوید که مجبور بوده باتری‌های سکه‌ای یدکی را در دسترس داشته باشد، زیرا هر چند وقت یک‌بار جاکلیدی آنها را خالی می‌کند.

گاهی اوقات، جاکلیدی غیرقابل پیش‌بینی به این معناست که مالکان اساساً از ماشین خود قفل می‌شوند. یکی از آنها در فلوریدا در اواخر نوامبر به فیسکر بيان کرد که او، همسر باردارش و فرزند خردسالشان برای مدت طولانی "در آفتاب داغ فلوریدا" در ماشین خود قفل شده بودند تا جایی که ترتیبی دادند که سوار دیگری به خانه "بدون صندلی ماشین" بروند. مدارک.

جاکلیدی می تواند در داخل اقیانوس نیز مشکل ساز باشد. بر اساس اسناد، یکی از مالکان به تیم خدمات مشتریان فیسکر گزارش داد: «حرکت جاکلیدی به اطراف، سوار شدن و پیاده شدن از ماشین فقط 10 دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد» تا جابجا شود.

برخی از مالکان با موقعیت هایی مواجه شده اند که معتقدند در اقیانوس های خود به دام افتاده اند. در یک نمونه، یکی از کارمندان به دیگران هشدار داد که مشتری «در ماشین داغ خود قفل شده و قادر به باز کردن درها نیست». کارمند در مورد راه حل های احتمالی، از جمله ارسال سیگنال "باز کردن قفل" به ماشین از طریق رادیو سلولی آن، قبل از اینکه در نهایت راهی برای باز کردن یکی از درهای سرنشینان عقب پیدا کند، با همکارانش رفت و آمد کرد.

مالک دیگری به NHTSA گزارش داد که در 2 ژانویه آنها را به طور مکرر در داخل اقیانوس خود قفل کرده بودند و او میگوید که «بلیت‌های خدمات متعددی را بدون هیچ پاسخی از سوی فیسکر وارد کرده‌اند».

مالک این خودرو نوشت: «ما بارها در ماشین قفل شده‌ایم و می‌ترسیم به جایی برسیم و نمی‌دانیم که آیا می‌توانیم به موقع از آن خارج شویم یا خیر.

فیسکر بيان کرد که به‌روزرسانی نرم‌افزاری آینده «عملکرد جا کلیدی را بهبود می‌بخشد و اطمینان می‌دهد که اولین فشار قفل خودرو را به‌طور مداوم باز می‌کند» و همچنین «دوام باتری جاکلیدی را نیز بهبود می‌بخشد».

فیسکر همچنین از زمانی که حمل و نقل Ocean را با سنسور صندلی که حضور راننده را ثبت می‌کند، با مشکل مواجه شده است. وقتی این کار را نمی کند، ماشین به سمت درایو حرکت نمی کند. در موارد متعدد در اسناد، کارمندان فیسکر مجبور شده اند به مالکان بگویند که وزن خود را به جهات مختلف تغییر دهند تا شیفتر دنده کار کند.

این شرکت به TechCrunch بيان کرد که این یک مشکل در "وسایل نقلیه اولیه" است و ادعا می کند که حل شده است. این شرکت در ایمیلی اعلام کرد: «نصب سنسور تشک صندلی بازبینی شده و خودروهای آسیب دیده دوباره کار شده اند.

در موارد نادر - طبق اسناد تحلیل شده توسط TechCrunch و شکایات ثبت شده توسط NHTSA - حدود هشت مورد - کاپوت خودرو با سرعت بالا باز شده است.

در یک مورد از دسامبر، کاپوت شیشه جلوی صاحبش را ترک کرد. یکی دیگر از مالکان ادعا کرد که کاپوت "نقشی از آرم فیسکر روی شیشه به جا گذاشته است. "

این شرکت از پاسخ به سؤالات در مورد علت باز شدن هودها خودداری کرد و در عوض به TechCrunch بيان کرد که "دستورالعمل های خدماتی برای ایمن کردن هود ساده، به وضوح تعریف شده است و اگر به درستی رعایت شود، هود بسته می ماند."

خدمات برای اقیانوس فیسکر

در اواخر سال 2022، تنها چند روز پس از اینکه اولین Fisker Ocean از خطوط تولید شرکت Magna در اتریش خارج شد، هنریک فیسکر در مصاحبه ای با بلومبرگ بيان کرد که شرکت او قراردادی با بریجستون دارد که به مشتریان امکان دسترسی به بیش از 2000 دستگاه را می دهد. تسهیلات در سرتاسر ایالات متحده» مدیرعامل گفت، این معامله به این معنا بود که شرکت به مشتریان خود دسترسی به امکانات خدماتی بیشتری را نسبت به «بعضی از بزرگ‌ترین خودروسازان» ارائه می‌دهد. فیسکر بيان کرد که در ترکیب با تیم خدمات تلفن همراه نوپا این شرکت، "ما به خوبی آماده شده ایم" تا خدمات ارائه دهیم.

در حالی که این شراکت به عنوان یک معامله تمام شده ارائه شد، یک سال بعد، گوپتا-فیسکر در تماس سود سه ماهه سوم فیسکر اعتراف کرد که زیرساخت های تحویل و خدمات شرکت، شرکت را متوقف می کند، و آنها در حال انجام یک تعمیر اساسی هستند.

این شرکت در ایمیلی به TechCrunch بيان کرد که شراکت بریجستون "در حالت عرضه بوده است" - به این معنی که شرکت هنوز مشتریان را به بریجستون ارجاع نداده است "زیرا این سطح از خدمات هنوز برای هیچ اقیانوسی مورد نیاز نبوده است". اکنون که فیسکر به مدل نمایندگی تغییر داده است، "مقررات در دست تحلیل است".

بر اساس اسناد مشاهده شده توسط TechCrunch، نتیجه این است که برخی از مالکان مجبور شده‌اند شرکت را مکرراً برای دریافت کمک یا حتی فقط پاسخ‌ها اذیت کنند.

این اسناد نشان می دهد که یکی از مشتریان که خودروی او در بزرگراه فوت کرده است - بر اساس اسناد، یکی دیگر از مشکلات ظاهری نقص باتری - برای رسیدن به تیم خدمات مشتریان مشکل زیادی داشت که در عوض در نظرات پستی در اینستاگرام شرکت شکایت کردند.

مشتری دیگری که وسیله نقلیه‌اش با خراش‌های قابل مشاهده و سقف خورشیدی لرزان تحویل داده شده بود در نمایشگاه این شرکت در سن دیگو حاضر شد تا شکایت کند. یکی از کارمندان در داخل نوشت: "آیا کسی می تواند با او تماس بگیرد." "لطفاً مایلید که او در اسرع وقت از فضای فروش ما خارج شود."

پس از کشمکش‌های اولیه برای رسیدن به شرکت، لامارکا بيان کرد که بعداً برایش راحت‌تر با فیسکر ارتباط برقرار کرد. او گفت: "در ابتدا من خوش شانس بودم که در عرض سه هفته پاسخی دریافت می کردم." اما در نهایت تیم‌های خدمات تلفن همراه شرکت در عرض چند روز به او می‌رسند و تعدادی از نمایندگان شماره تلفن‌های همراه شخصی خود را به او می‌دهند تا مطمئن شوند که او می‌تواند از آن عبور کند. او بيان کرد که یکی از آنها حتی در هنگام تشییع جنازه به تماس پاسخ داد.

در کالیفرنیا، فیسکر در ابتدا برخی از خدمات و تعمیرات را در همان مرکز در لا پالما انجام داد که در ژوئن گذشته آن خودروهای اولیه را تحویل داده بود. اما سوابق عمومی نشان می دهد که در اکتبر، دفتر تعمیرات خودرو کالیفرنیا با استناد به انجام این تعمیرات بدون مجوز، شرکت را مورد انتقاد قرار داد.

فیسکر به TechCrunch بيان کرد که در سال 2023 "تعمیرات محدود" را در این مرکز انجام داده است، اما تایید کرد که پس از درخواست تجدید نظر در مورد تصمیم اداره تعمیرات خودرو، این خدمات را متوقف کرده است.

طبق اسناد مشاهده شده توسط TechCrunch، در یا حدود 15 دسامبر، فیسکر امکانات خدماتی را تغییر داد. یکی از کارمندان در داخل خود نوشت: "موقعیت La Palma دیگر ماشین را برای سرویس نمی برد."

چند روز پس از آن، هنریک فیسکر در یک بیانیه مطبوعاتی اعتراف کرد که شرکت او هنوز «نیاز دارد [ها] بهبودهایی در عملیات خدمات مشتری خود ایجاد کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است